StrikePro Wolf-tail. Tailarna smälter! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

StrikePro Wolf-tail. Tailarna smälter!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• StrikePro Wolf-tail. Tailarna smälter!

Till er som har el tänkt skaffa StrikePro Wolf Tail!

Kollade igenom beteshinkarna och då jag kom till hinken med gummi o tail-beten och tittade ner så hade svansarna smält sönder på 3st StrikePro Wolf Tail. Dessa hade kontakt med andra gummibeten/tailar. Gummit var nästan flytande. Förstår att det är någon kemisk reaktion.
    Tycker att det är mkt dåligt att man inte ska kunna förvara dessa tillsammans med annat gummi utan att behöva vara rädd att rumpan är borta då man skall ta fram dessa.
    Testade att lägga en redan förstörd svans på en gammal jigg, tog inte länge innan reaktionen kom, gummit började lösas upp och mjukna.

Blir alltså att köpa nya tail och montera på. INTE StrikePros original tailar!
    Click image for larger version

Name:	P1000369.jpg
Views:	1
Size:	1 001,1 KB
ID:	1814193
    Senast ändrad av Korsdraget; 2013-01-28, 12:34. Anledning: Lagt till bild.
    I näst kast så .....

Skitdåligt rent ut sagt.
    Sådana saker ska tillverkaren alltid få veta!
    Kontakta dem och förklara läget för dem.
    En kompensation borde vara på sin plats enligt mig.
    Det är ju trots allt 2000-talet vi lever på !

Kommentera

Ursprungligen postat av Korsdraget Visa inlägg
      Till er som har el tänkt skaffa StrikePro Wolf Tail!

Kollade igenom beteshinkarna och då jag kom till hinken med gummi o tail-beten och tittade ner så hade svansarna smält sönder på 3st StrikePro Wolf Tail. Dessa hade kontakt med andra gummibeten/tailar. Gummit var nästan flytande. Förstår att det är någon kemisk reaktion.
      Tycker att det är mkt dåligt att man inte ska kunna förvara dessa tillsammans med annat gummi utan att behöva vara rädd att rumpan är borta då man skall ta fram dessa.
      Testade att lägga en redan förstörd svans på en gammal jigg, tog inte länge innan reaktionen kom, gummit började lösas upp och mjukna.

Blir alltså att köpa nya tail och montera på. INTE StrikePros original tailar!
      Hej Roger Karlsson;

Man lär sig bäst och man minns längst genom egna misstag! De flesta jiggar och jigmaterial får man vara extra försiktig med var man förvarar dem och tillsammans med vilka andra beten man blandar dem.

När olyckan är framme: Antingen smälter jiggen eller så smälter gavlarna och botten i de boxar man förvarar jiggarna i om materialen inte klarar av att "umgås" med andra plastmaterial.

Blanda inte olika jigfärger i ett jigfack. Lägg vita jiggar i ett eget fack, gula i ett fack, orange i ett fack, röda i ett fack och blå jiggar i ett eget fack etc...

Blandar du vita och röda jiggar i ett fack, då blir alla jiggar rosa. Blandar du gula och blå jiggar i ett fack då blir alla gröna, osv.

Nothing is forever!

Old Firehand

Kommentera

Lagt till en bild på de skadade tailarna.
        Ska kontakta Strike Pro och Beten.nu där jag inhandlade dessa.
        I näst kast så .....

Kommentera

Du gör rätt i att ta kontakt med Strike Pro eller CWC.

Jag fick trollingskeden avsliten från en Rapala Tail Dancer en gång och jag skickade in skeden och gnällde lite.

Från Finland kom 2 splitt nya Tail Dancers och de bad om ursäkt, de menar att alla tanktestas så denna måste ha glidit igenom produktion linjen utan kontroll.

Jag var nöjd iaf
          Skitfiske då!!!

Kommentera

StrikePro Wolf-tail. Tailarna smälter!

Fick idag svar från www.beten.nu ang tailarna som smält, blivit förstörda.
            Jag är inte den första som blir drabbad enligt www.beten.nu CWC är informerade och skulle bli kontaktade igen av www.beten.nu ang detta problem.
            Varför har man inte från CWC åtgärdat detta problem med tailarna om man vet om det? Mkt dåligt enligt mig.

CWC har inte svarat mig el visat intresse på mailet jag skickade igår.
            I näst kast så .....

Kommentera

Patience Roger...

Hoppas de svarar åtminstone...
              Skitfiske då!!!

Kommentera

Några tailar som verkar riktigt dåliga är Zam z tailarna. Brorsan köpte 2 st och tailarna hade redan smält i förpackningen.
                "A bad day of fishing is still better than a good day at work"

SweCam Fishing:
                https://www.youtube.com/user/fisherman993

Kommentera

Någon som vet om det är samma problem med de nya Wolftail JR? Vart lite sugen på ett par sådana nämligen.

Kommentera

Även korksruvlösningen är tämligen värdelös då svansen lossnade i utkastet .
                    Bästa är att köpa clas (svartzonkers) svansar dom verkar funka .
                    Sen har Cwc inte råd att sätta på rostfria krokar på deras tailar för 200 kr utan dåliga krokar som rostar .
                    Viktigt är då att man väljer en krok från annan tillverkare så Cwc lär sig sätta på riktiga grejer från början precis som med svansarna.

/Fredrik

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    280 108 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist