Svartzonker jerkspö vs Edge 3776 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker jerkspö vs Edge 3776

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Sv: Svartzonker jerkspö vs Edge 3776

Jag kör med Edgen och den valdes med stor eftertanke och efter noggrant övervägande. När jag köpte den så var jag ute efter ett kortare spö för enbart jerkfiske upp till beten på 130gr, och jag tog inte hänsyn till priset utan klämde på alla spön förutsättningslöst. Till tyngre, lättare, tail, spinnerbait etc. har jag andra spön.
    Edgen hade exakt dom egenskaperna i klingan som jag hade föreställt mig så när jag första gången höll i den visste jag att det var rätt.
    Jag är oerhört nöjd och det enda negativa jag upplevt är att sättet jag greppar spöt med rulle så är handtaget lite halt när det är blött. Detta är säkert individuella problem baserade på hur man greppar.

Mitt råd är att skita i vad vi tycker för det är ingen garanti att du trivs med spöt. Åk dom 20 milen och vifta och kläm på grejerna, annars kanske du blir besviken.

Lycka till :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Leiurus Visa inlägg
      Jag kör med Edgen och den valdes med stor eftertanke och efter noggrant övervägande. När jag köpte den så var jag ute efter ett kortare spö för enbart jerkfiske upp till beten på 130gr, och jag tog inte hänsyn till priset utan klämde på alla spön förutsättningslöst. Till tyngre, lättare, tail, spinnerbait etc. har jag andra spön.
      Edgen hade exakt dom egenskaperna i klingan som jag hade föreställt mig så när jag första gången höll i den visste jag att det var rätt.
      Jag är oerhört nöjd och det enda negativa jag upplevt är att sättet jag greppar spöt med rulle så är handtaget lite halt när det är blött. Detta är säkert individuella problem baserade på hur man greppar.

Mitt råd är att skita i vad vi tycker för det är ingen garanti att du trivs med spöt. Åk dom 20 milen och vifta och kläm på grejerna, annars kanske du blir besviken.

Lycka till :-)
      Härligt svar! tackar för det och ska tänka på det du sagt!

Kommentera

hade svartzonkerspöt i 2veckor när det släpptes, tyvärr så satt toppdelen löst och andra turen jag fiskade med det så lossnade toppdelen när jag jerkade hem en buster original. blev lite snopen när toppen lossnade...

Det verkade som att man var tvungen att "ta i för kung och fosterland" för att få fast toppen helt, eller tejpa.

Förutom detta bekymret så var det ett riktigt skönt spö med bra känsla

Kommentera

Jag kan bara ge tipset att köpa edge spöet om du nu har råd. Det är det skönaste spöet jag har fiskat med, har aldrig varit med om den känslan som när man kastar med det första gången, obeskrivlig!!!
          There is no luck in fishing! - Mike Iaconelli

Kommentera

Vänta lite med köp. Vänta och kolla nya serien från CWC. Jag tror ( vad vet jag egentligen? ) men jag tror att 6.7 och 6.9 blir bra jerkpåkar.

Lutar åt att jag köper ett sånt, då det är delat, och jag bor i metropolen Karlstad där utbudet av gäddpåkar är enormt, så i vanlig ordning så får jag lita på magkänslan.

Edge spöt du vill ha är också intressant, men inte delat, tyvärr.

Kommentera

jag ska ju välja mellan svartzonker 8.6an o sen edge 8.6!. men har sett att en butik säljer ett kombo med edge 8.6 och en revo toro! så de blir edge helt jävla klart!!!

Kommentera

Edge Dynamic Powercast 8.6 40-130gr är om inte ett ännu skönare spö än det kortare jerkspöt. Har ett sådant som jag kör tailbaits, större jiggar och lite spinnerbaits med. Ruskigt ruskigt skönt spö! Kompletterar det kortare spöt riktigt bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
                  hade svartzonkerspöt i 2veckor när det släpptes, tyvärr så satt toppdelen löst och andra turen jag fiskade med det så lossnade toppdelen när jag jerkade hem en buster original. blev lite snopen när toppen lossnade...

Det verkade som att man var tvungen att "ta i för kung och fosterland" för att få fast toppen helt, eller tejpa.

Förutom detta bekymret så var det ett riktigt skönt spö med bra känsla
                  Jag har ett SZ spö och kört med det hela hösten och har inte haft några problem alls med det.
                  Tvärt om. skönt spö tycker jag iaf.

Kommentera

Edge Dynamic Powercast 8.6 40-130gr är om inte ett ännu skönare spö än det kortare jerkspöt.
                    Jag kör idag ett Fenwick silverwings -60 gr som jag inte är nöjd med, är ute efter ett Edge 3776 eller Powrercast till vikter runt 60 gr.

Undrar därför om ni känner till något sådant spö så jag slipper lägga ut pengar på att få ett haspelspö ombyggt till spinn ?

Jag håller med er om att Edge är det bästa av dom 2 TS väljer mellan, om det finns någon som tar in Greys Prowla JB till Sverige är det ett spö som enligt mig lätt kan mäta sig med Edge 3776

Kommentera

Jag kan inte uttala mig om Edge spöt men jag har känt på SZ spöt och det passade mig inte riktigt, det var lite för framtungt för min smak. Hur det fungerar i praktiken har jag dock ingen aning om! :P
                      Jag är själv väldigt sugen på ett Edge men mitt Daiwa Powermesh X som jag har just nu får duga ett tag till

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      272 470 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13