Min 5601 Predator - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min 5601 Predator

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• KeBa
    replied
    Ursprungligen postat av Ramme Visa inlägg
    för sent! Intalar mig att jag inte har tid! lalalal jag lyssnar inte!
    Jag tror du redan är fast....du hör demonerna viska...."rullen ska inte vara bra.....den ska vara bäst!!"

Sök runt på forumet, finns massor att läsa om vad du "ska" och kan göra med din amba.....men läs inte om trimning och att pimpa rullen...och kolla för allt i världen inte på de vackra rullarna som man kan hitta i fotoalbumet!

Jag är själv ett exempel på hur det kan gå....tragiskt, men kul!

Lämna en kommentar:

• Ramme
    replied
    Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
    Sedan kan man fundera på gå vidare....ska man kanske olja bromsbanan?....nä, jag ska inte sätta griller i huvudet på dig!
    för sent! Intalar mig att jag inte har tid! lalalal jag lyssnar inte!

Lämna en kommentar:

• KeBa
    replied
    Ursprungligen postat av Ramme Visa inlägg
    haha ja jag kollade in dem! kollade på båda guiderna och dem är klockrena, den ena lite mer avancerad än den andra och den komplicerade vågar ajg mig inte riktigt på! Den enkla gjorde jag idag trots att jag sitter i soffan är det som att veva ngt i hästväg friktionslöst
    Klart att du vågar, du kommer inte att ångra dig när du gjort det!
    Du behöver inte riktigt göra allt som beskrivs.
    Strunta i bromspaketet....tror den delen av rullen funkar som den ska.

Plocka isär resten, tvätta lager i aceton, rengör evighetsskruven noga med t.ex. kemiskt ren bensin.
    Ta även bort allt smörjmedel på drevet som driver evighetsskruven.
    Smörj hela skiten med TG gul och rullen är i mina ögon "bra" smörjd!

Sedan kan man fundera på gå vidare....ska man kanske olja bromsbanan?....nä, jag ska inte sätta griller i huvudet på dig!

Lämna en kommentar:

• Ramme
    replied
    haha ja jag kollade in dem! kollade på båda guiderna och dem är klockrena, den ena lite mer avancerad än den andra och den komplicerade vågar ajg mig inte riktigt på! Den enkla gjorde jag idag trots att jag sitter i soffan är det som att veva ngt i hästväg friktionslöst

Lämna en kommentar:

• KeBa
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Till trådskaparen;
    Som jag misstänkte så skrivs det många inlägg i tråden!

Jag känner mig manad att lyfta upp det Månsson skrev en gång till..
    Mookis guider och även den M länkar till är inte bara "bra", det är....ja jag har svårt att finna ord....ett mästerverk!
    Om du verkligen vill ha en guidning i demontage, tips på "ingrepp", smörjning och ihopsättning så FÅR DU INTE MISSA DEN HÄR GUIDEN!!!
    Det här är som sagt inte den enda guiden Mooki gjort och det arbetet han lagt ner för att underlätta för andra.....ja, respekt är en underskattning!

Vill du ha en beskrivnig på en "enklare" service så kolla Wreckbenders tråd;

Sedan ett tips, börja aldrig fundera på att trimma rullen, byta lager, spole....kullagrad vev, osv..
    Det är starkt vanebildande och fastnar du i det träsket så finns det bara ett sätt att bli av med "demonerna" och det är att köpa prylarna....fast det är oftast värt det!

Lycka till!

Lämna en kommentar:

• ElCamino
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Äh, jag har nog en 8-9 sorters oljor och är ständigt på jakt efter nya lovande smörjor. Om ElCamino ultraoil är bra lägger jag gärna in en beställning. Består det av gammal motorolja från en V8:a fortsätter jag dock heller med Daiwa Tournament Oil eller Hedgehog Microsphere Oil :P
    Äh,bara fjantiga namn!Och förövrigt tror jag att V8:orna i NHRA ProStock har det absolut senasre när det gäller oljor.SAE 0W2 och liknande :-)

Lämna en kommentar:

• Hippo
    replied
    ..ni kan ju labba lite med följande, tvätta ur lagerna..smörj sedan lager och alla rörliga delar med teflonspray och testa sedan = )

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
    Jo jag vet..:-)Men kul att prova något nytt.Om man jämför med tex motorsport så finns det ett jäkla utbud på smörjmedel.Men till det vi pysslar med?3-4 olika?Varav de allra flesta här använder Yellow Label skulle jag tro.Tråkigt tycker jag iaf.Snart kommer ElCaminos Ultraoil för 69:- :-D
    Äh, jag har nog en 8-9 sorters oljor och är ständigt på jakt efter nya lovande smörjor. Om ElCamino ultraoil är bra lägger jag gärna in en beställning. Består det av gammal motorolja från en V8:a fortsätter jag dock heller med Daiwa Tournament Oil eller Hedgehog Microsphere Oil :P

Lämna en kommentar:

• ElCamino
    replied
    Jo jag vet..:-)Men kul att prova något nytt.Om man jämför med tex motorsport så finns det ett jäkla utbud på smörjmedel.Men till det vi pysslar med?3-4 olika?Varav de allra flesta här använder Yellow Label skulle jag tro.Tråkigt tycker jag iaf.Snart kommer ElCaminos Ultraoil för 69:- :-D

Lämna en kommentar:

• Ramme
    replied
    Ge mig det snurret för fan

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar