Söker ny HÖ pinne. Hjälp mig välja! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söker ny HÖ pinne. Hjälp mig välja!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Varför skall vi som har rullen på rätt sida va diskriminerade? dom andra fördriver ju den mesta tiden med att reda ut linbollar
    Hade trigger Edgen funnits hade det blivit en fin kompis till den nya DC Calcuttan som ligger i posten på väg till sin nya husse...

Nu blir det ett egenbygge som får lösa den uppgiften istället...

....men nu var det haspelpåkar som skulle diskuteras....

Btw Det där med linbollar förstod jag lika lite som det där med skatbon...
    Senast ändrad av Silverbågen; 2013-02-10, 20:09.
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Kommer faktiskt inte ihåg....paketet kommer imorgon så då kan jag svara....12-48 g modellen minns jag iaf att det var...
      Dom 2delade kan va äldre modeller men det spelar inte så stor roll, finns fortfarande inte många spö som hänger med dom,,,

Jag kan inte förstå varför dom tog bort -48 gr spöna när dom flyttade tillverkningen.
      (Tigger)

Kommentera

Nu blir det ett egenbygge som får lösa den uppgiften istället...
        Jag hittar inget - 60 gr spö som duger så jag kommer antagligen att få special beställa ett och låta det kosta en ganska ansenlig summa pengar....

Kommentera

Dom 2delade kan va äldre modeller men det spelar inte så stor roll, finns fortfarande inte många spö som hänger med dom,,,

Jag kan inte förstå varför dom tog bort -48 gr spöna när dom flyttade tillverkningen.
          (Tigger)
          ...inte omöjligt att det är en äldre variant eftersom det var "Restmarked"-utförsäljning...spelar inte nån större roll eftersom priset var riktigt bra (ca 1000 DKK )...

...ibland känns det som man skulle vilja hjälpa tillverkarna lite på traven när det gäller en del konstiga produkt-/ och marknadsstrategiska beslut som fattas....känns inte helt genomtänkt alla gånger...

Kommentera

Jag hittar inget - 60 gr spö som duger så jag kommer antagligen att få special beställa ett och låta det kosta en ganska ansenlig summa pengar....
            Kommer bygga ett 9,6 fots 1,5 Oz spö på en MHX - klinga...till att börja med...blir säkert fler vad det lider...återkommer med en rapport om du är intresserad

Kommentera

...inte omöjligt att det är en äldre variant eftersom det var "Restmarked"-utförsäljning...spelar inte nån större roll eftersom priset var riktigt bra (ca 1000 DKK )...
              Till det priset kan du nog inte hitta något bättre , alla IF spöna var riktigt bra så länge dom tillverkades i Kanada....

Kommentera

Kommer bygga ett 9,6 fots 1,5 Oz spö på en MHX - klinga...till att börja med...blir säkert fler vad det lider...återkommer med en rapport om du är intresserad
                Jag funderar på att be Hardy bygga ett spinnspö på något av deras grövre Marksman Smuggler spö.. Antingen 10 fot - 60 gr eller 11 fot - 70 gr,,, vet inte vilket som kostar mest, att ha det gjort direkt hos tillverkaren eller be butiken du köpte ditt IF hos göra det...

Vill inte tänka på priset men verkar inte ha något val ...

Kommentera

Jag funderar på att be Hardy bygga ett spinnspö på något av deras grövre Marksman Smuggler spö.. Antingen 10 fot - 60 gr eller 11 fot - 70 gr,,, vet inte vilket som kostar mest, att ha det gjort direkt hos tillverkaren eller be butiken du köpte ditt IF hos göra det...

Vill inte tänka på priset men verkar inte ha något val ...
                  Går det inte att få loss en klinga och sedan göra jobbet själv? Då får du det precis som du vill ha det.....och troligen till en rimligare peng

Annars tror jag att du skulle kunna hitta klingor här som inte skulle göra dig besviken:

Where craftsmanship meets adventure. Build the fly rod of your dreams with our world-class fly rod building kits. Made in New Zealand.
                  Senast ändrad av Silverbågen; 2013-02-10, 20:59.

Kommentera

Har ett fint spö till salu men blir en del extra när man ska skicka. Skicka ett PM om det är intressant.

Det är ett Shimano Speedmaster AX 300 M. Det är 10 fot långt (300cm), väger 189gr, har 10 st spöringar och rekommenderad kastvikt på 10-30 gr. I stort sett nyskick på det och har både tygpåsen och den fina spötuben kvar i perfekt skick.

Vill ha 1200:- för det.

Kommentera

Det är dessa leksakerna jag pratar om , därför jag är lite nervös för kostnaden..

Jag har ett Mult-spö från dom - 40 gr , det spöet är överlägset allt annat jag använt men sorgligt nog är prislappen där efter...

Kanske man kan be någon bygga om ett Edge men tror inte dom finns i lämplig viktklass.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      274 116 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13