Jerkbaitrulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbaitrulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Varför inte göra som man gjorde med högertrafiken 1967?
    Förbjud helt henkelt högerhandsvevning!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av prylis
      Varför inte göra som man gjorde med högertrafiken 1967?
      Förbjud helt henkelt högerhandsvevning!!!
      Förbud är bra, skitbra, helt rätt metod, har alltid funkat.
      - Hur skulle ex.vis. den italiensk-amerikanska populationen kunnat skapa sig sina förmögenheter under början av nittonhundratalet utan förbud?

Snacka med kulturministern, eller jordbruksministern om saken och krydda med ett rejält förslag på punktskatt på allt högervevat som finns i butik.
      Bara det blir riktigt dyrt och exotiskt skall Du se att alla vill köra högervevat innan decenniet är över. Kämpa på bara inne på departementen och ge inte upp.
      Det skulle inte bara lämna fiskarna över till mig, det skulle även avsevärt förbättra andrahandsvärdet på min arsenal.
      www.utreel.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Clas
        Kapten, 10% är inte tillräckligt för att lägga ut en till modell på marknaden.
        Jag kan dock inte hålla med er som säger att man ska ha högervevat till jerkbait. Högerhanden ska användas till spöt för att du ska orka jerka länge och samtidigt ha mer kontroll över betet. Är du vänsterhänt ska du istället köra högervevat.

Lite fundersam över denna mening Clas "Högerhanden ska användas till spöt för att du ska orka jerka länge och samtidigt ha mer kontroll över betet."

Är du månne lite "klen" i dina armar....

Kommentera

Ursprungligen postat av kapten ahab
          tio procent av mänskligheten är vänsterhänt, däribland jag.
          varför gör abu inte en högervevad jb - ambassadeur ?
          För att det finns en massa högervevade rullar som fungerar minst lika bra. C3 CL mfl. Att veva med vänstern e bara någon fixide folk läst i fiske för all som för övrigt är den sämsta tidningen när det gäller gäddfiske. Fiska med det som känns bra för dig inte det som andra påstår eller du läser i tidningar. Har inga problem att styra mitt jerkande med väster hand även om jag är högerhänt, dessutom betydligt lättare att ta gälgrepp med högerhanden.
          Senast ändrad av Uberola; 2005-03-02, 10:36.

Kommentera

Tack för allas synpunkter och åsikter. Vänstervevat känns bäst för mig tror jag eftersom jag kör det annars.
            Sen ang. andra synpunkter, man gör vad som känns bäst för en själv. Stizo, hehe tycker det är ganska roligt att se folk (bl.a min bror gjorde det) som byter till höger hand när de kastar och sen fattar spöet i vänster hand igen. Jag frågade han, varför gör du så när du är högerhänt? Har aldrig tänkt på det svarade han. Efter att ha provat mitt spö sa han: Så lätt det är att kasta
            Prylis, det blir nog svårt för de som jerkar med högerhanden att gå tillbaks att hålla spöet i vänsterhanden =) Fast de flesta som vevar med högern vanligtvis gör nog det med jerk också.

Tack för alla svar!

Mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av Olof
              Tack för allas synpunkter och åsikter. Vänstervevat känns bäst för mig tror jag eftersom jag kör det annars.
              Sen ang. andra synpunkter, man gör vad som känns bäst för en själv. Stizo, hehe tycker det är ganska roligt att se folk (bl.a min bror gjorde det) som byter till höger hand när de kastar och sen fattar spöet i vänster hand igen. Jag frågade han, varför gör du så när du är högerhänt? Har aldrig tänkt på det svarade han. Efter att ha provat mitt spö sa han: Så lätt det är att kasta
              Prylis, det blir nog svårt för de som jerkar med högerhanden att gå tillbaks att hålla spöet i vänsterhanden =) Fast de flesta som vevar med högern vanligtvis gör nog det med jerk också.

Tack för alla svar!

Mvh
              Då vill jag passa på att gratulera till ett klokt, genomtänkt och framföralt rätt beslut. Skitfiske!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonken
                Lite fundersam över denna mening Clas "Högerhanden ska användas till spöt för att du ska orka jerka länge och samtidigt ha mer kontroll över betet."

Är du månne lite "klen" i dina armar....
                Mina längdskidsarmar? klena? Inte riktigt. Men jag tor att alla högerhänta är starkare i högerhanden än i vänstern.
                Vilken han skriver du förresten bäst med om du är högerhänt? Det är inte riktig samma sak men inte långt ifrån. Att jerka är som att skriva, antigen gör du rätt rörelser eller så gör du det inte.

Kommentera

Orka

Om man ska jerka en hel dag så vill man ju använda den uthålligaste handen. För mig är det i alla fall högern...

Kommentera

Ursprungligen postat av Stizo
                    PRYLIS Det är ju som att skriva med vänster när man är högerhänt!!!
                    Ja, skriva och fiska är ju typ samma sak

Ärligt talat.. köp vilken rulle du vill, du kommer efter ett par timmar behärska höger eller vänster lika bra. Tror tekniken sitter mer i huvudet än i höger eller vänster hand

Ett tips från mig kan dock vara att köra på en vänstervevad..då har du en schysst rulle till vanliga spinnfisket med
                    Senast ändrad av Linus; 2005-03-02, 21:42.
                    MINST 5 KG!

Kommentera

Ursprungligen postat av Clas
                      Om man ska jerka en hel dag så vill man ju använda den uthålligaste handen. För mig är det i alla fall högern...
                      undra varför..
                      MINST 5 KG!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 270 visningar
                      0 gillar