Jag har fiskat med haspel i några år och efter att ha sett på på tok för många jerkfiskefilmer på internet så flippade jag ur.
Jag panikköpte begagnad utrustning på en annons:
Ett rozemeijer power jerk 80-100 (10 år gammalt, använts i 2)
en skräpig multirulle (Sonar II), även den 10 år gammal, använd i 2
totalt 8 jerkbaits, dock i gott skick med bra krokar.
Detta gav jag 800 får. Men eftersom rullen såg riktigt skräpig ut spontanköpte jag en ny Amb 5601JB (hört att Amb-rullarna är kanon) för 1100:-
Så totalt har jag lagt ut 2150:- för min utrustning, frågan är, var den utrustningen värt de pengarna?
Och i övrigt har jag noll aning i hur man använder multirullar alls, jag förstår var slirbromsen sitter och utkastbromsen (eller vad den heter).
Hur använder man rullen? När behövs den smörjas? Något speciellt jag ska tänka på i övrigt med rullen?
Hjälp!
Jag panikköpte begagnad utrustning på en annons:
Ett rozemeijer power jerk 80-100 (10 år gammalt, använts i 2)
en skräpig multirulle (Sonar II), även den 10 år gammal, använd i 2
totalt 8 jerkbaits, dock i gott skick med bra krokar.
Detta gav jag 800 får. Men eftersom rullen såg riktigt skräpig ut spontanköpte jag en ny Amb 5601JB (hört att Amb-rullarna är kanon) för 1100:-
Så totalt har jag lagt ut 2150:- för min utrustning, frågan är, var den utrustningen värt de pengarna?
Och i övrigt har jag noll aning i hur man använder multirullar alls, jag förstår var slirbromsen sitter och utkastbromsen (eller vad den heter).
Hur använder man rullen? När behövs den smörjas? Något speciellt jag ska tänka på i övrigt med rullen?
Hjälp!