Tips på haspelspön som kastar 25-50 gram MED BRAVUR! (helst 18/20-60g) 8-10-fot - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på haspelspön som kastar 25-50 gram MED BRAVUR! (helst 18/20-60g) 8-10-fot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    var det NANOFLEX PIKE SPIN M 2,70m 141cm 30–60gr som du tänkte på? hittade det för 949kr isf...

    Kommentera


    • #22
      Precis

      Kommentera


      • #23
        BUMP! Tack för alla bra svar! Har varit utan internet ett tag så har inte haft möjlighet att hänga här på fiskesnack så mycket.

        Har kommit fram till att ett spö för vardera fiske blir så mycket bättre än ett enda spö som skall täcka alla typer utav fiske.

        Mitt RT 10-40 kastar super med mina 18-grams reflexer upp till mina 35-grams atom & utö, kan kasta lite tyngre än 40 men inte lika bra, kastar hyfsat med mina 10-12 grams vibrax men kommer att köra dessa på jiggspöt i fortsättningen.

        Satte en 2500-rulle på RT-spöt, nu behöver jag ett spö att ha 4000-rullen på, min super-gt med 0,20 fireline.
        Spöt skall helst kunna kasta bäst 40-gram och uppåt, allra helst vara optimerat för vikter mellan 35-55 gram om spannet inte blir för stort.
        Vill ha ett rappt och inte ett svampigt spö.
        Bryr mig inte det minsta om hur spöt är klassat utan vill höra era erfarenheter.

        EDIT: 8-10 fot, helst någonstans där i mellan.

        Tack på förhand!

        Kommentera


        • #24
          Okej, med de önskemålen tycker jag helt klart att du ska överväga ett BFT Bandit 8 fot klassat 25-90 gram. Har ett själv och gillar det skarpt. Skulle säga att det trivs bäst med beten på 30-60 gram, men även tyngre funkar fint (ganska så korrekt klassning alltså). Styvt och rappt i karaktären och funkar t.ex. ypperligt för att haspeljerka Busters och Sliders. Även utmärkt till shadjiggar, större spinnare mm om man gillar ett lite styvare spö.

          Andra haspelspön för gäddfiske som många gillar är t.ex. Edge Powercast och Savagears MP-serie, men dem kan ju de som använder dessa få tipsa om.

          Kommentera


          • #25
            Jag använder ett Sjösländan SS pro 10" 20-60g till mitt gäddfisket.
            Funkar utmärkt till mindre jerkar, skedar samt spinnare. Tycker att den verkliga kastvikten är 15-50 g.

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
              Okej, med de önskemålen tycker jag helt klart att du ska överväga ett BFT Bandit 8 fot klassat 25-90 gram. Har ett själv och gillar det skarpt. Skulle säga att det trivs bäst med beten på 30-60 gram, men även tyngre funkar fint (ganska så korrekt klassning alltså). Styvt och rappt i karaktären och funkar t.ex. ypperligt för att haspeljerka Busters och Sliders. Även utmärkt till shadjiggar, större spinnare mm om man gillar ett lite styvare spö.

              Andra haspelspön för gäddfiske som många gillar är t.ex. Edge Powercast och Savagears MP-serie, men dem kan ju de som använder dessa få tipsa om.
              Just dessa 3 spön har jag faktiskt funderat en del över.

              Bandit spöt tycker jag dock är otroligt fult men det är mindre viktigt

              Spöna i MP-Pro serien har jag hört skall vara otroligt svampiga, men har själv inte haft nöjet att känna på dem.

              Edge Powercast är ju sjukt snyggt! Funderar dock hur bra det kastar med 40-50-grams beten vilket är det jag främst kommer att kasta med, samt något enstaka 60g.

              Min lokala handlare har inga utav dessa spön i butik så det får bli till att beställa hem och känna på dem efter lite fler tips härifrån.

              Däremot så har min lokala handlare ett Skeletor spö klassat 25-70 gram som kändes helt ok, har dock hört så mycket illa om dess rullfäste att jag tror jag står över.

              EDIT: Har även kikat lite på BFT-ROOTS serien, är det någon här som har några positiva erfarenheter kring dessa i haspel-utförande?
              Senast ändrad av Vessla; 2013-05-22, 12:59.

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Vessla Visa inlägg
                Just dessa 3 spön har jag faktiskt funderat en del över.

                Bandit spöt tycker jag dock är otroligt fult men det är mindre viktigt
                Nja... mer fulsnyggt i mitt tycke. Lite kul med något annat än det ständiga "mattsvart med lite guld-/silverdetaljer".

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 315 svar
                264 004 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg MFEGFT
                av MFEGFT
                 
                Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                857 svar
                139 642 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg gaddivar  
                Startad av riggs, 2017-01-18, 17:03
                1 031 svar
                193 981 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sundström76  
                Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                7 svar
                2 157 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg billion
                av billion
                 
                Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                79 svar
                12 406 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Torekrok  
                Arbetar...
                X