Tips på spinnspö 1-3oz - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på spinnspö 1-3oz

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
    Nej det ser inte ut så det verkar bara vara längre bakhandtag. http://stcroixrods.com/product/premier-casting
    Ja det ser nog ut så. Egentligen vill jag ha minst 7,6 fotarn eller längre, men på grund av resandet i bilen behövs ett 2-delat. Jag fattar inte att St:Croix har tvådelade 8,6 fotare i steelheadspöna, men inte i muskyspöna trots samma längder. Den som lyckas övertala St:Croix att göra en 2-delat 8 fotare i premierserien borde få Nobelpris...
    /H

Kommentera

Jo det är lite bökigt med 1-delade spön men det är värt besväret när dom gör så jädrans fina spön! Äger 3 legend tornament, ångrar mig inte en sekund!
      http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Kom precis på att jag tidigare i butik jämfört 7 fotaren med 7,6 och att längdskillnaden på 15cm knappt är märkbar. Handtaget bak var typ max 5 cm längre och ca 10 cm längre i toppen. Dessa 15 cm borde inte märkas vid fisket men om någon tycker jag är ute och cyklar kommentera gärna. Gillar som sagt lite längre spön men då kanske jag borde kika på en 8 fotare för att få ett mer allroundspö. Tilläggas ska att jag typ aldrig jerkar, så spöt ska främst användas till spinn.
        /H

Kommentera

Om du gillar längre spön och inte ska jerka så tycker jag du ska kolla på ett 8' spö. Det är klart att det är personligt vad man gillar för typ av spön men om man ska ha ett rent spinnspö tycker jag att 8' är mer optimalt. Jag tycke definitivt att du ska kolla på st croix wild river 8' 3oz som jag tror att Träben föreslog tidigare i tråden. Om du vill ha ett 2-delat spö.
          http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Det känns som att jag är fel person att dela med er mina erfarenheter.
            Jag har 4 st spön mellan 1 och 3 oz och jag behöver de alla.

Häls //T

Kommentera

Ursprungligen postat av MFEGFT
              Mitt val i din fråga hade varit Daiwa TD specialst 772XHB.
              2-delat som det äro så är det mitt självklara val som "alltid ligga i bilen spö".
              Kanske det mest prisvärd spöt just nu!
              Kan bara hålla med ovanstående. Köpte det spöt på rekommendation av MFEGFT och Utter, och det har snabbt blivit det gäddspinnspö jag använder mest. Lätt och rappt med bra tryck i klingan utan att vara påkigt. Kombinera med en någorlunda lätt rulle, så har du ett ruskigt roligt kit att fiska med. Prisvärt är bara förnamnet, rekommenderas å det varmaste!

Kommentera

Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
                Kan bara hålla med ovanstående. Köpte det spöt på rekommendation av MFEGFT och Utter, och det har snabbt blivit det gäddspinnspö jag använder mest. Lätt och rappt med bra tryck i klingan utan att vara påkigt. Kombinera med en någorlunda lätt rulle, så har du ett ruskigt roligt kit att fiska med. Prisvärt är bara förnamnet, rekommenderas å det varmaste!
                Har också kikat på det där, bra pris... Är det ett spö som funkar även för jerk (i typ Buster-storlek) eller är det mer ett renodlat spinnspö?

Kommentera

Det funkar nog att jerka med, även om det nog är klart mer lämpat för spinn/jiggfiske. Men det finns ett kortare i samma serie med samma kastvikt. Tror det heter 712 och är då 7,1 fot. Det skulle jag hellre valt till rent jerkfiske.
                  Senast ändrad av Fogeljazz; 2013-06-27, 13:27.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                    Det känns som att jag är fel person att dela med er mina erfarenheter.
                    Jag har 4 st spön mellan 1 och 3 oz och jag behöver de alla.

Häls //T
                    Du får gärna komma med feedback om du fiskat både 7 fotarn och 7,6:an

Kommentera

Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
                      Faller på grund av att främre handtaget är för kort då jag ofta håller där.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      274 138 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13