McRubber, nån som testat? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

McRubber, nån som testat?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• McRubber, nån som testat?

Någon som testat McRubber och kan uttala sig hur dom verkar?
    Funderar starkt på att införskaffa några på mässan......
    Har ju sett att dom funkar i Rugen men hur är dom i våra egna vatten?

Zonker har ju kört dom här med mycket bra resultat en10+ iallafall. Jag har köpt 3st big och 3st vanliga dom ska hård testast så fort is helvetet försvinner.

Kommentera

De har fungerat bra för Claes har jag iaf sett vid prov fiske innan de kom ut i handeln.- De funkar på både grunt och djupare vatten beroende på hur du tacklar dem!

/M
      Mina Placeringar:
      2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
      2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Ursprungligen postat av Mackan.Gurra Visa inlägg
        Zonker har ju kört dom här med mycket bra resultat en10+ iallafall. Jag har köpt 3st big och 3st vanliga dom ska hård testast så fort is helvetet försvinner.
        Har själv tankar på ett litet lättare shadjigg för det grunda vårfisket. McRubber men också Andre swimshad 20cm/50gr är några som är på listan.

Men Stora McRubber vad är det för mått och vikt på den, går de att fiska grunt med lätt skalle tror ni, dom ser ju tunga ut ?
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Big Mcrubber är 26 cm lång och väger 115 gr.

Kommentera

Tjena Wehlin, tror dom funkar alldeles ypperligt i dom svenska småsjöarna. De e som mad dom flesta betena, tid och att man tror på de.....))) Ska själv införskaffa mig ett par.....!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
              Har själv tankar på ett litet lättare shadjigg för det grunda vårfisket. McRubber men också Andre swimshad 20cm/50gr är några som är på listan.

Men Stora McRubber vad är det för mått och vikt på den, går de att fiska grunt med lätt skalle tror ni, dom ser ju tunga ut ?
              Gå in på svartzonkers hemsida där finns en video där han visar hur man gör dom super shallow. Och söder säljer dom betes skruvar han gör i filmen.

Kommentera

Jag har tacklat mina med sg offset krok så man får nosöglan. sen klippt av kroken på metkrokar tryckt in dom under och sen wire imellan upp till nosöglan så har man två trekrokar under som dras ut när man gör mothugget så draget hänger utanför munnen på gäddan under drillningen så gummit överlever lite längre.. jag fick detta tips på underbara söder

Kommentera

Har själv McRubber, Big McRubber och Andree´s Epic som ni nämner ovan.

Främst är det McRubber som jag fiskade en del med i slutet av hösten. Gillade den väldigt mycket då den för mig har lagom vikt, kompakt och fin samt att den går riktigt bra. Tycker formen också gör att man kastar riktigt bra vilket man långt ifrån kan säga om alla mjukbeten. Big McRubber kommer få mer chans nu under våren även om den är snäppet för tung.

Andrees´s epic kör viktad offset-krok och har mest använts för att köra där det är mycket växtlighet och dra vid botten.
                  Kroken jag använt är denna: http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...-jiggkrok.html

Kommentera

VIll verkligen inte trolla, men en sak slog mig så tydligt i tråden.
                    Varför handlar det så ofta om vilken pryl som ger fisk?

Jag menar, jämför med jakt. Har svårt att tänka mig att en jägare som vill bli tagen på allvar skulle starta en tråd vid typ;
                    "Mauser M03 Extreme, skjuter den stora älgar?"

Jag menar verkligen inte detta mot trådskaparen och jag är själv väldigt nyfiken på betet. Men är det någon mer än jag som ser det bisarra i fenomenet? Gädda går som bekant utmärkt att fånga med hjälp av trekrok och morot. Det gäller bara att veta var och när...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 823 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04