Shimano Cardiff eller Ambassadeur Inshore? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Cardiff eller Ambassadeur Inshore?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano Cardiff eller Ambassadeur Inshore?

Tja! Ska införskaffa mig en högervevad multirulle och det står mellan Shimano Cardiff och Ambassadeur Inshore. Rullen ska användas till jerkfiske, vilken föredrar ni?

Kör själv med Inshoren när jag kör tailbeten pga av den lägre utväxlingen & ambassadeur med högre utväxling till jerkfisket .
    Ambassadeurer är riktiga slit hästar & perfekta till jerk , JB tycker jag är ett mkt bättre alternativ än Inshore då den har högre utväxling + att den går att trimma om man känner för det .

Antar att du är vänsterhänt eftersom du vill ha höger vev ?

Kommentera

Har inte testat Ambassadeur Inshore men Shimano Cardiff kör jag med till jerk och spinn och den fungerar alltid utmärkt! Blev rekommenderad Cardiffen istället för Ambassadeur JB när jag köpte rulle till jerk.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
        Kör själv med Inshoren när jag kör tailbeten pga av den lägre utväxlingen & ambassadeur med högre utväxling till jerkfisket .
        Ambassadeurer är riktiga slit hästar & perfekta till jerk , JB tycker jag är ett mkt bättre alternativ än Inshore då den har högre utväxling + att den går att trimma om man känner för det .

Antar att du är vänsterhänt eftersom du vill ha höger vev ?
        Okej Aa det är jag, hittade ett bra pris både på cardiffen och inshore så blev lite fundersam utav vilken jag ska köpa

Ursprungligen postat av Erik96 Visa inlägg
        Har inte testat Ambassadeur Inshore men Shimano Cardiff kör jag med till jerk och spinn och den fungerar alltid utmärkt! Blev rekommenderad Cardiffen istället för Ambassadeur JB när jag köpte rulle till jerk.
        Okej, har hört mycket bra om cardiffen så just nu lutar det nog mot en sån Samtidigt så gör ju Ambassadeur också väldigt bra grejjer

Kommentera

Ta den billigaste! //T

Kommentera

En fördel med Shimano-rullarna är att de har lägre profil och därmed ligger bättre i handen. Dock skulle jag, helt ovetenskapligt grundat, vilja påstå att en Ambassadeur JB kvalitetsmässigt är en bättre rulle än en Cardiff.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
              Ta den billigaste! //T
              Haha, då blir det cardiff!

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
              En fördel med Shimano-rullarna är att de har lägre profil och därmed ligger bättre i handen. Dock skulle jag, helt ovetenskapligt grundat, vilja påstå att en Ambassadeur JB kvalitetsmässigt är en bättre rulle än en Cardiff.
              Okej tack, låter ju bra med shimano har ju ganska små händer. Men är inte Ambassadeur JB vänstervevad?

Kommentera

Ursprungligen postat av oscardinesen Visa inlägg
                Haha, då blir det cardiff!

Okej tack, låter ju bra med shimano har ju ganska små händer. Men är inte Ambassadeur JB vänstervevad?
                Jo. Annars har du Rocket och Predator att välja på som högervevad också.

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
                  Jo. Annars har du Rocket och Predator att välja på som högervevad också.
                  eller varför inte en calcutta eller en luna om man är på g. //T

Kommentera

Inshore hade jag valt! Har en Cardiff, den funkar helt ok, men jag hade föredragit en Abu.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    272 872 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13