HÖ-kombo Fenwick Ironfeather Momentum + Mitchell Mag-Pro Extreme - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HÖ-kombo Fenwick Ironfeather Momentum + Mitchell Mag-Pro Extreme

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• HÖ-kombo Fenwick Ironfeather Momentum + Mitchell Mag-Pro Extreme

Hej,
    Som alltid när det ska inköpas ny utrustning infinner sig beslutsångesten i takt med att antalet alternativ växer till oändligheten.

Jag har fokuserat på att skaffa ett Berkley Skeletor Pro 9-10 fot tillsammans med en Shimano Aernos 2500FA och

var precis på väg att beställa när jag fick tipsades om en HÖ-kombo bestående av Fenwick Ironfeather Momentum på 10 fot, kastvikt 8-32 gram tillsammans med en Mitchell Mag-Pro Extreme 2000 för totalt 3000 riksdaler. Detta låter ju onekligen som ett bra pris sett till specifikationerna men jag har aldrig testat vare sig Fenwick eller Mitchell tidigare och behöver därför höra om era erfarenheter.

Rullen låter lite väl stor för ändamålet sett till spolens storlek (130m/0,33mm), men jag är inte speciellt insatt i den terminologin.

Angående Fenwick Ironfeather Momentum har jag läst här på fiskesnack att det är ett bombardaspö och därför inte rekommenderades, men det borde väl fungera helt OK ändå?

Tack på förhand

Hej!

Jag har kört just denna combo för fiske från land främst efter hö sedan i höstas. Jag har använt både diverse drag och bombarda. Jag gillar både spö och rulle skarp. Rullen som är lätt har mjuk gång ocg bygeln fälls silkesmjukt. Spöet är ordentligt lätt. Passar perfekt för det fisket jag använder det till (rullen kan dock enkelt klara tyngre fiske med annan lina som läggs upp på extraspolen).

Mvh

Andreas

Kommentera

Fenwick Ironfeather Momentum på 10 fot, kastvikt 8-32 gram
      Jag har några Fenwick spö (5 st) och tycker inte om dom nya Kinatillverkade vare sig Momentum eller Quadrant, det är bombarda spö,dvs. ganska mjuka helaktionsspö, det ända jag tycker känns ok är Quadrant -32 gr.

Missförstå mig inte, det är helt ok spö men jag hade förväntat mig betydligt mer när det är ett Fenwick..

Jag vet inte hur mycket pengar du vill spendera men Edge har 2 fiskpinnar som är trevligare det är 3776 och dynamic serierna.

Kommentera

Tack Andreas, låter ju som jag ska använda det till samma sak så det låter lovande.

Jörgen: Vad jag hittar när jag letar runt lite så ligger edge lite väl högt i pris, speciellt då jag vill få tag i sakerna omgående. Jag får helt enkelt låta bli att testa dem även om tillfälle ges för att inte bli besviken på Momentum efteråt. Tackar ändock ödmjukast för inputen och ska ta mig till butik för att känna lite på det innan jag bestämmer mig helt. Vet inte om du har erfarenhet av Shimano Beastmaster men skulle du säga att det är samma ryggradslösa känsla som finns i Momentum?

Kommentera

Shimano Beastmaster
          Beastmaster är svampigare en Fenwickspöna.

Kommentera

Det var ju tur i alla fall, annars hade jag blivit mer betänksam.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
            6 svar
            1 825 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Benjamin S  
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04