Hejsan, nu är det såhär att jag har fått tag på en billig revo stx-rulle som jag har tänkt att använda till det pelagiska vertikalfisket. Och nu fick jag en bra lön denna månad, så jag tänkte införskaffa mig ett nytt spö också.
Jag har läst att abu veritas ska vara ett riktigt skönt spö, och tänkte höra om någon har testat det i kombination med en revo stx? Är detta en bra kombo?
Eller skulle ni rekommendera något annat spö? Isåfall vilket?
Jag vill ha ett relativt lätt spö som ska klara av ganska stora jiggar i kombination med 25-30 grams-skallar.
Jag kan tänka mig att betala runt 1500:- max, men om det finns ett mycket bättre spö för någon hundring mer så kan jag nog överväga det också!
Tack på förhand // Patrik
Jag har läst att abu veritas ska vara ett riktigt skönt spö, och tänkte höra om någon har testat det i kombination med en revo stx? Är detta en bra kombo?
Eller skulle ni rekommendera något annat spö? Isåfall vilket?
Jag vill ha ett relativt lätt spö som ska klara av ganska stora jiggar i kombination med 25-30 grams-skallar.
Jag kan tänka mig att betala runt 1500:- max, men om det finns ett mycket bättre spö för någon hundring mer så kan jag nog överväga det också!
Tack på förhand // Patrik
Det låter ju helt underbart ju! Har du testat denna kombo själv eller vet du bara att både spö och rulle är sköna separat?
Kommentera