Jerkset nybörjare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkset nybörjare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkset nybörjare

Tjena!

Blev inget jerkset förra året så tänkte köpa ett det här året. Fiskar inte så jätte ofta men det händer.
    HAr en budget på 1500kr med lina rulle och spö. Spöt ska helst vara 2 delat. SÅ är tacksam om ni skulle kunna länka nått som passar en nybörjare. Måste inte ha någon amb 5601 jb rulle

har kollat på denna. http://www.sportfiskaren.nu/products...php?artnr=2175 Kommer fiska max big bandits MAX

Jerk fisk sliter hårt på grejerna & bättre att spara lite & få något som håller eller titta efter något beggat

Doggers Jerk set är svårslaget http://www.dogger.se/fiske/fiskeset/...-c-1268-1.aspx

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
      Jerk fisk sliter hårt på grejerna & bättre att spara lite & få något som håller eller titta efter något beggat

Doggers Jerk set är svårslaget http://www.dogger.se/fiske/fiskeset/...-c-1268-1.aspx
      jo jag har sett det och det verkar riktigt bra. ska höra med banken (mamma). tror inte hon går med på det dock

Kommentera

Hej! Olssons fiske tar 1395:- för ett RT flex -140g med en Amba TGC. Bra grejer för det priset. Be mamma om en hundring till så har du till lina också...
        Gösta

PS Jag är rutten på att länka, men gå in på deras hemsida så ser du.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
          Hej! Olssons fiske tar 1395:- för ett RT flex -140g med en Amba TGC. Bra grejer för det priset. Be mamma om en hundring till så har du till lina också...
          Gösta

PS Jag är rutten på att länka, men gå in på deras hemsida så ser du.
          hittar inte det? :S är det ett färdigt set?

Kommentera

Hittar inte den kombon som set?

Kommentera

Eller struntar du i att köpa ett jerkset och fortsätter med spinn istället!
              Du får knappt några bra grejer under 1500kr, och sedan ska du ha jerkbaits, lina, tafsar, större lådor och massa annat då jerkfisket kräver ganska mycket och dyr utrustning.

Kommentera

Räkna med att kasta bort några hundralappar i jerkbaits också om du inte är van vid multirulle sedan tidigare

Kommentera

Ursprungligen postat av erikcarle Visa inlägg
                  Eller struntar du i att köpa ett jerkset och fortsätter med spinn istället!
                  Du får knappt några bra grejer under 1500kr, och sedan ska du ha jerkbaits, lina, tafsar, större lådor och massa annat då jerkfisket kräver ganska mycket och dyr utrustning.
                  man borde ju få nått som duger i krig? låda har jag. Jerkbaits kan jag köpa billigt av min kompis farsa då han har överdrivet många.

känns så trist att bara kasta ut veva kasta ut veva kasta ut veva. HAr gjort det sen jag var typ 7.

Kommentera

Ursprungligen postat av erikschmidt Visa inlägg
                    Räkna med att kasta bort några hundralappar i jerkbaits också om du inte är van vid multirulle sedan tidigare
                    En sanning med modifikation Inte kastat bort ett enda drag sen jag bytte från haspel till multi. Och haft betydligt fler luftknutar på haspel än jag haft over-runs på multi. Så har man bara inte för stor övertro på sitt kastande så är det inga problem.
                    #OneFly
                    http://vimeo.com/onefly
                    http://facebook.com/oneflytorulethemall

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 359 visningar