Buster Jerk vs. Herky Jerky! Stora skillnader? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buster Jerk vs. Herky Jerky! Stora skillnader?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Soprano Visa inlägg
    Äger inte en Herky jerky själv, men jag skulle kunna tro att gången är väldigt lik eller lika dan. Bomber kopierade bustern men lyckades knappt sälja något, det är därför dem reas ut nu. Så kan det gå när man kopierar något, det är roligare att ha originalet
    så buster är orginalet? :P

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
      så buster är orginalet? :P
      Here we go again...

Den Beef'en har redan avhandlats i den här tråden. :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
        Hej Alexander Holmström;

Båda fabrikaten Bomber Herky Jerky och Buster Jerk är bra på att locka Gäddor till
        hugg....

Går man ett steg längre och jämför material och kvalitet vågar jag påstå att Bomber Herky Jerky har material och kvalitet i världsklass. Du kan läsa texten här http://www.trumman.com/bomber/bomber_hj6.htm samt sedan köpa båda fabrikaten själv och jämföra....

Go for the Monster Northerns!

Old Firehand
        www.trumman.com

Att kvalitén och materialet är bättre har jag inget att säga något om, detta för att jag inte heller äger någon.

Det jag funderar över är varför man har valt att kopiera många av färgsättningarna rakt av från cwc's sortiment?
        Visst att de är populära och bevisligen fungerar men den är nog mest därför som man upplever dom som "kopior" till just Buster Jerk.
        De hade nog varit mer populära om de hade valt en färgkarta som är mer "egen", åtminstone i mina ögon...

Kommentera

Ursprungligen postat av Baconowski Visa inlägg
          Att kvalitén och materialet är bättre har jag inget att säga något om, detta för att jag inte heller äger någon.

Det jag funderar över är varför man har valt att kopiera många av färgsättningarna rakt av från cwc's sortiment?
          Visst att de är populära och bevisligen fungerar men den är nog mest därför som man upplever dom som "kopior" till just Buster Jerk.
          De hade nog varit mer populära om de hade valt en färgkarta som är mer "egen", åtminstone i mina ögon...
          Hej Johan Ahlgren;

Vem som har kopierat vem lär vi inte få något exakt svar på. I mina antika Gäddfiskeögon ser de bästa färgerna med stor sannolikhet ut att ha sitt ursprung hos Bomber, Nils Master och Swim Whizz...

Old Firehand
          Senast ändrad av Old Firehand; 2013-05-29, 20:02.

Kommentera

Buster har väl vid det här laget täckt in alla tänkbara (och otänkbara) färgkombinationer så som de sprutar ut sig färger och mönster
            Finns nån finsk samlarsida som i princip har bilder på alla, måste vara jobbigt att hitta på ett mönster som inte redan finns på en buster nånstans.
            Sen så är de flesta av de populäraste kombinationerna mig veterligen ingen BJ-uppfinning utan "inspirerat" av andra sidan pölen samt gamla klassiker, väntar med spänning på när "Wonder Bread" ska dyka upp eller nån annan populär kulör (pasp dvs) - antagligen med en egen beteckning så man förleds att tro att den är självpåkommen.
            Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
            En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Jag kan tycka att bomber herky jerky är mer snabbsjunkande än en Buster, annars kan jag inte säga att jag tycker så mycket om det, det är lite olika gång på dom men jag personligen tror mer på bustern.

Kommentera

Hej

Jag har både bomber och buster. Buster jerken blir mycket snabbare sönderskavd och tappar färgen. Men bäst är nog att bilda sig en egen uppfattning.

Mvh
                Tomas

Kommentera

Ursprungligen postat av Nettel Visa inlägg
                  Har fiskat med båda och tycker inte att Herky Jerky har samma fina bellyflash som Buster. Herky Jerky känns helt enkelt "stelare" i gången enligt mig och därför använder jag hellre en sjunkande Buster Jerk. Sen finns Buster Jerk i olika utföranden, shallow runnern är ju oslagbar ibland.
                  Även herky jerky finns i en shallow-version. Den heter CTS (close to surface).

Kommentera

Jag kör mkt på Herky jerky. Går alldeles utmärkt att leka med den och dess gång

Kommentera

Skillnader : olika tillverkare.
                      Likheter: Bägge är kopior , har liknande gång och de fångar fisk.

Sen det är värt att nämnda att Buster Jerk är ett ganska stark varumärke i Norden iaf.

//T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 363 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist