Ursprungligen postat av Soprano
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Buster Jerk vs. Herky Jerky! Stora skillnader?
Collapse
X
-
Here we go again...Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inläggså buster är orginalet? :P
Den Beef'en har redan avhandlats i den här tråden. :-)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej Alexander Holmström;
Båda fabrikaten Bomber Herky Jerky och Buster Jerk är bra på att locka Gäddor till
hugg....
Går man ett steg längre och jämför material och kvalitet vågar jag påstå att Bomber Herky Jerky har material och kvalitet i världsklass. Du kan läsa texten här http://www.trumman.com/bomber/bomber_hj6.htm samt sedan köpa båda fabrikaten själv och jämföra....
Go for the Monster Northerns!
Old Firehand
www.trumman.com
Att kvalitén och materialet är bättre har jag inget att säga något om, detta för att jag inte heller äger någon.
Det jag funderar över är varför man har valt att kopiera många av färgsättningarna rakt av från cwc's sortiment?
Visst att de är populära och bevisligen fungerar men den är nog mest därför som man upplever dom som "kopior" till just Buster Jerk.
De hade nog varit mer populära om de hade valt en färgkarta som är mer "egen", åtminstone i mina ögon...
Kommentera
-
Hej Johan Ahlgren;Ursprungligen postat av Baconowski Visa inläggAtt kvalitén och materialet är bättre har jag inget att säga något om, detta för att jag inte heller äger någon.
Det jag funderar över är varför man har valt att kopiera många av färgsättningarna rakt av från cwc's sortiment?
Visst att de är populära och bevisligen fungerar men den är nog mest därför som man upplever dom som "kopior" till just Buster Jerk.
De hade nog varit mer populära om de hade valt en färgkarta som är mer "egen", åtminstone i mina ögon...
Vem som har kopierat vem lär vi inte få något exakt svar på. I mina antika Gäddfiskeögon ser de bästa färgerna med stor sannolikhet ut att ha sitt ursprung hos Bomber, Nils Master och Swim Whizz...
Old Firehand
Senast ändrad av Old Firehand; 2013-05-29, 20:02.
Kommentera
-
Buster har väl vid det här laget täckt in alla tänkbara (och otänkbara) färgkombinationer så som de sprutar ut sig färger och mönster
Finns nån finsk samlarsida som i princip har bilder på alla, måste vara jobbigt att hitta på ett mönster som inte redan finns på en buster nånstans.
Sen så är de flesta av de populäraste kombinationerna mig veterligen ingen BJ-uppfinning utan "inspirerat" av andra sidan pölen samt gamla klassiker, väntar med spänning på när "Wonder Bread" ska dyka upp eller nån annan populär kulör (pasp dvs) - antagligen med en egen beteckning så man förleds att tro att den är självpåkommen.Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden
):
En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...
Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)
Kommentera
-
Även herky jerky finns i en shallow-version. Den heter CTS (close to surface).Ursprungligen postat av Nettel Visa inläggHar fiskat med båda och tycker inte att Herky Jerky har samma fina bellyflash som Buster. Herky Jerky känns helt enkelt "stelare" i gången enligt mig och därför använder jag hellre en sjunkande Buster Jerk. Sen finns Buster Jerk i olika utföranden, shallow runnern är ju oslagbar ibland.
Kommentera
-
Skillnader : olika tillverkare.
Likheter: Bägge är kopior , har liknande gång och de fångar fisk.
Sen det är värt att nämnda att Buster Jerk är ett ganska stark varumärke i Norden iaf.
//T
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 363 visningar