Ambassadeur 5001 TGC vs Ambassadeur Predator - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 5001 TGC vs Ambassadeur Predator

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag skulle nog valt JB'n som ren jerkrulle. Enklare och mer okomplicerad konstruktion än Predatorn, som nästan är onödigt överdesignad. En JB är en grym rulle för jerkbait helt enkelt. Eller en Toro om du vill ha en lågprofilare.

Kommentera

Ett råd du kanske inte vill ha - egentligen...
      Köp en JB, satsa mellanskillnaden mot Predator/Torro (och lite till) på ett 8-9 fot spö för tunga beten och sätt TGC:n på det. Då kommer du att kasta längre med tailar, bull dawg och liknande tunga gummibeten. OK, du spräcker budgeten (med några hundra), men du breddar ditt fiske betydligt.

Kommentera

Tack för idén!

Det lät riktigt intressant, har du något tips på ett spö runt 1000kr? Helst under... (tänkte att jag lika gärna kan ta det i denna tråden, istället för att göra en ny...)

Spöt får gärna vara 9 fot, jag vill kunna kasta långt

Kommentera

Kolla Dogger!
          Savagear MPP Predator nio fot med betesvikt upp till 180 gram för under 900:-. Själv kör jag med ett åttafots till TGC:n.
          Finns också hos Olssons fiske, men Dogger har fraktfritt över 500 spänn.
          (Sorry, jag ljög lite om priset... Kollade nu och niofotsspöt kostar 929:-).
          Senast ändrad av Gösta; 2013-06-04, 16:40.

Kommentera

Min TGC sitter på ett Savage Gear Butch Light XLNT 8'6" med kastvikt 30-80 g. En kombination jag är riktigt nöjd med. Kostar "för tillfället" 799 kr här: http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...0g-2sec-2.html

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
              Ett råd du kanske inte vill ha - egentligen...
              Köp en JB, satsa mellanskillnaden mot Predator/Torro (och lite till) på ett 8-9 fot spö för tunga beten och sätt TGC:n på det. Då kommer du att kasta längre med tailar, bull dawg och liknande tunga gummibeten. OK, du spräcker budgeten (med några hundra), men du breddar ditt fiske betydligt.
              Dagens bästa inlägg helt klart!
              Det enda som talar för en Predator gentemot en JB är att Predatorns vev som är något längre är sååå mycket skönare än JBns kortare vev...
              Så det bästa man kan ha är en JB med predatorvev, eller förresten, det finns något bättre ändå:
              2st JB med predatorvevar :-)
              (som jag själv har)
              Senast ändrad av HenkeW; 2013-06-04, 17:17.

Kommentera

Jag hade från början en TGC till jerk som jag sen uppgraderade till en JB som jag tappade i sjön och sen till nuvarande Predator =)
                Predatorn har använts flitigt nu under några säsonger och den är lika bra som direkt ur förpackning fortfarande, trots bristande
                smörjningar.

Min TGC kastade riktigt dåligt i jämförelse med båda de andra 2. Kan vara så att jag fått ett måndags-ex då den kastade, vad jag uppfattade det som, dåligt hela tiden, men vad visste jag (första amban i min ägo)
                Så när jag bytade till JB och Predator var det ENORM skillnad både i kastlängd, overruns mm mm.

Jag har en Toro till tungspinn och den kastar ju också riktigt riktigt bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wehlin Visa inlägg
                  Jag hade från början en TGC till jerk som jag sen uppgraderade till en JB som jag tappade i sjön och sen till nuvarande Predator =)
                  Predatorn har använts flitigt nu under några säsonger och den är lika bra som direkt ur förpackning fortfarande, trots bristande
                  smörjningar.

Min TGC kastade riktigt dåligt i jämförelse med båda de andra 2. Kan vara så att jag fått ett måndags-ex då den kastade, vad jag uppfattade det som, dåligt hela tiden, men vad visste jag (första amban i min ägo)
                  Så när jag bytade till JB och Predator var det ENORM skillnad både i kastlängd, overruns mm mm.

Jag har en Toro till tungspinn och den kastar ju också riktigt riktigt bra.
                  Jag hade också en hel del overruns på min första multirulle... Nu kör jag alltså JB på 6 -fotsspö och TGC på 8-fots. Båda lika problemfria och tack vare längre spö slänger jag längre med TGC:n...

Kommentera

Tack så hemskt mycket för all hjälp!!

Jag tror det får bli en jb+0,36 strike wire (som ingår)

Sen kommer jag nog köpa ett nytt spinnspö när jag har jobbat lite i sommar.

Kommentera

Är Ambassadeur 5601C JB vänstervevad?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      276 256 visningar
                      0 gillar