Bra och billigare spö till HÖ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra och billigare spö till HÖ

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra och billigare spö till HÖ

Hej på er!

Jag är på jakt efter ett spinnspö för HÖ för 20-60g. Jag vill gärna ha ett långt spö, kanske på runt 10f. Min budget är på "så billigt som möjligt" alltså max 1 300-1 500kr. Jag är nybörjare när det gäller multispö i den klassen.

Vad kan ni rekommendera? Jag har tittat på Abu Garcia Vendetta Casting 11' 20-60g och Savagear MP Pro Predator Trigger 10' 20-60g. Efter det jag hittade här och på nätet skulle dessa vara det jag söker. Vad tycks?

Jag vill gärna inte spräcka budgeten men samtidigt vill jag köpa ett spö som kan vara kvar länge även när jag blir bättre på det och köper nåt bättre spö till. Min ekonomi är i botten.

Har ni nåt förslag om ett resespö (flerdelat eller teleskopiskt) det är att föredra, ur min synvinkel.
    Tight lines!
    CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Tackar!

Hur är det spöet? Jag hittar inte det i NN. Kan du berätta mer om det? Det är något dyrare än jag tänkte men kanske det kan gå.

En sak till: jag är ganska ny inom spinnspö alltså försök förklara lite mer. Tack!
      Tight lines!
      CDan

Kommentera

Jag har ägt ett o tyckte det va riktigt trevligt. Bra kastlängder o härligt att få fisk på. Finns ju både bättre o sämre spön. Du kommer säkert få fler tips.

Kommentera

Ok. Det låter bra. Men jag vill gärna köpa nåt billigare om det går. Spöna som jag tagit upp kostar 1 000 och 1 300 kr.

Får vänta på andra svar.
          Tight lines!
          CDan

Kommentera

Det kommer säkert fler tips innan kvällen är slut.

Kommentera

Det är något dyrare än jag tänkte men kanske det kan gå.