Bra och billigare spö till HÖ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra och billigare spö till HÖ

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra och billigare spö till HÖ

Hej på er!

Jag är på jakt efter ett spinnspö för HÖ för 20-60g. Jag vill gärna ha ett långt spö, kanske på runt 10f. Min budget är på "så billigt som möjligt" alltså max 1 300-1 500kr. Jag är nybörjare när det gäller multispö i den klassen.

Vad kan ni rekommendera? Jag har tittat på Abu Garcia Vendetta Casting 11' 20-60g och Savagear MP Pro Predator Trigger 10' 20-60g. Efter det jag hittade här och på nätet skulle dessa vara det jag söker. Vad tycks?

Jag vill gärna inte spräcka budgeten men samtidigt vill jag köpa ett spö som kan vara kvar länge även när jag blir bättre på det och köper nåt bättre spö till. Min ekonomi är i botten.

Har ni nåt förslag om ett resespö (flerdelat eller teleskopiskt) det är att föredra, ur min synvinkel.
    Tight lines!
    CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Tackar!

Hur är det spöet? Jag hittar inte det i NN. Kan du berätta mer om det? Det är något dyrare än jag tänkte men kanske det kan gå.

En sak till: jag är ganska ny inom spinnspö alltså försök förklara lite mer. Tack!
      Tight lines!
      CDan

Kommentera

Jag har ägt ett o tyckte det va riktigt trevligt. Bra kastlängder o härligt att få fisk på. Finns ju både bättre o sämre spön. Du kommer säkert få fler tips.

Kommentera

Ok. Det låter bra. Men jag vill gärna köpa nåt billigare om det går. Spöna som jag tagit upp kostar 1 000 och 1 300 kr.

Får vänta på andra svar.
          Tight lines!
          CDan

Kommentera

Det kommer säkert fler tips innan kvällen är slut.

Kommentera

Det är något dyrare än jag tänkte men kanske det kan gå.
              Det är inget Hö spö det funkar betydligt bättre till Torsk fiske med 50- 60 gr drag ...
              Här är det till bättre pris men om Hö köp något annat http://www.beten.nu/se/art/hmg-silve...s-serien-1.php

Just nu hittar jag inte något vettigt Hö spö på nätet till dom pengarna du pratar om så om du inte har panik avvakta och se om det dyker upp något Fenwick Momentum eller Quadrant på rea istället,
              ev. Shimano Speedmaster M eller H , även Berkley Chilli -45gr passar.

Kommentera

Jag visste att herr Månsson skulle dyka upp här! ;-) Tackar för dina råd!

Jag, det är ingen panik egentligen. Jag kan fiska hö med haspel än så länge. Men jag ville så gärna uppgradera mig. Kanske jag kan samla lite till pengar. Vet inte bara hur! Men, men.

Jag menar att jag ville gärna ha råd att köpa det du säger (råd som jag redan läst så många gånger) men min situation tillåter inte ens att drömma kunna lägga över 2 000 kr på ett spö. Men att vänta det kan jag. Över sommaren, om jag får jobba lite, kanske jag kan spara nån tusen till.

Vad tycker ni om Berkley Signa Salmon 12-42 gr 10.6 fot? Jag vet att det går inte upp till 60g som jag ville men kanske jag kan kompromissa. Jag menar att huvudsakligen kör jag upp till 40gr. Mellan 40-60gr har jag bara få drag. Vad kostar ett sånt spö?
                Senast ändrad av CDan; 2013-06-14, 19:10.
                Tight lines!
                CDan

Kommentera

Tyvärr , så jag kan inte ge dig tips om billiga och bra hö spön.

Det var ett tag sen jag gjorde en grundlig undersökning om hö spön hemma och jag fick tag på riktiga "kultspön", jag ska inte hänga dom här och nu, men vill man ha ett bra hö spö , då blir det inte billigt, det kunde jag ta reda på då.

Det finns dock ett antal såndana ganska ok spön här hemma som saluförs som "top of the line", men när man fördjupar sig i spön byggmaterial och egenskaper, då fattar man att spötillverkaren har tagit många genvägar för att få ner priset. Detta speglas i kvalité och känsla alldeles för tydligt för "ett tränat öga."

Häls /T

Kommentera

Tränat öga! Hmmm! Nej det har jag inte. Därför min tråd här. Jag har nåt spinnspö men kortare. Alltså jag blev sugen nu på HÖ-fisket och ville så gärna köra med multi rulle. Jag behöver all hjälp jag kan få!

Kanske det blir bättre att vänta och spara mera pengar och köpa det som Jörgen föreslår.

Andra förslag eller råd?
                    Tight lines!
                    CDan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar