Polarvargen Biathlon 3000F - långtidstest - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Polarvargen Biathlon 3000F - långtidstest

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
    Lausvik, om detta problem med skatbon uppkommit först nu efter en tids användning så är det snarare linans fel och inte rullens.

Om det är nylonlina så tror jag på linminne och/eller lintvinning p.g.a. dåligt lekande.
    Ta av spolen och spola av hemma under hett vatten så försvinner lite av linminnet.
    Mja... Nu är det så att jag haft en provkarta på olika trasselproblem med ett antal olika linor (såväl nylon- som olika flätlinor) och jag är hyfsat van vid att hantera haspelrullar så jag vill nog påstå att det är något skumt med själva rullen (dvs rullens fel). Att det inte trasslat tidigare beror nog mest på att det då mest handlat om abborrspinn och relativt korta kast med lätta beten. Det är när jag hängt rullen på ett tvåhandsspö och kastat långt (efter havsöring) som det börjat bängla. Jag tror helt enkelt inte att rullen är särskilt lämpad för det fisket och eftersom jag har andra rullar som jag vet klarar av det utan trassel så blir det malpåsen för PV:n. Däremot kanske den får komma fram igen i sommar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
    6 svar
    1 859 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Benjamin S  
    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04