Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    VA?? Är du behörig att skriva på det här sättet? Det tycker inte jag, framför allt för att jag har inte brutit mot några forumregler, men om du vill så . ..
    Ja, Tonyex, det vill jag.

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Som trådskapare finner jag en allt för stor del av dina inlägg som enbart ute efter att provocera främst mig, men även andra. Jag ber dig därför att antingen sluta posta i denna tråd, eller sluta med dina "ironiska" kommentarer.

Vänligen lämna tråden Tonyex.
    VA?? Är du behörig att skriva på det här sättet? Det tycker inte jag, framför allt för att jag har inte brutit mot några forumregler, men om du vill så . ..

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Som trådskapare finner jag en allt för stor del av dina inlägg som enbart ute efter att provocera främst mig, men även andra. Jag ber dig därför att antingen sluta posta i denna tråd, eller sluta med dina "ironiska" kommentarer.

Vänligen lämna tråden Tonyex.
    Senast ändrad av barnmorskan; 2015-01-21, 20:59.

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Tråkigt att du tycker så, och snälla lägg inte ord i min mun, tack. Jag skriver inga ordlek eller provokationer utan försöker skriva ganska sakligt för att undvika missförstånd.

Det jag kommer ihåg är följande: När fiskeargumenten tar slut , då blir det lite låg nivå på dina inlägg. En "reminder:" http://www.fiskesnack.com/forum/show...r-multi/page12

Jag som trodde att vi hade en ganska ok och öppen diskussion om fiskeprylar och hur man uppfattar dom. Uppenbarligen hade jag fel. Jag fattar nada.

//T
    Senast ändrad av tonyex; 2015-01-21, 20:54.

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    Snälla Tonyex. Hitta en annan tråd att trolla eller skärp dig.
    Ursäkta? Personliga angrepp är inte tillåtna här på FS. Tänk på vad du skriver.

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Snälla Tonyex. Hitta en annan tråd att trolla eller skärp dig.

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied

Lämna en kommentar:

• tonyex
    replied
    ...

Förmågan att tänka själv och hitta egna lösningar är det som ligger till grunden för denna tråd har jag för mig och det vore brottsligt att sluta med det. Våga misslyckas säger jag!

//T
    Senast ändrad av tonyex; 2015-01-22, 22:18.

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Jag tror översättningen "freshwater only" stämmer bra och det var förståelsen som gick åt skogen. Shrapnel ser ut som en typisk raigyo/snakehead-rulle som används i just sötvatten med grov flätlina. Därav kapaciteten 100m 0,53mm flät och inte två kilometer 0,25 flät som vanligare anges vid inshorefisket.

PS. Ibland begriper man inte tillverkarnas specifika avsikter med rullar. Ofta i kombination med dålig koll på JDM, hur och vad man brukar fiska i Japan. Det är annars ganska typiskt fisketillverkare att skapa en produkt enbart för en art (jmf karpmete eller muskiefiske). Typiskt för snakeheadrullar är en jävligt biffig slirbroms, hög utväxling och lätt spole för enbart sötvattensbruk. Inshorefiskarna har en del annat att välja på där 200m PE2.5 räcker, till exempel en CQ 401 eller en Ryoga 2025.
    Det ställs dock lite krav på insikt och kunskap för att inte köpa en specialrulle och sedan tro att man kan använda den till något annat. Som att begripa det olämpliga i att köpa en Aldebaran BFS för torskjiggning på västkusten eller en Snakeheadrulle i bräckt vatten. För musky, flertalet bassfiskar och andra sötvattensfiskar fungerar den nog antagligen utmärkt som swimbaitrulle...
    Senast ändrad av barnmorskan; 2015-01-21, 17:21.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 824 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04