Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kocken1
    replied
    Satan vad billigt. Jag som ville ha en origin till gummi...

    Add to cart...

    Lämna en kommentar:


  • barnmorskan
    replied
    Hur kan man inte köpa en till det priset? Det är ju fan En och en halv lusing mindre än jag pröjsade ett och ett halvt år sedan. Sluta dröm och låt stålarna rulla. Sedan kan du ha ryogan som reservdelsrulle

    Lämna en kommentar:


  • Fogeljazz
    replied
    Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
    Såg precis att jpangler har LIN10C Zirconia Meteor på rea. Är sjukligt sugen på att beställa en!
    Gört! Du kommer bara ångra dig en ynka kort sekund när kvittot på betalningen kommer
    Men det går över fort, den är ju så galet läcker.

    Lämna en kommentar:


  • Magnus (Sthlm)
    replied
    Såg precis att jpangler har LIN10C Zirconia Meteor på rea. Är sjukligt sugen på att beställa en!

    Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2014-12-03, 00:03.

    Lämna en kommentar:


  • Abborrgäddan
    replied
    Ursprungligen postat av Sot Visa inlägg
    Den här klingan håller jag på å bygger nu som drop shot/ jigg spö

    http://www.mudhole.com/Rod-Building/...leye-Rod-Blank
    Nice. Mitt nästa spö är tänkt att byggas på samma 7,6' klinga, fast ML-versionen 1/8-3/8 oz.

    Lämna en kommentar:


  • byggarn
    replied
    Ursprungligen postat av Sot Visa inlägg
    Den här klingan håller jag på å bygger nu som drop shot/ jigg spö

    http://www.mudhole.com/Rod-Building/...leye-Rod-Blank
    ett gott val....finns betydligt sämre klingor att bygga på...men inte så många bättre/samma klass...borde funka alldeles utomordentligt...

    Lämna en kommentar:


  • Sot
    replied
    Den här klingan håller jag på å bygger nu som drop shot/ jigg spö

    http://www.mudhole.com/Rod-Building/...leye-Rod-Blank

    Lämna en kommentar:


  • tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av Knug87 Visa inlägg
    Blev lite sugen på att testa en beställning till tacklewarehouse på en rulle!

    Vad skulle ni para ihop med följande spö: http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...g-lxc74hf.html ?

    Fanns ju massa mums så svårt att välja! daiwa 253L/millionaire? vänstervevat och helst ej lågprofil! Har dåligt utbud inärheten för att klämma och känna, så ni som redan äger rullar får gärna säga eran mening!
    Om nu du ska spendera runt 400-500 USD på en rulle för att matcha ett sådant spö, då slår jag ett slag för 2014 Calcutta Conquest 101 alt 201 som jag oxå har. Min 2014 CQ 201 kastade 11g Rapala wobblers längre och stabilare än de flesta rullarna i 200 storlek jag har testat eller fiskat med och den listan kan vara lång. Och jag kommer att vara ärlig, det kommer förmodligen att ta några år innan andra rulltillverkare kan matcha en sådan fiskerulle!

    För att återgå till vad tråden handlar om , då bjuder jag på några bilder som jag tog under min senaste utlandsresa. Några av prylarna som är med på bilderna fick jag klämma och känna på Det var skit kul och det är klart att säljaren fick jobba lite hårdare just den dan. Jag blev några tusenlappar fattigare, men det var värt det. Tyvärr, bilder på spöna blev inte så bra.


    Click image for larger version

Name:	20141031_153445[1].jpg
Views:	2
Size:	979,3 KB
ID:	1775825
    Click image for larger version

Name:	20141031_153434[1].jpg
Views:	2
Size:	988,2 KB
ID:	1775824
    Click image for larger version

Name:	20141031_153608[1].jpg
Views:	2
Size:	984,7 KB
ID:	1775826

    Häls //T
    Senast ändrad av tonyex; 2014-11-09, 20:55.

    Lämna en kommentar:


  • Barabajare
    replied
    Tjääna
    Mitt första inlägg i den här tråden, det kommer att handla om haspelspö till min Stella 1000 (hoppas på överseende).

    Har precis byggt klart ett Phoenix elexir 8 fot ul som jag skall ha min till min Stella 1000 haspel. Har en mängd spön för jiggfisket men vill ha ett till (minst).

    Jag tänker mig ett 7-8 fots spö tvådelat klassat till ca 20 gram, inte mer. Som referens kan jag säga att jag fiskar ibland med ett Dragon pro selection 7,6 fot klassat upp till 25 gr, det gillar jag skarpt. Men jag vill ha ett spö som är lite "mjukare" eller om man så vill inte riktigt så "stelt/snabbt". Spön upp till 15 gr har jag ett gäng.

    Om man tänker bakhandtag så skall det vara långt och gärna kork hela vägen men det kan funka med ett split grip. Som referens kan jag ta ett Dragon fishmaker som jag tycker är alldeles för kort. Självklart kan jag tänka mig en klinga som jag bygger själv.

    Prisklass= det får kosta, importerar gärna.

    Come on hit me
    Bb

    Lämna en kommentar:


  • Rubik
    replied
    Edit: EN per spö

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 305 svar
262 958 visningar
0 gillar
Senaste inlägg JontaK
av JontaK
 
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
858 svar
139 456 visningar
0 gillar
Senaste inlägg gaddivar  
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 031 svar
193 760 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
7 svar
2 144 visningar
0 gillar
Senaste inlägg billion
av billion
 
Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
79 svar
12 331 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Torekrok  
Arbetar...
X