Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av Rubik Visa inlägg
    Problemet är ju egentligen inte att hitta en bra rulle, det är att man måste välja EN.
    ......måste man??.....i så fall har jag missat nå't....

/S

Lämna en kommentar:

• Rubik
    replied
    Problemet är ju egentligen inte att hitta en bra rulle, det är att man måste välja EN.

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av Knug87 Visa inlägg
    ....jag bugar och bockar
    ...ingen orsak... Royga/Pluton som nämns ovan har jag inte provat men den är säkert också ett klockrent alternativ till spöt....

/S

Lämna en kommentar:

• Knug87
    replied
    Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    Gillar du runda rullar är Calcutta 201TEDC ett trevligt alternativ. I samma prisklass ligger nya Conquest 201-14...lite mindre palmingsida än den äldre TEDC:n men utan DC. Ytterligare ett alternativ är Calcutta 201D...rent formmässigt föredrar jag faktiskt den framför nya Conquesten.....men den känns lite dum att beställa från TW när den oftast går att hitta allra billigast här hemma i Sverige.

En dawia 253L skulle säkert också vara trevlig till spöt....har en motsvarande fast i St Croix-brandad....kalasrulle men kanske inte riktigt samma fina gedigna känsla och kastegenskaper som i den gamla klassiska TEDC:n.

Har ju alla rullarna ovan... och skulle jag bestämma och inte behövde bry mig om priset föll nog min röst på TEDCn.

Om pengarna spelar roll så skulle jag överväga om jag kunde stå ut med en högervevad TEDC (ligger en prisvärd sådan på säljes här på FC) alternativt köpa en 201D här hemma i Sverige för under 2 lax som de ibland går att hitta för..

/S

Precis ett sådant svar jag var ute efter, någon som provat på ett par stycken! Oftast när det gäller folks fiskesaker så är de som deraas barn..och man säger inget negativt om sina barn även om det kanske är en riktig skitunge! vilket gör att info ibland kan vara svårtolkat, i ditt fall så litar jag på din åsikt då så inte är fallet =)

jag bugar och bockar

Lämna en kommentar:

• Rubik
    replied
    Jag fick precis hem ett likadant spö och jag skall ha det till min Daiwa 1016 Ryoga. Känns som en klockren kombo.

Spöt känns helt fantastiskt och då tycker jag man inte kan göra annat än att sätta på en fantastisk rulle. Så Ryoga alternativt Pluton om du skall handla från USA blir mitt råd.

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av Knug87 Visa inlägg
    Blev lite sugen på att testa en beställning till tacklewarehouse på en rulle!

Vad skulle ni para ihop med följande spö: http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...g-lxc74hf.html ?

Fanns ju massa mums så svårt att välja! daiwa 253L/millionaire? vänstervevat och helst ej lågprofil! Har dåligt utbud inärheten för att klämma och känna, så ni som redan äger rullar får gärna säga eran mening!
    Gillar du runda rullar är Calcutta 201TEDC ett trevligt alternativ. I samma prisklass ligger nya Conquest 201-14...lite mindre palmingsida än den äldre TEDC:n men utan DC. Ytterligare ett alternativ är Calcutta 201D...rent formmässigt föredrar jag faktiskt den framför nya Conquesten.....men den känns lite dum att beställa från TW när den oftast går att hitta allra billigast här hemma i Sverige.

En dawia 253L skulle säkert också vara trevlig till spöt....har en motsvarande fast i St Croix-brandad....kalasrulle men kanske inte riktigt samma fina gedigna känsla och kastegenskaper som i den gamla klassiska TEDC:n.

Har ju alla rullarna ovan... och skulle jag bestämma och inte behövde bry mig om priset föll nog min röst på TEDCn.

Om pengarna spelar roll så skulle jag överväga om jag kunde stå ut med en högervevad TEDC (ligger en prisvärd sådan på säljes här på FC) alternativt köpa en 201D här hemma i Sverige för under 2 lax som de ibland går att hitta för..

/S

Lämna en kommentar:

• Knug87
    replied
    Blev lite sugen på att testa en beställning till tacklewarehouse på en rulle!

Vad skulle ni para ihop med följande spö: http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...g-lxc74hf.html ?

Fanns ju massa mums så svårt att välja! daiwa 253L/millionaire? vänstervevat och helst ej lågprofil! Har dåligt utbud inärheten för att klämma och känna, så ni som redan äger rullar får gärna säga eran mening!

Lämna en kommentar:

• cyrus
    replied
    Ursprungligen postat av uffe62 Visa inlägg
    Det låter trevligt. Har ett Team Dragon 7,6' 5-18g som är lite mjukare så detta borde bli ett bra komplement just för jiggfiske.
    Tål att tänkas på. Tackar för recensionen. 7' borde väl bli det bästa om man ska jiggfiska mest med det.
    Jag skulle personligen inte köra kortare än 7 fot. Iaf inte om du fiskar från land. Har ett Team Dragon 8' 3-14gr tror jag det är. Och det är som kokt spagetti jämfört med Zillionspöt. Tycker TD spöt passar bättre till att fiska med skeddrag och spinnare, och Zillionspöt bättre till jigg. Om man nu ska jämföra de två.

Lämna en kommentar:

• uffe62
    replied
    Det låter trevligt. Har ett Team Dragon 7,6' 5-18g som är lite mjukare så detta borde bli ett bra komplement just för jiggfiske.
    Tål att tänkas på. Tackar för recensionen. 7' borde väl bli det bästa om man ska jiggfiska mest med det.

Lämna en kommentar:

• cyrus
    replied
    Ursprungligen postat av uffe62 Visa inlägg
    Hur verkar spöt vara? Är sugen på att köpa ett. Valde du 6,6' eller 7'?
    Körde 7' 5/8 oz. Körde en heldag med det i lördags. Jävligt nöjd. Aktionen känns i mina ögon mest lämpad för jiggfiske, men funkade även bra till spinnare och små cranks. Allt beror väl på vad man gillar. Men jävligt snabbt spö, med ganska hård topp. Väldigt fin känsla i det. Det ända jag kan anmärka på är att handtaget är lite smalt. Jag har ganska stora händer så ett lite tjockare handtag hade varit fint. Sen är det värt att ha i bekatning att handtagsdelen är ganska kort, vilket kan uppfattas som knepigt om man vill kasta med två händer. Jag tycker det funkar fint, men kan va värt att ta i beaktning. Men som sagt, sjukt nöjd. Bara synd att jag inte köpte en swimbait modell till gäddfisket också.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
271 790 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13