Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
    [ATTACH=CONFIG]77275[/ATTACH]
    Yaay.. Idag kom efterlängtad paket från tacklewarehouse. Skickades söndag natt och jag stod och torrviftade med det idag på morgonen i vardagsrummet

    G. Loomis E6X 7'1" Med Hvy 853C JWR
    Mattsvart klinga och riktig hög kvalité på korken utan några porer och hål.

    .... fattas en kolfibervev till Excense'n. Va för slö att beställa en Semperfi-vev och nu finns dem inte till salu längre.

    Linan passar inte det gröna temat så det måste också fixas, så tips på 8-trådig snorgrön lina i 0,10mm uppskattas (Sufix 832 går bara ner till 0,13mm)

    Sjukt sugen på att få komma ut å dra lite borrar med denna kombo.
    Den där jiggen känner man igen Det blev ett loomis till slut, hur känns spöt?

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
      Svenska tullen är ju inte snabb direkt men nu är dagen äntligen här när jag kan lägga upp lite bilder.
      Före
      [ATTACH=CONFIG]77216[/ATTACH]
      Efter
      [ATTACH=CONFIG]77218[/ATTACH]
      [ATTACH=CONFIG]77219[/ATTACH]

      Kan säga att uppdateringen är inte billig men väl värd pengarna!
      Ja, den blev riktigt nice. Måste väl nästan till ett välbyggt CTS custom för att matcha den pärlan.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
        Den där jiggen känner man igen Det blev ett loomis till slut, hur känns spöt?
        Vi får ta en sväng ner till *** när vädret har blivit lite bättre så får du klämma å känna på spöt.

        Ja den jiggen är ett måste vid borrefisket, favoriten är dock fortfarande rosa .

        Kommentera


        • Måste få fråga då jag själv är intresserad av ett spö från samma sida , vad hamnade tull och frakten på? Vet inte riktigt hur jag ska räkna för att få ett ungefärligt slutpris!

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av jaesaren Visa inlägg
            Måste få fråga då jag själv är intresserad av ett spö från samma sida , vad hamnade tull och frakten på? Vet inte riktigt hur jag ska räkna för att få ett ungefärligt slutpris!
            Jag betala $220 spö+frakt($30 frakt till Sverige på spön) och 700kr för tullens avgifter+moms.

            Så sammanlagt 2557kr, lite i överkant men jag ville verkligen ha detta spö och att ta in det via svensk ÅF skulle gå loss på lite över 7000kr (nej jag skämtar inte) tack vare Normark.

            Jag har egentligen inget liknande spö personligen att jämföra med om det va värt kostnaden, t.ex får du ett St. Croix Legend Tournament TBC71MHXF för samma pris hos Söders.. om det är ett bättre eller sämre val/spö kan jag inte svara på då jag inte har erfarenhet av dessa spön.
            Senast ändrad av Leon; 2015-03-26, 18:07.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
              Jag betala $220 spö+frakt($30 frakt till Sverige på spön) och 700kr för tullens avgifter+moms.

              Så sammanlagt 2557kr, lite i överkant men jag ville verkligen ha detta spö och att ta in det via svensk ÅF skulle gå loss på lite över 7000kr (nej jag skämtar inte) tack vare Normark.

              Jag har egentligen inget liknande spö personligen att jämföra med om det va värt kostnaden, t.ex får du ett St. Croix Legend Tournament TBC71MHXF för samma pris hos Söders.. om det är ett bättre eller sämre val/spö kan jag inte svara på då jag inte har erfarenhet av dessa spön.
              Tack för ett mycket utförligt svar!

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
                Ja, den blev riktigt nice. Måste väl nästan till ett välbyggt CTS custom för att matcha den pärlan.
                Hehe kanske det men jag får nöja mig med ett st croix Avid och ett st croix legend tournament bass...
                http://www.reverbnation.com/burnout28

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
                  Snubblade förbi den sidan när jag googlade häromkvällen.. de har ju 102mm veven som är svept som ska passa, men hur blir det med den något högre utväxlingen på rullen tillsammans med längre vev?
                  Vet inte men det är väl som med mycket annat, en smaksak.
                  http://www.reverbnation.com/burnout28

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
                    Hehe kanske det men jag får nöja mig med ett st croix Avid och ett st croix legend tournament bass...
                    Ja, de funkar ju i brist på annat

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
                      Hehe kanske det men jag får nöja mig med ett st croix Avid och ett st croix legend tournament bass...
                      Det är fina spön dom med.

                      Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg

                      Jag har egentligen inget liknande spö personligen att jämföra med om det va värt kostnaden, t.ex får du ett St. Croix Legend Tournament TBC71MHXF för samma pris hos Söders.. om det är ett bättre eller sämre val/spö kan jag inte svara på då jag inte har erfarenhet av dessa spön.
                      Ett TBC71MHXF ska vara styvare än ett E6XT 853C JWR 7'1". Det jag tror är att ett LTB Top Water/Shake Flick har ungefär samma klingegenskaper som ett 853C, med tanke på hur GL och St Croix klassar sina spön.

                      //T
                      Senast ändrad av tonyex; 2015-03-26, 21:33.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 620 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 402 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 583 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 302 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X