Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Ja, men kanske beror det på att den precis som en Saab 900 tog en hiskelig tid att producera, dessutom med japanska timlöner... Var det inte JontaK som nyligen la upp en bild på en blått Millionaire chassi? Så vackert komplicerad ut att fräsa ut!
    Den blå jonta la ut är en en 200 blue backer. En specialare med synkad linspridare. Rolig modell.
    Och precis som du säger så är det bara pengar det handlar om. Bygg rullar i något halvtaskigt material i något lågbudget land.
    Sälj in några halvt meningslösa finesser med mördande reklam så glömmer konsumenterna att kvaliteten och material valen gått ett gäng snäpp tillbaka..

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
      Luna är egentligen en millionair. Gillar du luna 103 så kommer du älska de olika millionairer.
      För en som inte alls är insatt i Daiwas rullhistorik men äger en Daiwa luna 253, finns det någon bra litteratur att tillgå i ämnet?

      /Alex

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av jaesaren Visa inlägg
        För en som inte alls är insatt i Daiwas rullhistorik men äger en Daiwa luna 253, finns det någon bra litteratur att tillgå i ämnet?

        /Alex
        Litteratur blir svårt. Nästan samtliga millionairer såldes bara i Japan. Men på japantackle finns det lite att läsa om en del iallafall.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
          Litteratur blir svårt. Nästan samtliga millionairer såldes bara i Japan. Men på japantackle finns det lite att läsa om en del iallafall.
          Tack, ska kika på det!

          /Alex

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
            Luna är egentligen en millionair. Gillar du luna 103 så kommer du älska de olika millionairer.
            Ja Lunan har jag testat och den va riktigt trevlig att fiska med, och jag är på jakt efter den ultimata lättkustfiske rullen och har snöat in lite på miljonaires sen i fredags och hitta den här modellen från 2015 som jag blev sugen på. http://www.tacklejapan.com/category/...id/33/pid/5373. Fanns oxå på eBay för ca 3k, men jag hitta ingen info om den på nån Daiwa sida?

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inlägg
              Ja Lunan har jag testat och den va riktigt trevlig att fiska med, och jag är på jakt efter den ultimata lättkustfiske rullen och har snöat in lite på miljonaires sen i fredags och hitta den här modellen från 2015 som jag blev sugen på. http://www.tacklejapan.com/category/...id/33/pid/5373. Fanns oxå på eBay för ca 3k, men jag hitta ingen info om den på nån Daiwa sida?
              Tror tyvärr inte den rullen är speciellt lämplig för kast överhuvudtaget. En rulle framtagen för japanernas bayjigging fiske. Har en centrifugal broms som är anpassad för att släppa ner betet i vattnet. Inte kasta.
              Tyvärr har daiwa inte släppt någon rund rulle lämplig för kast på några år. Det är begagnad marknaden som gäller.
              För kustfiske i salt så är det baycasting och sw som gäller.

              Kommentera


              • Prøvde min nye Shimano Exsence DC XG Left idag, fantastisk snelle har prøvd mange forskjellige multiplikatorsneller men alltid vendt tilbake til haspelsnella men denne gangen gjør jeg ikke det.

                Kommentera


                • Ja min Exsence från 2015 e fortfarande imponerande, tror jag fått ett par små skatbon under åren...

                  Kommentera


                  • Hallå alla tackleälskare.

                    Jag tänkte forska i en sak, då kan det ju inte finnas en bättre tråd att fråga i.

                    Jag funderar på att avyttra en stor del av mina fiskeprylar, på utrustningssidan. Det är mestadels godbitar från exempelvis Megabass, frågan lyder........ Är det ens någon idé att sätta ut det på exempelvis Fiskesnack? Är folk överlag ens villiga att betala för såna grejer?

                    Självklart finns det ju en minimal klick folk, som mig, som bara älskar sånt! Annars är väl det ebay som gäller, det känns dock lite tradigt.

                    Mvh Matte

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
                      Hallå alla tackleälskare.

                      Jag tänkte forska i en sak, då kan det ju inte finnas en bättre tråd att fråga i.

                      Jag funderar på att avyttra en stor del av mina fiskeprylar, på utrustningssidan. Det är mestadels godbitar från exempelvis Megabass, frågan lyder........ Är det ens någon idé att sätta ut det på exempelvis Fiskesnack? Är folk överlag ens villiga att betala för såna grejer?

                      Självklart finns det ju en minimal klick folk, som mig, som bara älskar sånt! Annars är väl det ebay som gäller, det känns dock lite tradigt.

                      Mvh Matte

                      Gör en annons och testa. Visst kundregistert är inte jätte stort. Väldigt många här är ju "reklam" fiskare och köper blint det som med väldigt aggressiv marknadsföring trycks på oss. Dock finns ju undantag.
                      Du har inget att förlora.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 620 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 402 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 583 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 301 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X