Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Visst kan du få det. Vi får väl styra upp en liten gathering någon gång och provkasta lite rullar och spön. Rullen kommer till en början monteras på mitt Dobyns 795 som för det mesta tjänstgör som jigg/swimbaitspö. Har velat ha en snabbare rulle på det spöt och ryogan kändes lite liten. Sen har jag varit riktigt sugen på en z2020 så jag kunde helt enkelt inte stå emot.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av thejocce Visa inlägg
      Visst kan du få det. Vi får väl styra upp en liten gathering någon gång och provkasta lite rullar och spön. Rullen kommer till en början monteras på mitt Dobyns 795 som för det mesta tjänstgör som jigg/swimbaitspö. Har velat ha en snabbare rulle på det spöt och ryogan kändes lite liten. Sen har jag varit riktigt sugen på en z2020 så jag kunde helt enkelt inte stå emot.
      Utmärkt plan!
      Jag har länge velat mellan en Ryoga och en Z för att ersätta Toron. Måste få testa så jag blir övertygad. Har man väl blivit sugen, har man ju inget val i slutändan...

      Kommentera


      • Då var första passet med Tatulan avklarat. Första intrycket är att rullen är för billig, detta är en rulle som borde kosta det dubbla. Gedigen kvalitetskänsla rakt igenom, det känns som att den är byggd med väldigt små toleranser. Det finns inte ett glapp någonstans.
        Insåg också hur perfekt den matchar mitt Mojo Bass spö, färgen på spolaxelkoppen samt spole är i princip identisk med klingan på spöt. De ser ut att vara skapade för varann.

        Rullen kastar långt, inte superlångt men kastlängderna är bra. Jämförbara med min Core 101:a. Men det är inte längden i sig som jag reagerar på, utan hur lätt och enkelt det går. Effortless är det ord som bäst beskriver det. Skulle tro att det är TWS som ger denna känslan. Fantastiskt skön att kasta med helt enkelt.

        De nya I-knopparna tyckte jag såg abnorma ut till en början, men de ger ett riktigt bra grepp och är sköna att hålla i.

        Nu till det som jag blev mest förvånad över, Air rotation. Jag hade avfärdat detta på förhand som en reklamgimmick, "kolla vad fint veven snurrar". Men oj vad fel jag hade, det är en fantastisk känsla att ta hem beten med rullen. Air rotation beskriver det faktiskt ganska bra, eller veva i smör som man hade sagt här i Sverige. Och man har bra kraft i och med den långa veven som dessutom är välvd mot rullen.

        Jag har aldrig varit ett Dawia-fan förut, men denna rullen ville jag inte släppa idag.
        Den som har mest prylar när han dör vinner

        Kommentera


        • Daiwamaffian har tagit över här! Keep it up boys! //T

          Kommentera


          • Hallå
            Nu är läget så att mina ambassadeurer rasar i parti & minut och är bedrövligt trött på glappande och att byta samt serva rullarna hela tiden. Någon som har info om dessa rullar http://www.plat.co.jp/shop/catalog/d...onquest-f.html
            Samt tips på kraftiga rullar ska tåla att jerka 200gr + beten med....

            Kommentera


            • En Conquest F är en så kallad båtrulle, dvs den saknar bromssystemet, så köp en vanlig Conquest, en TE eller varför inte en Calcutta D om du ska ha en rund Shimano. Daiwa har några intressanta rullar oxå, framför allt Daiwa Luna.


              //T
              Senast ändrad av tonyex; 2013-10-15, 12:15.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Rubik Visa inlägg
                Då var första passet med Tatulan avklarat.
                Låter lovande! Själv väntar jag på att den vänstervevade Type R ska släppas så får det bli affär.

                Kommentera


                • Vet någon något om Calcutta Conquest Type J???

                  T?

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Rhino69 Visa inlägg
                    Vet någon något om Calcutta Conquest Type J???

                    T?

                    En CQ type J är en havsfiskerulle avsedd för VJ från båt och den saknar bromssystem den med. Fina rullar annars.
                    Jag har läst trådar om folk som har velat köpa de för att modda med CQ delar. Jag vet inte om det går.

                    //T

                    Kommentera


                    • Tack T!
                      Klara besked som vanligt.
                      Ryoga, Calcutta Conquest DC. Choices...

                      ///R

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 308 svar
                      263 128 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      857 svar
                      139 493 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 818 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 149 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 344 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X