Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • [QUOTE=Magnus (Sthlm);880838]

    Så, vad jag köpt? En Haibo Apollo 150L. Inte något man ser varje dag.

    Snygg är den i alla fall!

    Kommentera


    • Det börjar dra ihop sig till en beställning snart, initialt tänkte jag mig en Shimano Exsence DC men så dök Daiwa T3 MX upp som ett alternativ, kanske blir det båda och tanken hos mig var naturligtvis högervevade (som alla mina multirullar utom en vertikalare, Megaforce Plus, knappt använd), då jag lärde mig som ung att högerveva den tidens multirullar fastän högerhänt. Får alltså skifta hand mellan kast och hemtagning och har vant mig med det, även vid det lilla jerkande jag prövat på, känns högervevning/vänsterjerkande naturligast. MEN, nu funderar jag på att lära om och köpa en av dem vänstervevad såsom mina haspelrullar används! Såg nämligen en video där det pitchkastades snyggt, effektivt och hyfsat långt och då verkar det alltför (?) tidsödande att skifta spöhand mellan kast och vevning. Törs man? Kan man lära om och bli bekväm där? Hur gör ni multientusiaster här i tråden om/när ni pitchar med högerhanden? Skiftar hand eller vänstervevar? Att lära sig kasta med vänstern låter alltför avlägset...Har läst några hö/vä trådar som inte riktigt ringar in frågeställningen. Är medveten om att detta tillfälligt blir aningen off-topic och får flytta på frågan om så anmodas, men jag värdesätter just era erfarenheter varför jag frågar här... Förresten om jag vill pitchkasta långt o säkert med 10-40g, Daiwan eller Shimanon eller egalt ?

      Kommentera


      • Snyggt! hur mkt lina fick du på? funderar själv på denn større modellen

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Det börjar dra ihop sig till en beställning snart, initialt tänkte jag mig en Shimano Exsence DC men så dök Daiwa T3 MX upp som ett alternativ, kanske blir det båda och tanken hos mig var naturligtvis högervevade (som alla mina multirullar utom en vertikalare, Megaforce Plus, knappt använd), då jag lärde mig som ung att högerveva den tidens multirullar fastän högerhänt. Får alltså skifta hand mellan kast och hemtagning och har vant mig med det, även vid det lilla jerkande jag prövat på, känns högervevning/vänsterjerkande naturligast. MEN, nu funderar jag på att lära om och köpa en av dem vänstervevad såsom mina haspelrullar används! Såg nämligen en video där det pitchkastades snyggt, effektivt och hyfsat långt och då verkar det alltför (?) tidsödande att skifta spöhand mellan kast och vevning. Törs man? Kan man lära om och bli bekväm där? Hur gör ni multientusiaster här i tråden om/när ni pitchar med högerhanden? Skiftar hand eller vänstervevar? Att lära sig kasta med vänstern låter alltför avlägset...Har läst några hö/vä trådar som inte riktigt ringar in frågeställningen. Är medveten om att detta tillfälligt blir aningen off-topic och får flytta på frågan om så anmodas, men jag värdesätter just era erfarenheter varför jag frågar här... Förresten om jag vill pitchkasta långt o säkert med 10-40g, Daiwan eller Shimanon eller egalt ?
          Jag pitchar väldigt sällan själv, då min teknik är usel. Dessutom använder jag närmast uteslutande vänstervevat, så handbyte är aldrig på tapeten. Nu har jag inte testat Exsence men kan väl säga att DC rullarna generellt pitchat dåligt då spolarna är tunga och därför trögstartade. Dom ger heller ingen möjlighet att variera bromsen vid så låga varvtal annat än med mekaniska bromsen. Däremot är T3 känd som bra pitchingrulle, ffa pga det närmast obefintliga linspridarmotståndet.
          Jag har inte använt min T3/FX68 till beten uppåt 40g men skulle kunna testa om jag får utrymme i helgen.

          Kommentera


          • Jag kläcker ur mig en fråga och ett önskemål till er Japanfreaks:
            Får någon av er för er att beställa från någon sida där Hedgehogs lagerbytarverktyg finns så säg gärna till för en sådan vill jag ha !

            Mvh. HenkeW

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
              Jag kläcker ur mig en fråga och ett önskemål till er Japanfreaks:
              Får någon av er för er att beställa från någon sida där Hedgehogs lagerbytarverktyg finns så säg gärna till för en sådan vill jag ha !

              Mvh. HenkeW
              Det är väl bara att beställa det kostar 9$ i frakt från deras sida det är ju ingenting.
              http://www.reverbnation.com/burnout28

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
                Det är väl bara att beställa det kostar 9$ i frakt från deras sida det är ju ingenting.
                Är det www.derassida.com ?

                Kommentera


                • Haha precis! Eller http://www.hedgehog-studio.co.jp/product-list/2 kan du prova om den inte funkar!
                  http://www.reverbnation.com/burnout28

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av MFEGFT
                    Denna hittade hem från japan..
                    Ihopparad med ett LT Downsizer så känns kombon riktigt välbalanserad då rullens nätta storlek ändå väger en del.
                    Så jäkla cool! Ryoga måste ju vara en av de snyggaste rullarna man kan hitta.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
                      Haha precis! Eller http://www.hedgehog-studio.co.jp/product-list/2 kan du prova om den inte funkar!
                      Gracias amigo!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 886 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 373 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 075 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X