Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Har en Luna 253L som jag gillar skarpt för den sitter perfekt i handen , nackdelen är utväxlingen som är lite för låg till jerk .
    Skulle vilja ha högre utväxling men trodde det inte fanns , tills jag såg en DAIWA Millionaire SW 203 på Ebay med 6,3:1 utväxling . Men den har höger vev .
    Då borde det finnas drev så man kan byta ?
    Men vem kan ha det ?
    Eller vem kan ha DAIWA Millionaire 203/253 med vänster vev & 6,3:1 utväxling ?
    Click image for larger version

Name:	4960652630696_m.jpg
Views:	1
Size:	31,8 KB
ID:	1771855

    Kommentera


    • Förslagsvis mailar du Plat och anger partnumbers från sprängskissen http://www.sl-planets.co.jp/shop/p/p00613862/
      Han brukar lägga på 10% på listpriset.

      Kommentera


      • Kanske bör tillägga att det kan vara värt att köpa en ny slirbromsstack också. Jag har varit med om att det varit annan dimension på denna då man ändrar utväxling. Sannolikt är det samma dimension, men det är ganska billigt att köpa och skönt att slippa ev. besvikelser vid montering.

        Såg att du kommer få ett linuptag på drygt 29 ipt, dvs ca 75cm/varv. Helt perfekt för jerk i min mening. Blir fan så sugen själv, men har just drevat om min Calcutta 201 DC för samma ändamål, så jag kan dessvärre inte motivera något köp
        Senast ändrad av barnmorskan; 2014-02-18, 16:31.

        Kommentera


        • Tack för tipset jag hittar delarna , men ingen mail adress för att beställa .
          Hittade dom på FB så jag hoppas lösa det endå .

          Kommer beställa dubbla uppsättning , funkar det bra kommer jag säkert köpa en till luna , kanske då en 203L

          Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
          Kanske bör tillägga att det kan vara värt att köpa en ny slirbromsstack också. Jag har varit med om att det varit annan dimension på denna då man ändrar utväxling. Sannolikt är det samma dimension, men det är ganska billigt att köpa och skönt att slippa ev. besvikelser vid montering.

          Såg att du kommer få ett linuptag på drygt 29 ipt, dvs ca 75cm/varv. Helt perfekt för jerk i min mening. Blir fan så sugen själv, men har just drevat om min Calcutta 201 DC för samma ändamål, så jag kan dessvärre inte motivera något köp

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
            Tack för tipset jag hittar delarna , men ingen mail adress för att beställa .
            Hittade dom på FB så jag hoppas lösa det endå .

            Kommer beställa dubbla uppsättning , funkar det bra kommer jag säkert köpa en till luna , kanske då en 203L

            Om du registrerar dig kan du maila beställningen eller lägga en "dummy part order" och skriva som kommentar vad du vill ha. Jag gör alltid så om rulldelarna inte redan finns upplagda och får alltid svar samma dygn. Reservdelarna brukar skickas inom en vecka från betalning, så i normalfallet har du grejerna inom två veckor.
            Luna 203 och 253 är identiska utöver spolbredd och stativ, så dreven bör funka i båda.

            Kommentera


            • Man kan förboka den redan här:
              Den ända storleken som passar mig kommer ut 2015 jag tror inte jag kan vänta så länge på en ny rulle

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                Den ända storleken som passar mig kommer ut 2015 jag tror inte jag kan vänta så länge på en ny rulle
                Antar att du menar 50 storleken? En sådan hade ju inte suttit fel. Men känner som du att vänta ett år till känns lite jobbigt så det blir nog en 100 för min del...

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Den ända storleken som passar mig.....
                  Menar du rumpstorleken som passar dig?

                  /S
                  [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                  [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                  Kommentera


                  • Nya Calcutta Conquest i storlek 100 har nästan exakt samma gavelhöjd som gamla Calcutta Conquest 50. Du kan väl inte mena att du behöver en mindre rulle???
                    Eller är det en 300 du suktar på?

                    Kommentera


                    • Eller är det en 300 du suktar på?
                      Ja jag vill ha något i den storleken till mitt Hardy Smuggler - 70 gr 10 fot 6 delat.

                      Får väl köra med mina Japanraketer ett tag till

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 926 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 455 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 756 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 323 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X