Ursprungligen postat av anteman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
- Gillar 1
-
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggVar väl inte ensam om att se denna på Tradera och kände att det ryckte lite i köptarmen. Enda Mörrum jag någonsin varit riktigt sugen på och liksom eyeballat i typ 15 år. Så nu är hon hemma i Sverige igen, SX1601C Ultra Mag S2 AE74…
Riktigt fin raritet.
Kanske man får provkasta någon gång.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Tommy_Lagebro Visa inlägg
Grattis, tänkte buda men hade inte dom pengarna.
Riktigt fin raritet.
Kanske man får provkasta någon gång.
Tror det får bli en shelf queen faktiskt. Har andra Mörrum som behöver luftas. Det är faktiskt en rullserie som börjar växa lite för mig. Visst, de står sig slätt mot min favoritserie Millionaire 100. Men det känns som att ABU hade kunnat göra något vettigt av dem om de bara inte nöjt sig med en del halvdana lösningar. Hade de satsat lite mer på "traditionell finmekanik möter framtidens produktionsmetoder" och inte bara slängt på skitkomponenter som tumknappen, linspridaren mm hade den ju kunnat bli mer av en klassiker. Men jag utforskar potentialen med andras och egna raffineringar och tror att den kanske har större potential än jag tidigare upplevt. Har alltid skytt den som pesten, men håller på att se om det går att omvärdera...
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
Ja, jag har liksom inte sett någon oanvänd förut. Så kunde inte låta bli
Tror det får bli en shelf queen faktiskt. Har andra Mörrum som behöver luftas. Det är faktiskt en rullserie som börjar växa lite för mig. Visst, de står sig slätt mot min favoritserie Millionaire 100. Men det känns som att ABU hade kunnat göra något vettigt av dem om de bara inte nöjt sig med en del halvdana lösningar. Hade de satsat lite mer på "traditionell finmekanik möter framtidens produktionsmetoder" och inte bara slängt på skitkomponenter som tumknappen, linspridaren mm hade den ju kunnat bli mer av en klassiker. Men jag utforskar potentialen med andras och egna raffineringar och tror att den kanske har större potential än jag tidigare upplevt. Har alltid skytt den som pesten, men håller på att se om det går att omvärdera...
Det var ord och inga visor ang Mörrum!
”Ur” Mörrum, fick ju när den kom (vill minnas att det gällde 56) av en enig fiske journalistkår utmärkelsen världens bästa multi.
Har gott om Mörrum, ffa från just ”ur” serien, men gällande 16 - 66 så föredrar om jag ska vara ärlig de runda Max rullarna framför dessa.
Anser dock att SX och M 77:orna är svårslagna.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
Hahaha!
Det var ord och inga visor ang Mörrum!
”Ur” Mörrum, fick ju när den kom (vill minnas att det gällde 56) av en enig fiske journalistkår utmärkelsen världens bästa multi.
Har gott om Mörrum, ffa från just ”ur” serien, men gällande 16 - 66 så föredrar om jag ska vara ärlig de runda Max rullarna framför dessa.
Anser dock att SX och M 77:orna är svårslagna.
Jag tycker att Mörrum var en lite för halvhjärtad satsning. ABU hade "the legacy of runda rullar" men schabblade bort det med ovärdiga tumtangenter och 10-kronors vevar, trots att marknaden skrek efter bättre. Synd.
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-04-25, 11:20 -
-
Hittade av en slump denna wobbler i vasskanten. Jag indentifierade direkt den som en Zalt, men insåg...4 Foton
-
2025-05-04, 21:13 -
-
av dhaglundFick nyss tag på en Ambassadeur 2000. Modellen är från 1966 - 1968 kanske?
Är det något...2 Foton-
2025-05-04, 20:41 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 813 visningar
0 gillar