Ursprungligen postat av Tommy_Lagebro
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Är det mässing? Stål kan vara för hårt. Det bör finnas bronsshims, som är snällare mot axeländarna, hos välsorterade handlare.
-
Hittade en sån här liten grej som jag klippte och plattade till. La i 2 bitar i knoppen och nu funkar det fin fint.Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
Cykla förbi mig imorgon då så får vi det gjort! Håller med Flex om att man får kolla på spelet i spolaxelnboch kanske shimsa lite. På bilden ser den iaf skapligt centrerad ut.
Tänk vad man kan lära sig om man är intresserad. Nu tror jag att jag vet vad shimsa är.
Jag ska försöka göra det lite snyggare men det funkar så länge.2 Foton
Lämna en kommentar:
-
Cykla förbi mig imorgon då så får vi det gjort! Håller med Flex om att man får kolla på spelet i spolaxelnboch kanske shimsa lite. På bilden ser den iaf skapligt centrerad ut.Ursprungligen postat av Tommy_Lagebro Visa inlägg
Vore skit sjyst om du ville ta en koll. Jag monterade orginal spolen och drog på lite lina, ska se hur den känns så länge.
Fick en liten borre i går på en alphas ct med import spole för lite OT
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Prova att shimsa i botten på koppen lägga i några mm så den kommer åt att bromsa spol axelnUrsprungligen postat av Tommy_Lagebro Visa inläggRullen blev rätt snygg med dom lila detaljerna, har inte bytt kullager än men ville prova och kasta lite. Vid första kastet med ett liten skeddrag på 5g lät det inte rätt.
Kom på att jag kanske behöver dra åt spol bromsen då jag skruvade upp den då jag bytte den knoppen. Men då blev jag ledsen, jag drog åt så mycket det gick men spolen glappar ändå. Jag tänkte att det kanske går ändå får vara mer aktiv med tummen bara men tillslut blev det tvärstopp i ett kast då linan åkt in under spolen. Tror ni att det är så att spolen helt enkelt inte passar, ska försöka låna eller köpa ett skjutmått i helgen och jämföra med orginal spolen. Fan att avil spolen inte får att få tag på
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Vore skit sjyst om du ville ta en koll. Jag monterade orginal spolen och drog på lite lina, ska se hur den känns så länge.Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggDå är du fast i träsket då
Men trist med spolen. Ta hit den så fixar vi den!
Fick en liten borre i går på en alphas ct med import spole för lite OT
1 Foto
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Då är du fast i träsket då
Men trist med spolen. Ta hit den så fixar vi den!
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Rullen blev rätt snygg med dom lila detaljerna, har inte bytt kullager än men ville prova och kasta lite. Vid första kastet med ett liten skeddrag på 5g lät det inte rätt.
Kom på att jag kanske behöver dra åt spol bromsen då jag skruvade upp den då jag bytte den knoppen. Men då blev jag ledsen, jag drog åt så mycket det gick men spolen glappar ändå. Jag tänkte att det kanske går ändå får vara mer aktiv med tummen bara men tillslut blev det tvärstopp i ett kast då linan åkt in under spolen. Tror ni att det är så att spolen helt enkelt inte passar, ska försöka låna eller köpa ett skjutmått i helgen och jämföra med orginal spolen. Fan att avil spolen inte får att få tag på1 Foto
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Chattade med dom, tydligen har dom försökt leverera en gång för en vecka sen utan att jag fick nån info om det. Men nu ska dom komma igen, hoppas bara dom meddelar vilken dag och tid.Ursprungligen postat av mrfisker Visa inlägg
Har du fått avi o betala till? Kanske det dom väntar på?
Lämna en kommentar:
-
Har du fått avi o betala till? Kanske det dom väntar på?Ursprungligen postat av Tommy_Lagebro Visa inläggHur är det möjligt att paketet behöver ligga i upplands väsby en vecka.
Lämna en kommentar:
-
Hur är det möjligt att paketet behöver ligga i upplands väsby en vecka.
1 Foto
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
272 569 visningar