Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Den här lilla rackaren damp ner på posten idag

    Click image for larger version

Name:	1424275710711-1672888305.jpg
Views:	1
Size:	978,7 KB
ID:	1777077

    Blir till att pyssla lite ikväll

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Svårt val! Tror båda klarar kastvikten, behöver du grov lina ligger 300 bättre till. Fysisk rullstorlek vet jag inte, snarlika? Nya Conquest har en mindre gavel på "greppsidan" än förra modellen. Vad gäller linkapacitet kan du nog få fram det på denna sida:http://www.tackletour.com/reviewdaiwaz200z2020pg3.html

      2020 ligger mellan Shimano 200 och 300, dock ngt närmre 200.
      Modellen där i länken är visserligen en Curado 300 men sannolikt kommer nya Conquest 300 rymma lika mycket fast men en smalare (bredd) och större (diameter) spole.

      Här var man trea på pucken! Båda funkar, beror mest på specifika preferenser!
      Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
      Stressa ner!
      En ryoga 2020 kommer bli perfekt. Skälet till att jag själv hade valt en CQ 301 är främst för att jag aldrig haft någon

      Välja mellan de två störstas toppmodeller är lite som att välja mellan McLaren och Ferrari. Lovar att du kommer att ha svårt att hitta något att klaga på och på den prisnivån handlar det mer om preferenser än prestanda eller kvalitetsskillnader...
      Sådär ja. Nu är Ryogan avbeställd och handpenning en på CQ301 lagd. Egentligen tycker jag nog att ryogan var den snyggare men CQ kändes så dekadent härlig med sin guldfärg ☺

      Spolen var för övrigt till min blå 1601 mörrum. Nu återstår bara att hitta ett spö vilket kommer orsaka mig stor ångest och vånda �� men det ligger längre fram i tiden.

      Tack för era tips på rulle förresten. Gäller naturligtvis även Tonyex mfl.
      Senast ändrad av JOTAck; 2015-02-19, 22:31.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av JOTAck Visa inlägg
        Sådär ja. Nu är Ryogan avbeställd och handpenning en på CQ301 lagd. Egentligen tycker jag nog att ryogan var den snyggare men CQ kändes så dekadent härlig med sin guldfärg ☺
        Jag gjorde tvärtom och avbeställde en 2014 CQ 301 och la pengar på "annat". Jag är fortfarande mkt nöjd med min 301D och jag ska ge den mist ett år till tillsammans med sin vapendragare en 2014 CQ 201.

        Det blir intressant att höra vad du tycker, när du har fiskat med din nya fiskerulle, med tanke på att denna Shimano fiskerulle blir din första, har jag för mig. Om du har möjlighet, jämför den sida vid sida med andra rullar i samma prisklass, typ en Ryoga/Pluton och syftet är inte att komma fram till vilken av dom är bäst utan syftet ska vara att hitta den rulle som fungerar bäst för dig.

        //T

        PS: Är det en Mörrum IVCB du har?

        Kommentera


        • Ja, det blir mycket spännande med CQ:n. Dock blir det en i det närmaste olidlig väntan, ska tydligen inte börja levereras förrän i april, enligt Shimanos japanska hemsida. Hur som helst blir jag nog nöjd. Har tyvärr inte några tillräckligt nördiga fiske kompisar och därmed inga ryogor eller liknande i närheten.

          Har en faktiskt en stradic CI4 men det räknas väl knappast i sammanhanget ☺

          Ja, det stämmer att det är en Mörrum IVCB. Har provkastat en gång tror jag, måste som sagt ordna ett passande spö. Var på söders och köpte mitt tnt och skulle känna på ett swim jig finesse men de var tydligen slut så det blev inget. Fick däremot känna på ett legend extreme spö som jag inte har kunnat sluta tänka på sen dess.

          Kommentera


          • Kände du oxå på Extreme spöt? Det är inte bra för plånboken att ta några kast med det, bara så du vet.

            Om du tycker att ett Swim Jig Finesse skulle kunna fungera för dig, då rekommenderar jag att du tittar oxå på ett Plastics alt ett Top Water/Shake Flick . De ska ha mist ett till i butiken har jag för mig. Om aktionen är lite för snabb för dig, då brukar Crankerspöna stå näst på tur. Jag har erfarenhet av alla 5 spöna och kan hjälpa dig att hitta din favorit.

            Att testa en Ryoga ska inte vara så svårt, det finns flera forummedlemmar som mer än gärna kan bjuda på en provtur. Risken finns att du kan gilla den oxå.

            //T

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
              Jag gjorde tvärtom och avbeställde en 2014 CQ 301 och la pengar på "annat". Jag är fortfarande mkt nöjd med min 301D och jag ska ge den mist ett år till tillsammans med sin vapendragare en 2014 CQ 201.

              Det blir intressant att höra vad du tycker, när du har fiskat med din nya fiskerulle, med tanke på att denna Shimano fiskerulle blir din första, har jag för mig. Om du har möjlighet, jämför den sida vid sida med andra rullar i samma prisklass, typ en Ryoga/Pluton och syftet är inte att komma fram till vilken av dom är bäst utan syftet ska vara att hitta den rulle som fungerar bäst för dig.

              //T

              PS: Är det en Mörrum IVCB du har?
              Har du kvar din calcutta D? trodde du sålde den tidigare för att du var missnöjd

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
                Har du kvar din calcutta D? trodde du sålde den tidigare för att du var missnöjd
                Gabbu: Jag var "tvungen" att sälja min 201D för att den skulle inte få så många fisketimmar framöver och jag tyckte att det var bättre att ha pengarna då. Klicka här för mer info.

                //T

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Gabbu: Jag var "tvungen" att sälja min 201D för att den skulle inte få så många fisketimmar framöver och jag tyckte att det var bättre att ha pengarna då. Klicka här för mer info.

                  //T
                  då förstår jag har själv tänkt att 301:an passar mig bättre än 201:an som jag har nu. Säg till om du vill byta tillbaka

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av JOTAck Visa inlägg
                    Den här lilla rackaren damp ner på posten idag

                    [ATTACH=CONFIG]76274[/ATTACH]

                    Blir till att pyssla lite ikväll
                    Var beställde du i från den lilla rackaren till din mörrum rulle?

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Blinker Visa inlägg
                      Var beställde du i från den lilla rackaren till din mörrum rulle?
                      Köpte den på hedgehog-studio.co.jp fastnade i tullen men de var schyssta nog att skriva ner värdet en aning så blev inte så farligt ändå. ( Inte tullen alltså, hedgehog skrev ner värdet en aning)
                      Senast ändrad av JOTAck; 2015-02-20, 20:09.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 958 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 456 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 760 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 331 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X