berkley phazer 2 eller shimano yasei red - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

berkley phazer 2 eller shimano yasei red

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• berkley phazer 2 eller shimano yasei red

Står mellan berkley phazer 2 och shimano yasei red rod men kan inte bestämma mig... Hjälp mig kan inte bestämma mig.

Skall ha en lätt haspelutrustning som man har mycket känsla med bytet(fisken) och klingan skall ha en skön ryggrad som är extremt stark.

Tack på förhand.

Yasein. Är den röda något som de vit svarta så kommer du bli nöjd!

Kommentera

Har bägge, berkleyn är klassad till 10 gram och Yasei red till 13. Bra mycket mer fjong i Yasei red.

Kommentera

Glömde säga att Betesvikten skall ligga på ca: 5-25, 0-25g eller 7-28g så lätta beten det bara går... spöts längd bör ligga på 8-9 fot.

Kommentera

Ursprungligen postat av Montrachet Visa inlägg
          Har bägge, berkleyn är klassad till 10 gram och Yasei red till 13. Bra mycket mer fjong i Yasei red.
          Du Niklas Jonasson! Mer fjong är det en bra ryggrad i spöt du menar då? Går spöt till mer erfarna fiskare också eller är det bara för nybörjare?

Tack på förhand.

Kommentera

Jag har ett Lightning Rod 10-30gr och ett Yasei Red Aori 9-15gr.
            Om jag inte missminner mig helt så har Phazer Soft och Lightning Rod samma klinga men på Phazer soft så är det lite billigare övriga komponenter !? (har fått för mig att det är så?)
            Skitsamma, lightning rod är väldigt skönt att kasta med och har en djup förlåtande aktion.
            Yasei Red Aori som är klassat 9-15gr har betydligt mer ryggrad även fast det är klassat lägre. Samt då givetvis en mycket toppigare aktion.
            Båda spöna är jäkligt sköna enligt mig så det beror lite på vad man är ute efter.
            De flesta verkar söka spön med toppig aktion samt med ryggrad och då är Yaseispöt klart bäst.
            Lightning Rod har en betydligt mer djup aktion.

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
              Jag har ett Lightning Rod 10-30gr och ett Yasei Red Aori 9-15gr.
              Om jag inte missminner mig helt så har Phazer Soft och Lightning Rod samma klinga men på Phazer soft så är det lite billigare övriga komponenter !? (har fått för mig att det är så?)
              Skitsamma, lightning rod är väldigt skönt att kasta med och har en djup förlåtande aktion.
              Yasei Red Aori som är klassat 9-15gr har betydligt mer ryggrad även fast det är klassat lägre. Samt då givetvis en mycket toppigare aktion.
              Båda spöna är jäkligt sköna enligt mig så det beror lite på vad man är ute efter.
              De flesta verkar söka spön med toppig aktion samt med ryggrad och då är Yaseispöt klart bäst.
              Lightning Rod har en betydligt mer djup aktion.
              Du Henrik Wikström! Är det ett skönt grepp på yaseispöt? Tänkte jag skulle montera en Okuma Safina Pro Spa-30 FD, så jag får ett superlätt spö för maximal fiskekänsla! Vad tror du om det? Rullen är en av de lättaste på marknaden...

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergarn Visa inlägg
                Du Henrik Wikström! Är det ett skönt grepp på yaseispöt? Tänkte jag skulle montera en Okuma Safina Pro Spa-30 FD, så jag får ett superlätt spö för maximal fiskekänsla! Vad tror du om det? Rullen är en av de lättaste på marknaden...
                På mitt Yasei Aori så är greppet kanon och spöt känns riktigt bra.
                Det är klassat upp till 15gr med klarar betydligt mer, men är ändå så pass känsligt så lätta Borrejiggar med typ 7gr skalle funkar bra det åxå.
                Ett jäkligt prisvärt spö är det !
                Jag kör med 8" modellen.

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                  På mitt Yasei Aori så är greppet kanon och spöt känns riktigt bra.
                  Det är klassat upp till 15gr med klarar betydligt mer, men är ändå så pass känsligt så lätta Borrejiggar med typ 7gr skalle funkar bra det åxå.
                  Ett jäkligt prisvärt spö är det !
                  Jag kör med 8" modellen.
                  Hej Henrik Wikström! Jag skulle ha satsat på 7-28g, sKulle man fölora mycket kastlängd från 9-8 fot... Är high presure carbon-klingan bättre än grafit-klingan. Vad är det som gör shimanos klinga bättre än berkleys?

Tack på förhand.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  274 107 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist