Haspelköp allround, nybörjare som behöver DIN hjälp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haspelköp allround, nybörjare som behöver DIN hjälp.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Haspelköp allround, nybörjare som behöver DIN hjälp.

Jag vill ha ett allround-set haspel.

Jag fiskar gädda/abborre, fjällfiske efter röding/öring i sjö/tjärn, ibland från båt och då "trollar" jag gärna med långdrag som verkar vara lite för tungt för de två lite mindre set jag har. Eftersom spöt bångnar våldsamt redan utan fisk och ena rullen har börjat liksom hacka fram.

Det händer att jag kastar i havet också, efter öring och skulle vilja pröva lite lättare trolling eftersom jag har en båt (440 fishing).

Jag har läst och förstått att Berkley verkar göra bra spön, tänkte att detta http://www.angel-domaene.de/Berkley-...Spin--969.html kanske vore bra...?

med tillhörande Shimano-rulle http://www.angel-domaene.de/Shimano-...0-FC--518.html + lina http://www.angel-domaene.de/Berkley-...-17--1939.html .

Jag har fiskat länge, men har nu råd att köpa lite bättre prylar. Prisgräns 2500-3000 kronor.

TACK på förhand!

Mvh DirkJiggler, skitfiske på er!
    Senast ändrad av DirkJiggler; 2013-07-23, 23:21.

Trevlig kombination tror du kommer att bli nöjd

Vet inget om spöt, men Berkley gör bra grejer.

Rullen är mkt trevlig har den själv och är jätte nöjd, mkt bra val.

0,17 på linan känns lite grovt, jag kör med 0, 12 och det har inte varit några problem att fånga gädda på det.

Kommentera

Tack så mycket för svaret herr Cosmoz! Tack, då har jag bestämt mig för rulle iaf, men 0.12 verkligen? Jag måste fundera på det :P
      Ingen som har någon åsikt om spöt? Det blir inte för styvt när man tar fjällöringarna?

Kommentera

Jag slog till! Hoppas 15-40 grams-spöt inte blir för hårt för att ha roligt när man drllar lite mindre fisk

Kommentera

Ursprungligen postat av DirkJiggler Visa inlägg
          Tack så mycket för svaret herr Cosmoz! Tack, då har jag bestämt mig för rulle iaf, men 0.12 verkligen? Jag måste fundera på det :P
          Ingen som har någon åsikt om spöt? Det blir inte för styvt när man tar fjällöringarna?
          Grattis till ett bra köp .
          Tyckte också 0,12 lät klent först innan jag provade , men nu har jag kört med det ett tag & det funkar hur bra som helst .
          Har tidigare kört med fireline & det har funkat mkt bra . men nu har jag Tuffline på & även den funkar mkt bra .

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          271 306 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13