Tyvärr har jag en sjukdom när det gäller fiske, snöar in mig rejält o gräver mig bara djupare o djupare.
Flugfiskenörd som jag vart/är så optimerar man grejorna o pillar på dom både för fiskets skull samt det mycket viktiga i det hela KÄNSLAN i prylarna.
Att stå o fiske med grejor som inte känns/ser 100 ut blir inte fisket lika bra o kul som med grejor man ryser av när man bara håller i eller står vid vattnet med men inte ett måste för att kunna fiska bra.
Lägger gärna ner lite mer pengar på finare grejor o njuter av dom både under fisket o annars med.
Som flugfiskare har jag lagt ner många slantar o timmar på mina grejor samt kast/fiske tekniken och ångrar inte inte ett dugg så här efteråt.
Nu har jag fått barn o kommer inte att åka på Norge eller längre flugfiske resor så då har jag gått tillbaka till abborfisket som jag har 5-10min fiske från hemdörren.
Fiska abborre med multi är ju bland det roligaste som finns samt utmaning!!!
Nörd som jag är så tränar jag på att kasta med multin på gräsmattan o vid vattnet. För mig handlar det inte bara om att få iväg betet utan tränar på kast som skipping, flipping, pitching m.m. SJUKT KUL!!!
Otrolig känsla o njutning att lära sig nya kast o få mera kontroll för varje gång man tränar.
Fiskade/kastade igår efter ca 2veckors uppehåll o det som jag tränat på hade sjunkit in o var som i en dröm att kasta, blev fisk också

Fiskar i ett litet biflöde med buskar,träd m.m. krånligt att kasta men det är sanslöst kul att se hur man utvecklas.
Stod en 14årig grabb o fiskade. Han kom fram till mig, frågade: är det inte svårt att kasta sådär, ser fett coolt ut när du snurrar med spöt o kastar.
Så till allt detta blir det automatiskt att jag kommer vilja optimera o köpa finare/bättre grejor med tiden och detta gör ju hobbyn allt roligare.
Vänner tycker att jag e lite tokig men sån är jag

Calcutta Conquest blir nog en rulle som inhandlas i framtiden för vackrare rulle har jag ännu inte hittat.
Finns det fler "nördar" här inne?

Kommentera