Shimano Vanquish - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Vanquish

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano Vanquish

Finns inte mycket att läsa om denna rullen( http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...-vanquish.html ) Hade vart grymt tacksam om nån kunde komma med lite input......
    Värt att lägga pengarna om man jämför med tex Technium eller Stradic CI4 ?

All info och komentarer är välkommet

//Mange

Har inte testat rullen men vad jag förstått så är vanquish ersättare för twin power (bara SW modellen finns kvar?). Är det någorlunda lika i kvalitet som andra made-in-Japan-Shimano haspelrullar så ska det vara en kanonrulle. Jag har 2 st twin power och i jämförelse med ex. Technium som jag haft tidigare så är twin power bättre på alla punkter.

Kommentera

Man kan köpa en Stella FE 3000 för 497 EUR med DHL-frakt från Tyskland. Lite dyrare än 4000 kr som Vanquish 3000 CF kostade, men med frakten inräknad så tror jag inte det skiljer så mycket. Om Stella FE är så mycket bättre än Vanquish F vet jag inte men då det inte skiljer så mycket i pris så...

Köpte 3000 FE och 4000 SFE från www.fishingtackle24.de för en tid sedan (rätt snabb leverans) men det lär finnas en del andra affärer där nere som har ungefär samma pris på dem.

Kommentera

Man kan köpa en Stella FE 3000 för 497 EUR med DHL-frakt från Tyskland.
        Om ni känner någon som har en f-skatt med Vat-nr så be dom beställa, företag betalar ingen moms inom Eu det är bara här man först ska betala den och sedan kvitta månaden efter...

Kommentera

Tack för era svar!!
          D jävligaste är ju att nu blev man ju sugen på en Stella :P
          Dock skit med garanti mm, har en rulle som som ja köpte i Dk som vart iväg typ 2 månader nu, va en helt ny så borde bara vart att skicka en ny tycker man men men....

Kommentera

Ursprungligen postat av Electrolax Visa inlägg
            Man kan köpa en Stella FE 3000 för 497 EUR med DHL-frakt från Tyskland. Lite dyrare än 4000 kr som Vanquish 3000 CF kostade, men med frakten inräknad så tror jag inte det skiljer så mycket. Om Stella FE är så mycket bättre än Vanquish F vet jag inte men då det inte skiljer så mycket i pris så...

Köpte 3000 FE och 4000 SFE från www.fishingtackle24.de för en tid sedan (rätt snabb leverans) men det lär finnas en del andra affärer där nere som har ungefär samma pris på dem.
            Hur är 3000 i storlek??
            Mellan 2500 och 4000 säg
            Vet inte om du kännt på tex Penn rullarna i 3000, samma?

Kommentera

Sportfiskegiganten i Malmö har Stella för 5000 och vanquish för 4000 inne o butik. Sitter på mobilen så orkar inte kolla om de har samma priser på hemsidan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mangemann Visa inlägg
                Hur är 3000 i storlek??
                Mellan 2500 och 4000 säg
                Vet inte om du kännt på tex Penn rullarna i 3000, samma?
                För min del, mitt fiske, är storlek 3000 på Stellan väldigt idealisk. Den väger lika mycket/lite som en storlek 2500 men har djupare spole (tar mer lina) och har lite högre utväxling. Fiskar en del i Ångermanälven, det är bra att ha en del lina på spolen ifall det råkar krokas en lax.

Jag får på ca 230 meter Tracerbraid 0,14 mm (den är väl 0,24-0,27 mm i verkligheten) samt en del nylon på 3000-spolen.

Nackdelen är att det inte är det supersköna "Saltwater T-handtaget" på 3000 FE som det var på 3000 FD. Det på FE är mindre. Finns att köpa handtag och vev (åtminstone i Japanaffärerna) som hör till 4000 FE och SFE, då får man ett större handtag.

Har tyvärr inte känt på Pennrullarna.

Kommentera

Hade bestämt mig för en stella idag (fick 50% så blev 4000:-) men när ja kom in så stod en kille och köpte den sista!!!
                  Gissa om jag blev glad......
                  Lite svårt att "vilja" ha en annan rulle nu ändå alltså men kan få stellan för 4900:- så inte hela världen kanske men är det värt dom 1400:- extra jämfört med vanquish tror ni??

Vanquish är 3000, 195g och stellan 2500, 225g
                  Kastar beten på max 60-65g

//Mange

Kommentera

Tjena!
                    Alltså värt o värt... Det är ju deras finaste rulle. Att översätta prestanda i kronor är inte spec. enkelt.
                    Ingen av rullarna är prisvärd direkt. Men vafan! Har du pengarna, så att det inte svider allt för mkt i plånboken och fiskar ofta så är det klart du ska ha den! Mångas drömrulle men man får mkt annat för de pengarna. Själv har jag en Sustain 2500.
                    Väldigt schysst rulle enligt mig. Inte heller prisvärd kanske men enligt mig är inte Stella värd differensen om du förstår.
                    Man får vad man betalar för och det kostar att ligga på topp! De flesta Shimanorullar gör jobbet skulle jag vilja påstå...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 310 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13