Shimano Vanquish - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Vanquish

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Mangemann Visa inlägg
    Hade bestämt mig för en stella idag (fick 50% så blev 4000:-) men när ja kom in så stod en kille och köpte den sista!!!
    Gissa om jag blev glad......
    Lite svårt att "vilja" ha en annan rulle nu ändå alltså men kan få stellan för 4900:- så inte hela världen kanske men är det värt dom 1400:- extra jämfört med vanquish tror ni??

Vanquish är 3000, 195g och stellan 2500, 225g
    Kastar beten på max 60-65g

//Mange
    Jag vet inte vad du har för spö. Men jag skulle först ha lagt pengarna där och sedan på rullen, oavsett om jag använde multi eller haspel. Det följer inte med någon extra spole till någon av rullarna och de är mycket dyra, i alla fall till Stellan, att köpa löst. Ungefär 1500 spänn eller något ditåt för Stellaspolen. Kanske en ännu enklare rulle med extra spole och istället ett riktigt bra spö?

En mängd beten som man har råd att kasta bort ska väl inte heller glömmas bort i fiskebudgeten.

Det är lite mentalt... har man beten som man väldigt rädd om på grund av att de är dyra och/eller sällsynta, svåra att få tag i, så är risken, som jag känner det, att man fiskar för "defensivt". Inte vågar sig ner på djupet för att söka av där, inte vågar kasta på riskabla ställen eller inte vågar sig på svåra kast som är på marginalen av vad man klarar av.

Exempel: Ett tag tänkte jag köra med dyra öring, havsöringsbeten. Men eftersom jag då och då kastar bort en del drag (det går lätt fast i älven om man fiskar från land pga strömmar och skräp som ligger på botten) så håller jag mig till Vicke, Spöket, Toby och annat som inte kostar mig mer än säg 25 till max 65 kr per bete att ersätta. Jämfört med flera hundralappar för en del handgjorda beten.

Kommentera

Hehe, Mangemann! visst var de töligt Såg din besvikelse... Du får komma in imån och köpa dig din Rarenium av oss istället
      Kolla in bloggen vettja!! http://teamgalgrepp.wordpress.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Electrolax Visa inlägg
        Jag vet inte vad du har för spö. Men jag skulle först ha lagt pengarna där och sedan på rullen, oavsett om jag använde multi eller haspel. Det följer inte med någon extra spole till någon av rullarna och de är mycket dyra, i alla fall till Stellan, att köpa löst. Ungefär 1500 spänn eller något ditåt för Stellaspolen. Kanske en ännu enklare rulle med extra spole och istället ett riktigt bra spö?

En mängd beten som man har råd att kasta bort ska väl inte heller glömmas bort i fiskebudgeten.

Det är lite mentalt... har man beten som man väldigt rädd om på grund av att de är dyra och/eller sällsynta, svåra att få tag i, så är risken, som jag känner det, att man fiskar för "defensivt". Inte vågar sig ner på djupet för att söka av där, inte vågar kasta på riskabla ställen eller inte vågar sig på svåra kast som är på marginalen av vad man klarar av.

Exempel: Ett tag tänkte jag köra med dyra öring, havsöringsbeten. Men eftersom jag då och då kastar bort en del drag (det går lätt fast i älven om man fiskar från land pga strömmar och skräp som ligger på botten) så håller jag mig till Vicke, Spöket, Toby och annat som inte kostar mig mer än säg 25 till max 65 kr per bete att ersätta. Jämfört med flera hundralappar för en del handgjorda beten.
        Fick hem ett St Croix Avid igår, sjukt lätt och snyggt 😃
        Står just nu i valet mellan Stella eller en Rarenium CI4 2500FA.
        Dock svårt med en annan rulle nu...
        Förstår exakt vad du menar med att kasta bort beten, vart där själv när man drar iväg 3 beten i början av dan och sen fiskar man som en hund men har lovat mig själv att skita i det!!
        Är ju trots allt "bara" pengar och inte värt att sabba när man äntligen kommer ut, sen har ja ju självklart lite mer våga beten oxå

Kommentera

Ursprungligen postat av Schmax Visa inlägg
          Hehe, Mangemann! visst var de töligt Såg din besvikelse... Du får komma in imån och köpa dig din Rarenium av oss istället
          Hahaha ja va fan!!!!!
          Bestämde mig ju kvällen innan men väntade på mossan för å hjälpa henne med annan skit, hade ja vetat hade ja stått på dörren vid öppning
          Men nu skrattar ja åt det, sjuk otur ju, hahaha....
          Rarenium kändes riktigt bra faktiskt men är ändå ingen Stella.....hitta den för 4900 så står i valet och kvalet :P
          Jobbar du hela veckan?

Kommentera

Ursprungligen postat av Mangemann Visa inlägg
            Hahaha ja va fan!!!!!
            Bestämde mig ju kvällen innan men väntade på mossan för å hjälpa henne med annan skit, hade ja vetat hade ja stått på dörren vid öppning
            Men nu skrattar ja åt det, sjuk otur ju, hahaha....
            Rarenium kändes riktigt bra faktiskt men är ändå ingen Stella.....hitta den för 4900 så står i valet och kvalet :P
            Jobbar du hela veckan?
            Jobbar imån, ledig helgen. Och så jobbar ja nästa vecka fram till fredagen
            Kolla in bloggen vettja!! http://teamgalgrepp.wordpress.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            275 896 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist