Vilken lina till UL-fiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken lina till UL-fiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Whiplash verka toppen, kommer finnas på mina grejor inom kort
    sigpic

Kommentera

Nån som testat nya Ron Thompson linan?

Kommentera

Ursprungligen postat av Clas
        Jag inhandlade nyligen TFG Grunt braid 0,15mm. 100 yards för 99:-. Annars hade jag nog köpt Wiplash pro för en mycket större slant. Är det förresten någon som fiskat med Spider wire? Köpte 0,25 till min större haspleutrsustning. Vid bottennapp kändes det inte som om linan höll för över 22kg...
        Jag kör med Spindeln (Stealth) och då just 0.25 på haspelutrustningen. Har absolut inte haft några problem med hållbarheten, drog snarare av några tafsar (drennan 28 pund) innan jag gick över till boa 60 pund. Linan är grymt stark!
        Kanske skall lägga till att jag alltid knyter om tafsen vid varje fisketur.

/D

Kommentera

Stämmer.

Ursprungligen postat av PikeBuster
          Ordinarie pris på den linan är 269 :-, så billig är den inte.
          Jag fick den för 99:- och jag har inte hävdat att det är ordpris...

Kommentera

Skumt...

Ursprungligen postat av Danne67
            Jag kör med Spindeln (Stealth) och då just 0.25 på haspelutrustningen. Har absolut inte haft några problem med hållbarheten, drog snarare av några tafsar (drennan 28 pund) innan jag gick över till boa 60 pund. Linan är grymt stark!
            Kanske skall lägga till att jag alltid knyter om tafsen vid varje fisketur.

/D
            Linan var ny för turen. Hade firrat ca. 30 min...

Kommentera

Linan var ny för turen. Hade firrat ca. 30 min...
              Otur, som jag ser det så kan det vara tre olika saker.
              Någonting runt knuten,
              blivit en skada på linan eller
              någon felaktighet på linan.

Jag lånade för ett par dagar sedan ut en rulle med nästan ny fireline XDS (heter den väl). Bottennapp, ryck och draget borta... Tar upp och knyter på ny tafs, drar åt knuten och snipp, linan av.. På ungefär en meter är linan extremt försvagad, efter att denna del tas bort så är linan stark igen. Kanske är något liknande du råkat ut för? Jag är inne på min andra Stealth lina (på gäddrullen - har även 0.35 på jerkspöt) och jag är väldigt nöjd.

Ge den en ny chans, annars så tycker jag att du skall reklamera linan. Den skall vara väldigt svår att dra av!

/D

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne67
                Otur, som jag ser det så kan det vara tre olika saker.
                Någonting runt knuten,
                blivit en skada på linan eller
                någon felaktighet på linan.

Jag lånade för ett par dagar sedan ut en rulle med nästan ny fireline XDS (heter den väl). Bottennapp, ryck och draget borta... Tar upp och knyter på ny tafs, drar åt knuten och snipp, linan av.. På ungefär en meter är linan extremt försvagad, efter att denna del tas bort så är linan stark igen. Kanske är något liknande du råkat ut för? Jag är inne på min andra Stealth lina (på gäddrullen - har även 0.35 på jerkspöt) och jag är väldigt nöjd.

Ge den en ny chans, annars så tycker jag att du skall reklamera linan. Den skall vara väldigt svår att dra av!

/D
                Jag tror inte att linan hade hunnit ta någon skada av det lilla jag hade hunnit fiska. Jag tror inte heller att det hade med knuten att göra med eftersom jag förlorade mycket linan när jag tappade draget. Min förra nylonlina för ca 10kg kändes starkare så jag hoppas att det var ett litet fel Stealthen.

Kommentera

Jag tror inte att linan hade hunnit ta någon skada av det lilla jag hade hunnit fiska. Jag tror inte heller att det hade med knuten att göra med eftersom jag förlorade mycket linan när jag tappade draget. Min förra nylonlina för ca 10kg kändes starkare så jag hoppas att det var ett litet fel Stealthen.
                  Låter som om det var ett fel (alternativt en skada... men efter bara en halvtimme???). Lider med dig, aldrig kul när man köpt nytt och första intrycket blir det som du råkat ut för!

/D

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  271 953 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist