Hjälp med spöval - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med spöval

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Just nu lutar det ju en del åt Speedmastern heller Skeletorn, båda har jag känt på och gillat känslan i. Kanske ska nämna att rullen som ska hamna på spöt blir en haspel, Penn Fierce 4000.

Skulle dock gärna höra ett uttalande av någon som har erfarenhet av Penn-spön och då helst deras Overseas-serie

Kommentera

Penn overseas hade problem med handtaget lr rullfästet på havsfiskespöna iaf,vet inte hur det är med de du länkar till.

http://www.beten.nu/se/art/savagear-...as-fraktfr.php är det lika trevlig klinga på haspelmodellen som på min spinnmodell så kommer du kasta riktigt långt.

http://shop.lundgrensfiske.com/product.asp?product=5913 en kompis har de spöt o det är riktigt trevligt o kastar långt.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Penn overseas hade problem med handtaget lr rullfästet på havsfiskespöna iaf,vet inte hur det är med de du länkar till.
        Penns overseas är alla byggda som havsfiskespö,, personligen gillar jag dom inte, mycket skramlande metall i rullfästet som även är lite svårt att dra dit ordentligt på mindre rullar.

Här har kommit många bra förslag men om kustfiske bör Ts välja ett spö mellan 9-11 fot.

Shimano har många bra spö -50 gr , även SG-parrabellum är ett utmärkt spö, sedan finns ju även Fenwicks quadrant och momentum, dom är lite dyra i normalpris men finns på rea i många butiker, även salmon seeker som nämndes är ett helt ok spö.

Det var länge sedan jag provade ett skeletor så på grund av kort minne kan jag inte säga något om det spöet.

Kommentera

Själv kör jag DAM Nanoflex, 9 fot, 30-60g.
          Väldigt trevligt spö, bra aktion och extremt starkt spö, kika här...

Kommentera

Jag tycker att nanoflex spöt är lite svampigt! Men ett helt ok spö som du kan få för typ 300 spänn på hi-sport :-)

Kommentera

Tack för alla tips och råd.
              Jörgen, var kan man hitta Fenwick Momentum till ett bra pris? Har lite dålig koll på vilka butiker som finns

Kommentera

Kolla Danmark
                Mvh Mattias o skitfiske på er alla!!!

Kommentera

Upptäckte precis att det hade det till bra pris på Fiske&Fiskar, ska ändå ner till Malmö om 2 veckor så ska passa på att kika lite på det och kanske slå till

Kommentera

Jörgen, var kan man hitta Fenwick Momentum till ett bra pris?
                    Dom butiker jag har sätt 1200 kr Fenwick i har sålt slut alla intressanta modeller men det borde komma in nya igen ganska snart, om du ska besöka Malmö är en resa till Danmark också aktuell ???

Kommentera

Tyvärr inte, åker ner fredag till söndag för utbildning, så finns ingen tid över för Danmark, men en snabb promenad till Fiske&Fiskar hinns nog med, fastnade lite för 10ft 12-48g varianten av Momentum

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 716 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13