Haspelset för gädda. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haspelset för gädda.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Haspelset för gädda.

Hej! Kollat runt på nätet efter ett haspelset för gädda. Tänkte att 20-60gram vore en bra kastvikt. Har inte hittat några superkap hittils så därför gjorde jag tråden. Ge mig lite tips. Antingen fiskeset eller rulle+spö. Tack i förhand!

Tjena.
    Jag har ett zalt Högmarsö 20-70g som jag e nöjd med. Anledningen att jag tog detta över de vanliga 20-60g spannet är så jag kan kasta 30cm ålarna. Annars verkar SG bushwacker vara ett poppis spö i den banan du är inne på.

rulle kör jag med en shimano aernos 4000. Den hittade jag på bra pris på EBay. Jag rekommenderar en 4000storlek på rulle.

Kommentera

Min budget ligger väl runt 1200-1400 bör väl tilläggas.

Kommentera

Kör ett SG Bush Wacker 20-60 tillsamans med en bakåt bromsad Shimano Super GT storlek 4000 till mitt spinnfiske efter gädda, är supernöjd!

Har även en Shimano exage, fast 2500 storlek samt frambromsad, är supernöjd med den rullen också, men föredrar min Super-GT till riktat gäddfiske, mest för att den är större samt bakbromsad, men den billigare Exagen finns även den som bakbromsad samt 4000-storlek.

Det jag gillar mest med Super-GT´n är fighting bromsen, med hjälp utav den kan du ställa bromsen från super-lätt till super-hård på mindre än ett kvarts varv, jättebra när man vill göra ett snabbt mothugg men samtidigt fiske med lätt broms.

Kommentera

Jag köpte ett "tillfälligt" Daiwa Sweepfire 8" 20-60g spö på xxl för 500kr men blev så nöjd så behåller det och köper ett nytt -100g spö till våren istället

Kommentera

Fanns tyvärr inte på deras hemsida.

Kommentera

Dom hade någon rea just då i butiken , tror det kostar 799:- nu och bara finns 9"

Kommentera

Lät ju som ett riktigt kap annars! Jag har redan ett bushwhacker och det är lite för dyrt för att jag ska ha råd med en rulle. SKa rullen eller spöet kosta mest? :-)

Edit: Det här spöet då? Värdelöst eller? http://www.olssonsfiske.se/okuma-lur...363-c-128.aspx

Det är ju det här setet som finns överallt men man får även ett bete med här http://www.dogger.se/abu-gaddset-kom...858-c-810.aspx
                Senast ändrad av Uffe5; 2013-10-03, 22:24.

Kommentera

Det setet finns överallt men brukar oftast vara med vissa små olikheter

var riktigt sugen på det paketet innan jag hittade mitt spö

Avocet Gold 4000 rullen är helt okej i det priset..
                  vet dock inte hur "ryggraden" är på spöt , när man fiskar gädda vill man ju gärna ha ett lite spyvare spö!

Kommentera

Luremania spöet då? Det svåra är ju att hitta saker som inte överstiger 1200~.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 823 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04