En BRA spinnrulle... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En BRA spinnrulle...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Den sista där är nog inte mycket att ha, den passar nog inte ditt fiske (havsfifkerulle) sen att det står fladen på den gör det inte bättre.

Shimanon känns fin när man vevar på den , tycker den går finare än ambassadeurer i samma prisklass (inte lika "rå" i gången) verkar vara bättre kvalié i den än i en corsair (som gick sönder bara man tittade på dem). Sen har du 5års garanti på shimanorullarna.

Men vill du ha en rulle som går lite rått men kommer hålla en evighet så skulle jag satsa på en abu ambassadeur.

Kommentera

På mitt ”upp till hundra”-spö sitter en Ambassadeur 6500C Syncro. Det är grejor det, för den som verkligen gillar att fajtas med laxarna! Men det är en annan prisklass än du tänkt dig.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
        På mitt ”upp till hundra”-spö sitter en Ambassadeur 6500C Syncro. Det är grejor det, för den som verkligen gillar att fajtas med laxarna! Men det är en annan prisklass än du tänkt dig.
        6500C Syncro Bästa rullen att fajta fisk med!
        !!!!!

Kommentera

Här finns en fin Ambassadeur 6500C Syncro till ett skapligt pris antagligen!

Kommentera

En 6500C Syncro sitter på mitt BFT strike giant spö (upp till 150 g) och jag kan inte annat än hålla med BeBest. En av de skönaste rullarna att fajta stor fisk på. Har bl.a. drillat mitt PB på gädda på den och det gick problemfritt!
            http://eastfieldlures.blogspot.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jac
              En 6500C Syncro sitter på mitt BFT strike giant spö (upp till 150 g) och jag kan inte annat än hålla med BeBest. En av de skönaste rullarna att fajta stor fisk på. Har bl.a. drillat mitt PB på gädda på den och det gick problemfritt!
              jag var och kände på både 6500 och 7000 syncro.. riktigt fina grejer
              Fish On!

Kommentera

Det jag uppskattar mest är just Syncro-slirbromsen.

Med stjärnhjulet ställer man in vad linan och spöet tål och sen sköter man drillningen helt med veven. Veva in och man har hela den inställda dragkraften. Om fisken är starkare än så så slirar bromsen.
                Om fisken är bråkig så vevar man ett halvt varv baklänges. Då minskar dragkraften rejält och fisken kan tillfälligt lugnas eftersom den tror sig vara fri. När den slutar rusa vevar man hem den igen fast då är den lite tröttare.
                Vill den göra ett sista utbrytningsförsök så bakåt med veven. Fisken lugnar sig och tröttnar. När det är dags för bordning är det bara att veva bakåt, lyfta spöet med tummen på spolen. Sticker firren igen släpp spolen.
                No huzzle, no IAR, just You and Your game! Elementary my dear Watson!

Kommentera

Det jag uppskattar mest är just Syncro-slirbromsen.

Med stjärnhjulet ställer man in vad linan och spöet tål och sen sköter man drillningen helt med veven. Veva in och man har hela den inställda dragkraften. Om fisken är starkare än så så slirar bromsen.
                  Om fisken är bråkig så vevar man ett halvt varv baklänges. Då minskar dragkraften rejält och fisken kan tillfälligt lugnas eftersom den tror sig vara fri. När den slutar rusa vevar man hem den igen fast då är den lite tröttare.
                  Vill den göra ett sista utbrytningsförsök så bakåt med veven. Fisken lugnar sig och tröttnar. När det är dags för bordning är det bara att veva bakåt, lyfta spöet med tummen på spolen. Sticker firren igen släpp spolen.
                  No huzzle, no IAR, just You and Your game! Elementary my dear Watson!
                  Det är onkeligen en mycket fin rulle..snyggt med ett citat på slutet
                  Fish On!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  272 598 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist