Vad säger folk om detta spö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad säger folk om detta spö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Om det är så att priset inte är något bekymmer så slår jag ett slag för det spö jag själv använder!

Kommentera

Ursprungligen postat av Ramme Visa inlägg
      Om det är så att priset inte är något bekymmer så slår jag ett slag för det spö jag själv använder!
      http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...tva-delat.html
      Ja kanske det, eller den nya varianten av det spöet, som heter BFT Rügen, i så fall. Har bara lite dåliga erfarenheter av korkkvalitén på BFT-spön, men det kanske man kan leva med.

Kommentera

Det enda jag märkt är att det kanske är lite hårt och att det blivit smutsigt annars har jag inget att klaga på alls. Inget som flagnar eller dylikt med andra ord

Kommentera

Alltså,vissa av bfts tyngre spön typ, bandit, hellbender, the hamer är säkert bra spön.... Men... Hur ser dom ut?
          De ser ju ut som ett barn har designat dom, förstår inte hur man kan ha så olika designval? Deras microguide, rugen och roots är ju skitsnygga/stealthiga.

Givetvis är ju detta mitt eget tyck och tänk och det finns säkert folk som tycker det är grymma designval.

Ang savagear mpp så tycker jag att det är skitsköna klingor för pengarna, deras jerkpinnar, spinn och haspelspön håller bra kvalite tycker jag. Nya serien kanske inte är lika snygg men kvaliten borde ju vara den samma som tidigare?

Kommentera

Jag tycker iofs att de röda BFT-spöna är rätt balla i sin design, men kan hålla med om att Buster Stiff och några till är rätt så ugly. BFT Rügens design är väl lite Darth Vader-aktig med den den gröna texten, men det kan jag nog leva med.

Gällande Savagear MPP tycker jag tvärtom att den nya serien är snyggare än den gamla. Frågan är bara hur klassningen på 180-gramsspöet stämmer... Är det ett spö som fiskar bra med beten uppåt 150 gram, eller är det bara att det "fungerar", men inte särskilt bra?

Kommentera

Inga fler som har erfarenheter i ämnet att dela med sig av?

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
                Vad kör du med för spö Nils Jonas?
                Spinn 80-150 g: SG Big Pike 8.6
                Spinn, lättare: SG Butch xlnt 8.6
                Jerk: Strike pro Contest 6.6

3 billiga spön. Hyffsat nöjd med dom i relation till vad dom kostade i inköp.

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
                  Ja det vimlar väl inte precis av dom. En del spön är ju överklassade också, så då innebär "upp till 100 gram" inte att de är särskilt lämpliga för 100 gram. Sedan har vi de amerikanska muskiespöna från St Croix mfl som störigt nog oftast är odelade, även när de är 8 fot eller mer.

Från franglaisfishing finns lite rejäla tvådelade spön att beställa, bl.a. Tackle Industries som det snackats en del om. Vill du hellre ha 8 fot finns de här:

Men de verkar rätt okända i Sverige, så blir ett chansningsköp i så fall...
                  Jag har ett tackle industries 9fot 6oz, som jag kastar allt från 80-200gram med.
                  Djävulskt skönt spö.

Kommentera

Har gluttat lite på 2014. Bft Roots 7.9 fot upp till 170 g kanske kan va nåt?

Jag skulle ha slagit till på ett St Croix LT Top n Tail 8 fot sist jag va i stan. Men hittade inte split-grip, bara fullkork, så jag sköt upp inköpet, då jag vill ha split-versionen. Har jag inte hittat det till våren ska jag ta mig en närmare titt på Roots 7.9 när det kommer...
                    Senast ändrad av Nils Jonas; 2013-11-16, 07:25.

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg

TI spön som du länkade till finns i Karlstad. Dom jag har haft i min hand var ingen höjdare.
                      Vad var det som du inte gillade med TI spöt?
                      Jag har fiskat 1-6 oz ett tag och jag gillar det skarpt, otroligt skön och snabb klinga med riktigt bra tryck i vid utkastet!
                      Krokar bra, Fuji rullfäste, bra kork, bra ringar.
                      Det enda jag kan förstå är att vissa tycker att greppet är för grovt, men det stör inte mig, jag har ganska stora händer.

Men smaken är som baken, jag gillar lite styvare spön med bra tryck i.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      274 097 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13