Multirulle, ännu en tråd... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle, ännu en tråd...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av henrikj Visa inlägg
    ... Alltså, 4 haverier på ett år för revo toro på 3 köpta rullar! Fiskar dock i östersjön så det är möjligt att de funkar bättre om du enbart fiskar i färskvatten men vissa av felen har varit rent mekaniska fel och brott och inte korrosionsrelaterat. Rullarna funkar även utmärkt de första dryga 100-200 timmarna sedan börjar problemen....
    Jag har sett samma problem på några av mina polarnas toron (den gamla modellen) . Det vanligaste problemet jag har sett är att frikopplingsmekanismen pajar och anledning till det är att vissa delar blir liksom slitna, men jag tror inte på slitage. Utan att ha djupare kunskap i ämnet än en fysikexamen, det jag tror på är att vissa rull-delar agerar "offeranoder" för andra aluminium delar så fort de kommer i kontakt med bräckvatten liksom en galvanisk korrosion.
    Det här är bara spekulationer såklart, men mina andra kompisar som fiskar i färskvatten med sina toron har inte haft samma problem och den enda skillnaden som jag har kommit på är det något högre "salinitet" som bräckvatten har.

Lösningen jag har föreslagit till dom är att serva rullarna lite oftare och då har det gått mkt bättre.

Häls //T
    Senast ändrad av tonyex; 2013-12-05, 17:35.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Är det Naci varianten eller den gamla ?
      Den gamla, NaCl kan säkert vara en fin rulle. Toron i sig är ju nice att fiska med.

Kommentera

Min Toro har gjort närmare 100 timmar i år & jag är väldigt nöjd. Det är gamla modellen 51 HS, i insjö/älv.
        Senast ändrad av Nils Jonas; 2013-12-05, 12:17.

Kommentera

Den gamla, NaCl kan säkert vara en fin rulle.
          Min uppfattning är den motsatta,

Kan väl va så att en handlare får flera rullar ur samma tillverkningsserie och om det då är något fel i den serien blir det fel på flera av just den butikens rullar medan om man handlar rullar längre tillbaka/framåt i tiden eller i annan butik är rullarna hur bra som helst.

Jag fick Recordrullar som var kass, fick lämna tillbaka dom och få nya 2 gånger men den tredje rullen funkar fint.
          Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-12-05, 12:56.

Kommentera

Fiskade min gamla revo i typ 4år helt problemfritt i både insjö och skärgård, lexan däremot fick gå vidare till förmån för en ny toro nacl den har jag dock inte hunnit fiska med så många timmar ännu.
            http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Vad hände med Lexan?
              Hör och häpna,jag var på väg att köpa en innan jag kom till sans

Kommentera

Ingenting den har en designmiss i mek bromsen som jag inte gillar som gör att den rasslar när man kastar med om man ställer den fel. Sen fick jag inget bea grepp om den i slut ändan.
                http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Ingenting den har en designmiss i mek bromsen som jag inte gillar som gör att den rasslar när man kastar med om man ställer den fel.
                  Jag har också varit på väg, är inte nöjd med grabbens Toro Naci, så den skulle bytas mot Lexan.
                  Men då blir det väl att avvakta tills något annat roligt dyker upp.

Kommentera

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
                    Fiskade min gamla revo i typ 4år helt problemfritt i både insjö och skärgård, lexan däremot fick gå vidare till förmån för en ny toro nacl den har jag dock inte hunnit fiska med så många timmar ännu.
                    hehe, kan det vara så att när du fiskade i insjöar , då sköljdes berörda delarna med färskvatten //T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 968 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13