Jag är återfallsfiskare efter 20 års jaktintresse. Man hinner glömma en del på 20 år, dessutom har det visst hänt en del inom fisket, så vad jag vet om fiske är inte värt att veta ;-)
Men…jag har ju lurat forumet på en spöbyggnadstråd, så då blir det en recensionstråd - på min kunskapsnivå!
Biltema Seapredator, artikelnummer 49-511. 249 kr.
10 fot, tvådelat, klassat för 10-30 gram betesvikt.
Spöets vikt: 185 gram.
Av förpackningen framgår bla: Spö av proffskvalitet.

Handtag i korkklädd EVA. Frågetecken för om det håller?
Bakhandtagets längd är iaf trevlig (ca 32 cm), jag är allergisk mot långa dylika.

Rullfästet känns stabilt. Gillas.
Krokhållare finns. Hängande variant som jag inte har sett förut.

Balans: med C4an på balanserar det ungefär vid krokhållaren. Längre bakhandtag hade förstås gett bättre balans…
Ringar: 7. Ser hyfsat linjerade ut (med varandra och fästet). Verkar vara keramiska.? Ska enligt uppgift vara "motståndskraftiga".
Lindningar: Ja. Ok det är snyggare lindningar på mina Sage-spön, men tyvärr fick jag inget av dem så billigt som 249 kr. Lite snålt lackat på lindningarna tycker jag.
Klassning: Misstanke om överklassning, men vi får se. 30 grams betesvikt är inte det första jag hänger på. Jag hoppas jag har rätt i min misstanke, ungefär 7-20 gram hade varit perfekt för mig.
Spöpåse. I hyfsat tjockt material vilket jag gillar.
Klinga. En lackeringsmiss. Tyvärr suddiga bilder, borde jag lacka där? Att reklamera och byta är inte värt besväret för mig.

Utseende. Smaken är delad. Jag tycker det är snyggt för det priset!
Men…The proof of the pudding is in the eating. Återkommer när det finns något att meddela I ärendet. Ska försöka provkasta i veckan.
Men…jag har ju lurat forumet på en spöbyggnadstråd, så då blir det en recensionstråd - på min kunskapsnivå!
Biltema Seapredator, artikelnummer 49-511. 249 kr.
10 fot, tvådelat, klassat för 10-30 gram betesvikt.
Spöets vikt: 185 gram.
Av förpackningen framgår bla: Spö av proffskvalitet.
Handtag i korkklädd EVA. Frågetecken för om det håller?
Bakhandtagets längd är iaf trevlig (ca 32 cm), jag är allergisk mot långa dylika.
Rullfästet känns stabilt. Gillas.
Krokhållare finns. Hängande variant som jag inte har sett förut.
Balans: med C4an på balanserar det ungefär vid krokhållaren. Längre bakhandtag hade förstås gett bättre balans…
Ringar: 7. Ser hyfsat linjerade ut (med varandra och fästet). Verkar vara keramiska.? Ska enligt uppgift vara "motståndskraftiga".
Lindningar: Ja. Ok det är snyggare lindningar på mina Sage-spön, men tyvärr fick jag inget av dem så billigt som 249 kr. Lite snålt lackat på lindningarna tycker jag.
Klassning: Misstanke om överklassning, men vi får se. 30 grams betesvikt är inte det första jag hänger på. Jag hoppas jag har rätt i min misstanke, ungefär 7-20 gram hade varit perfekt för mig.
Spöpåse. I hyfsat tjockt material vilket jag gillar.
Klinga. En lackeringsmiss. Tyvärr suddiga bilder, borde jag lacka där? Att reklamera och byta är inte värt besväret för mig.
Utseende. Smaken är delad. Jag tycker det är snyggt för det priset!
Men…The proof of the pudding is in the eating. Återkommer när det finns något att meddela I ärendet. Ska försöka provkasta i veckan.
Kommentera