Tumtangent eller knapp? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tumtangent eller knapp?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Du ska inte missta dig på den röda färgen... Det är en ABU-MATIC 70 med tumtangent du fiskar Gädda
    Det måste nog va så annars kan man inte hålla tummen kvar på plattan utan måste flytta den uppåt på spolen vilken är en sak som stör mig mer och tar längre tid en att flytta spöet med högervevad rulle...

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Det måste nog va så annars kan man inte hålla tummen kvar på plattan utan måste flytta den uppåt på spolen vilken är en sak som stör mig mer och tar längre tid en att flytta spöet med högervevad rulle...
      Tumspetsen på spolen och så trycker man ner tangenten med nederdelen av tummen. Har gjort så sen -81 och har en viss vana. Har heller aldrig frikopplat av misstag eller haft sönder någon tumtangent. Men som sagt, vill man använda bägge händerna och trycka ner den lilla knappen så ska man göra så, för min del är det helt okej.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
        Tumspetsen på spolen och så trycker man ner tangenten med nederdelen av tummen. Har gjort så sen -81 och har en viss vana. Har heller aldrig frikopplat av misstag eller haft sönder någon tumtangent. Men som sagt, vill man använda bägge händerna och trycka ner den lilla knappen så ska man göra så, för min del är det helt okej.
        Hej KG?;

Har man fiskat problemfritt med en rullltyp sedan år 1981, då har rullen i sig själv byggt upp ett grundmurat förtroende hos ägaren. Själv har jag båda rullltyperna, med tumtangent och tryckknapp, och jag klarar att hjälpligt hantera båda. Vissa rullar som håller och fungerar perfekt år ut och år in blir favoriter! Andra rullar som går sönder gång på gång trots att man är försiktig och hanterar dem varsamt ..... får stanna hemma eller blir liggande längst ner i fiskeboxen...

Här i min högra hand ser du en grön Johnson "Sabra" kapslad haspelrulle med "tumtangent" från år 1968... http://www.trumman.com/fisketips/galleri_34.htm ... och den blev aldrig någon av mina favoritrullar.

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

tryckknapp funkar såklart men jag föredrar tangent.
          kör numera tangent rulle på alla 3 gäddspöna och på båda vertikal spöna.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          273 966 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13