Baitcast Finesse - Ultralätt med multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Baitcast Finesse - Ultralätt med multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Utan att kolla på Hedgehogs sida, jag skulle satsa på en ALD0928RII, för att den håller lite mer lina.
    Visst är det så, vikterna är kompatibla med 28RII.

//T

Kommentera

• Tack för tipset ��. Bara grubbla lite till på vilken av dom jag ska välja. O när de e klart så grubblar ja över färgen��
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

• Hej! Är lite sugen på att testa fiska med lättare multi. Funderar på en Silver Max då den verkar prisvärd i sitt segment. Men hur lätt kan man kasta med den tro? Egentligen ska jag nog inte kasta ultralätt men neråt 8-10g

Eller är det dyrare grejer som gäller?

Kommentera

• Silvermax skulle inte jag satsa på iaf. Visst den går säkert att tuna så den kastar lätta beten. Men frågan är om de blir billigare än att köpa en lite dyrare rulle som presterar direkt ur kartong.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Joakim000 Visa inlägg
            Hej! Är lite sugen på att testa fiska med lättare multi. Funderar på en Silver Max då den verkar prisvärd i sitt segment. Men hur lätt kan man kasta med den tro? Egentligen ska jag nog inte kasta ultralätt men neråt 8-10g

Eller är det dyrare grejer som gäller?

8-10gr är inte så krabbigt.
            Det klarar en billig kinarulle för 2-300:- utmärkt med. (Ja, jag har provat)
            Ingen fisk är chans för fisk.
            https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
            https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

• Ok, några åsikter om rullen ifråga? Är det nått att ha? Är själv lite allergisk mot budgetprylar men den känns ändå ok... Om inte, vad ska man satsa på annars? Kring tusenlappen

Kommentera

• Ursprungligen postat av Joakim000 Visa inlägg
                Ok, några åsikter om rullen ifråga? Är det nått att ha? Är själv lite allergisk mot budgetprylar men den känns ändå ok... Om inte, vad ska man satsa på annars? Kring tusenlappen

Har en Trulinoya TS1200 med 13+1 om man säger.
                8 kullager i veven så dem kan man räkna bort. Men i övrigt välbyggd och tål en hel del.
                Jämfört den med en billigare kinarulle och det är betydligt bättre kvalité på kullager och mer metalldelar i min dyrare.
                Den andra har jag dock inte hunnit testa ännu.

Använder den med 0.26mm flät och mellan 7-35gr ungefär. Grovt ja, men slipper sätta alla mina jiggar utan kan räta krokar.
                Vilket spolen pallar, att räta krokarna med linan direkt på spolen. Visst, skär ner sig några varv men på med lite tyngre skit och kasta några ggr så är man rätt på det igen

Vanligtvis runt 10-15gr på crank baits och 30gr på jigg.

Funkar bra till spinnare och liknande med.

Min 5gr wobbler går sämre men har bara testat i mycket blåsigt väder en gång.
                5gr jigghuvud har jag bara testat på gräsmattan en gång men får man in snitsen så borde man komma en bra bit.

Kör med ett billigt Abu spö jag köpte på rea för 3-400:- Revenge 7'6" typ. 5-25gr tror jag. 5-20gr kanske.

15gr cranks hivar man iväg som en dröm, likaså 12gr

Men ultralätt? Njae, inte riktigt.
                Senast ändrad av joens; 2015-06-29, 23:24.
                Ingen fisk är chans för fisk.
                https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Utan att kolla på Hedgehogs sida, jag skulle satsa på en ALD0928RII, för att den håller lite mer lina.
                  Visst är det så, vikterna är kompatibla med 28RII.

//T
                  Det blev en sån spole. Tyvärr fanns den bara i lila. Men den funka nog lika bra för de. Köpte även deras egna olja. Se om den är bättre än rocket fuel.

Kommentera

• Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
                    Det blev en sån spole. Tyvärr fanns den bara i lila. Men den funka nog lika bra för de. Köpte även deras egna olja. Se om den är bättre än rocket fuel.
                    Bra där! Du kommer att bli mkt nöjd! Att uppgradera spolen är den bästa förbättring man göra på sådana små rullar.
                    Om deras egna olja är bättre än TGs det är svårt att säga, men flaskan är värt köpet iaf.

//T

Kommentera

• Hoppas ja kommer bli nöjd iaf. Men de ska nog inte vara några problem.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      272 871 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13