Märkpenna jiggar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Märkpenna jiggar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Märkpenna jiggar

    Halloj!

    Tänkte inhandla ett större gäng Lancon ZX jiggar som jag tänkte testa som tobisimitation för havsöring och näbbgäddfiske till våren. Problemet är att 10 cm finns bara i helt transparant med glitter där jag ska beställa så behöver sätta lite färg själv på ryggen.

    Frågan är kan jag köra med vilken vattenfast märkpenna som helst eller vad är anledningen till speciella fiskemärkpennor? Vore ju guld om jag kunde köpa ett pack med 4 olika färger för 49 spänn på claes ohlson än att behöva punga ut 49 per färg
    Instagram: Zenfisherman

  • #2
    Tror inte de vattenfasta fäster så bra, sen har de där specialpennorna lite lukt som skall vara bra (sägs det). Här finns några billigare jiggpennor som ev kan vara bra. Jag har målat wobbler med dem för luktens skull och det funkade :-)
    Rätt coola jiggar btw de där Lancon ZX
    >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

    Kommentera


    • #3
      Tusen tack för tipset SWE!

      Ja om det har attraktiv doft är det helt klart mer intressant att pröjsa lite extra!
      Instagram: Zenfisherman

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Motorgoat Visa inlägg
        Halloj!

        Tänkte inhandla ett större gäng Lancon ZX jiggar som jag tänkte testa som tobisimitation för havsöring och näbbgäddfiske till våren. Problemet är att 10 cm finns bara i helt transparant med glitter där jag ska beställa så behöver sätta lite färg själv på ryggen.

        Frågan är kan jag köra med vilken vattenfast märkpenna som helst eller vad är anledningen till speciella fiskemärkpennor? Vore ju guld om jag kunde köpa ett pack med 4 olika färger för 49 spänn på claes ohlson än att behöva punga ut 49 per färg
        Hej, med vanliga vattenfasta pennor "vandrar" färgen, efter 14 dagar är hela jiggen grå, men måla bara ett par åt gången så du hinner fiska sönder dom inom 10-14 dagar. Bäst är naturligtvis pennor för ändamålet.
        inom 10-14dagar så fungerar det.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 305 svar
        262 902 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg JontaK
        av JontaK
         
        Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
        858 svar
        139 453 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg gaddivar  
        Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
        1 031 svar
        193 750 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
        7 svar
        2 144 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg billion
        av billion
         
        Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
        79 svar
        12 322 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Torekrok  
        Arbetar...
        X