Jerk gallup! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerk gallup!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Freestyler har verkligen inte funkat för mig heller. Använder dem numera som kastpluggar utan krok när jag ska testkasta nya spön och rullar på land...

Flest jerkgäddor har jag nog tagit på BJ och Pig. Sedan mina största gäddor har jag snarare fått på tailbeten och wobblers än jerkbaits, men det har kanske mer med slumpen att göra.

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
      Freestyler har verkligen inte funkat för mig heller. Använder dem numera som kastpluggar utan krok när jag ska testkasta nya spön och rullar på land...
      Haha exakt likadant har jag gjort! Hur får man till gången på dom ni som vet? Ser ju totalt stendöda ut vid jerkning!

1. Buster jerk färg skitmört eller tånglake beroende på väder/vind/siktförhållande
      2. I-fish The Hitman

Kommentera

Verkar vara lite olika, finns många folk som säger att deras freestyler är helt döda när dem jerkar dem. Själv har jag ingen problem att få dem att gå precis som man vill? Kan de hända att de finns många "måndagsx"?
        Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Mängd: salmo slider 10cm yellow tiger
          Storlek: Nils master invincibel 15cm blå/silver

Kommentera

Tack för alla svar hittlis!

Mycket intressant men ingen har vakt buster 2 som favorit mängdbete?

Kommentera

Ursprungligen postat av AlexD Visa inlägg
              Hej! Jag skulle vilja att ni som är intresserade listar era favoritjerkbaits och varför!
              1.Ett bete för mängd gädda
              2.Ett för storlek

Hej Alexander Holmström;

Under de senaste 30 åren har jag fiskat Gädda med olika fabrikat, modeller, storlekar och färger på jerkbaits....

Efter en individuell Match Fishing-tävling i Gädd- och Muskiefiske i Leech Lake, Minnesota mot fiskelegendaren Babe Winkelman i oktober 1982 köpte jag med mig några 9" Suick Thriller jerkbait hem för att testa och se om de fungerade lika bra här i Sverige som i USA ...

Bäst minns jag en blåsig, varm majdag 1983 när Mikael Hammarstedt, Carl-Gunnar Höglund och jag i Team Saida för första gången testade att jerkfiska med dessa Suick Thriller jerkbaits. Vi i Team Saida brukade ha tur i vårt Gäddfiske, men Frank Suicks Thriller jerkbait tog oss med storm! Totalt fick vi 54 st Gäddor den dagen på Suick och min största Gädda vägde 12,45 kilo.... http://www.trumman.com/st/suick_thrillers.htm ...

Andra jerkbaits som jag lyckats skapligt att fiska Gädda på under senare år är speciellt Bomber Herky Jerky här ... http://www.trumman.com/bomber/bomber_hj6.htm ... men även CWC´s Buster Jerk... Båda dessa jerkbaits är utseendemässigt väldigt lika och påminner mycket om två andra, betydligt tidigare jerkbaits från England som exempelvis ACE Flipper och ett annat märke från Holland....

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2014-01-11, 16:33.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              271 950 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13