Köpa ny haspelrulle! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa ny haspelrulle!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpa ny haspelrulle!

Hej!
    Ska införskaffa mig en ny haspelrulle som ska användas till gäddfiske och lite abborre då. Eventuellt lite vertikalfiske. Rullen kommer att sitta på ett 10-40gr spö tillsvidare. Har en budget på 500-700 kr, kan man få en vettig rulle för detta pris? Har tittat lite på Shimano Exage 2500 FC, någon som kan uttala sig om denna rulle? Om ni har tips om andra trevliga rullar får ni givetvis komma med förslag om dessa.
    Skitfiske!

Har inte provat exagen men om du går upp lite i pris får du en super-GT. Det är en fantastisk rulle. Tror det är värt att lägga de pengarna😀
    www.fiskefuralle.se

Välkommen in på en titt!

Kommentera

Ursprungligen postat av OscarD Visa inlägg
      Hej!
      Ska införskaffa mig en ny haspelrulle som ska användas till gäddfiske och lite abborre då. Eventuellt lite vertikalfiske. Rullen kommer att sitta på ett 10-40gr spö tillsvidare. Har en budget på 500-700 kr, kan man få en vettig rulle för detta pris? Har tittat lite på Shimano Exage 2500 FC, någon som kan uttala sig om denna rulle? Om ni har tips om andra trevliga rullar får ni givetvis komma med förslag om dessa.
      Skitfiske!
      Exage FC är en kanonrulle....

Beställer du härifrån får du den senaste versionen FD till ett kanonpris....den är lättare än FC:n

Men just nu har de kanonpris på Technium FC och det vete tusan om jag inte skulle välja den istället (har den och fiskar Havsöring med och det är en kanonrulle!!)

/S
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
        Exage FC är en kanonrulle....

Beställer du härifrån får du den senaste versionen FD till ett kanonpris....den är lättare än FC:n

Men just nu har de kanonpris på Technium FC och det vete tusan om jag inte skulle välja den istället (har den och fiskar Havsöring med och det är en kanonrulle!!)

/S
        Tack! Fan (ursäkta uttrycket) vad vad fina rullar man kan få till ett lågt pris där du! Har du någon erfarenhet av den här sidan? Vad brukar frakten gå på? Och tror du dessa rullar skulle sitta fint på ett 20-60gr spö också?

Kommentera

Ursprungligen postat av OscarD Visa inlägg
          Tack! Fan (ursäkta uttrycket) vad vad fina rullar man kan få till ett lågt pris där du! Har du någon erfarenhet av den här sidan? Vad brukar frakten gå på? Och tror du dessa rullar skulle sitta fint på ett 20-60gr spö också?
          Frakten brukar gå på 14 euro om jag inte minns fel..

Har beställt flera ggr därifrån och köpt bl.a. mina Exage-rullar och billiga Penn-hasplar därifrån. Funkar hur bra som helst. Snabba leveranser har de också.

Till ett 20-60 g spö skulle jag kanske överväga en 40 alt 30 size rulle....speciellt om du kör mycket beten i 40-60g intervallet....även om en 2500 och en spole med lite grövre lina säkert löser det också

Den här skulle vara klockren på det grövre spöt:

/S
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Jag fick nyligen hem en rulle från Angel Domäne.
            Kostade 14,99€ i frakt och det tog ca 1v att få hem den. Det var någon dag innan Jul så jag tror det tog längre tid än om man beställer den nu.
            Den var grymt bra packeterad och konversationen med företaget funkade bra. (Dock på tyska)

Kommentera

Kolla in dogger.se och deras mellandagsrea, de säljer Shimano Nasci 4000 för ynkliga 795kr ink frakt.

Har en Nasci 2500 som jag är väldigt nöjd med.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              274 108 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13