Precis packat upp en leverans av fiskeprylar. Köpte bl a BFT Bandit 8' Haspel 15-50gr och en Revo Neos 20D. Till min stora förvåning blir kombon väldigt framtungt och det är något nytt för mig...Är orsaken att rullen är för lätt eller är spöt framtungt (vilket jag inte fick intrycket att de skulle vara vid köpet). Har tidigare mest kört med 4000 rullar och då är mina spön endast något framtungt om jag håller spöt som när jag fiskar. Erfarenheter runt detta???
F ö är det min åsikt att spöt är rätt påkigt för att bara vara 15-50gr. Första spööglan är också väldigt liten för att vara ett haspelspö! Har inte heller lyckats trycka ihop delarna fullt ut eftersom jag inte vill riskera att bryta det då jag överväger att en retur, kanske ger sig med tiden men men
Får börja kika efter något spö som matchar rullen bättre och som ligger runt 15-40gram. Tack för input!
F ö är det min åsikt att spöt är rätt påkigt för att bara vara 15-50gr. Första spööglan är också väldigt liten för att vara ett haspelspö! Har inte heller lyckats trycka ihop delarna fullt ut eftersom jag inte vill riskera att bryta det då jag överväger att en retur, kanske ger sig med tiden men men

Får börja kika efter något spö som matchar rullen bättre och som ligger runt 15-40gram. Tack för input!
Kommentera