Vadarväst? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vadarväst?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vadarväst?

    Tycker jag mer eller mindre sökt på allt här o på google utan att hitta någon bra info om någon väst elr vilket märke man ska gå efter för att den ska ha för just de jag vill ha...

    Ska ha den på mig när jag vadar i havet för örings fiske. Är den redigt bekvämt o användbar kommer jag nog ha den vid åfiske också

    Skriver några punkter jag vill att västen ska ha!

    .Rejäl och lätt. Den ska ligga fint runt axlarna så tyngden inte hamnar konstigt, de vill säga att inte hela "remmen" får vikten, utan bara en kant typ. Svårt att förklara utan att visa. Även inte väga 2kg o packad.

    .Andas. Västen måste gå att ha på sig fast de är varmt.

    .Spöhållare? Såg på något häftigt program för ett tag sen att någon hade "små" kardborreband på sin jacka som gjorde att han kunde hänga sitt spö där när han bytade drag, drog loss kroken från fisken osv.

    .Fickor. Den måste minst ha 4 fickor, går aldrig att få för många! Ett stort plus är om minst ett är vattentätt som man kan ha viktiga grejer i fast de regnar elr man råkar ramla kull

    Säkert glömt några grejer, men de är grejerna jag kommer på att jag vill ha på västen i nuläget i alla fall.

    Men kom med förslag!
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
107 svar
23 932 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Utter
av Utter
 
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 295 svar
261 886 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
852 svar
138 374 visningar
0 gillar
Senaste inlägg El_Kebabo  
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 030 svar
192 670 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
7 svar
2 076 visningar
0 gillar
Senaste inlägg billion
av billion
 
Arbetar...
X