Jerkspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkspö

Satt och kollade lite på fishit.se som i övrigt verkar ha väldigt låga priser på allt möjligt. Jag hittade ett spö där, 6,6" tvådelat jerkspö. Tror ni det är något att hänga i julgranen? Kostar "bara" 490:- så jag tänkte att det kanske skulle passa bra som första jerkspö? blir ändå till att handla nytt nästa år.
    spö <---

Har et tlitet tips..... Du kommer fastna för Jerkfisket.... tro mig..... om du inte gör det å kan bevisa motssattsendet så är du välkommen till Furusnund å fiska en helg tillsammans med mig å bevisa motsattsen.....tycker faktiskt du ska köpa ett riktigt spö på en gång.......... mitt första Jerk spö va LFT PRemium Heavy.... nu har jag et MH 2 delat Jerkspö.. kan lugnt säga att LFT spöt är äckligt skönt............. men MH spöt really kicks some asss....... lägg ner pengar på ett bra jerk spö å du kommer inte bli besviken

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonken
      Har et tlitet tips..... Du kommer fastna för Jerkfisket.... tro mig..... om du inte gör det å kan bevisa motssattsendet så är du välkommen till Furusnund å fiska en helg tillsammans med mig å bevisa motsattsen.....tycker faktiskt du ska köpa ett riktigt spö på en gång.......... mitt första Jerk spö va LFT PRemium Heavy.... nu har jag et MH 2 delat Jerkspö.. kan lugnt säga att LFT spöt är äckligt skönt............. men MH spöt really kicks some asss....... lägg ner pengar på ett bra jerk spö å du kommer inte bli besviken
      Har även kollat på Buster Jerk stiff, och det måste ju vara något, eller är jag helt ute och cyklar?

Kommentera

Kenta, ta en titt på det nya Mystery Slider Jerk 6,6" som lätt klarar av 20-100 grams bete. Superskön att drilla fisk på. 695:-

Kommentera

Ursprungligen postat av Zonker
          Kenta, ta en titt på det nya Mystery Slider Jerk 6,6" som lätt klarar av 20-100 grams bete. Superskön att drilla fisk på. 695:-
          Det får nog bli ett sådant. vill kunna kasta även lite lättare beten med spöet.

Kommentera

for ner på stan och kiade lite idag. Har en speciell vecka här hemma i sollefteå som kallas nipyran. En vecka full med olika aktiviteter, tex fiske, jakt och sånt. Fick syn på en grön buss, full i fiskesaker så jag gick dit och kikade lite. Det första jag fick syn på var ett Fladen Ventage jekspö. Stod där och funderade ett tag. "Bilenb står här till klockan 18.00, köper jag inte nu så köper jag inte imorgon heller." Jag slog till, ett Fladen Ventage 180cm 30 - 70g. Är det ett väldigt dåligt spö, eller duger det något alls till? Var så pass billigt så jag kunde inte låta bli att köpa det.

Kommentera

Funkar ju till lite lättare Jerkbaits å det är ju iofs inte fel men ska du dänga iväg typ Buster Jerk så kommer nog spöt bli lite för klent.... får ju inte böja sig när man "jerkar" vilket jag tror spöt kommer göra om du kör stora BJ...

Kommentera

Jo, det är sant. får nöja mig med lätta beten till att börja med, är trots allt nybörjare på detta :p

Kommentera

jerkbait spö

rekomderar verligen mystery slider jerk super kvalitet hur skönt som helst och verligen prsivärt !!!!!
                  Titta gärna in på min fiskeblogg
                  www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Jag bytte från Buster soft till Mystery och fiskar nästan uteslutande stora jerk som BJ, GT och BD samt en drös andra och jag vill påstå att det funkar ypperligt. Ett plus till är ju att man nu slipper fälla ena baksätet i bilen och det gör ju munna för öronen på längre turer.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    277 294 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13