Ursprungligen postat av Jonken
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jerkspö
Collapse
X
-
P A
"Lätta beten " har inget med nybörjeriet att göra. Lätta beten fiskar man när det är förutsättningar som säger att lätta beten är bättre än större o tyngre.Ursprungligen postat av kenkaJo, det är sant. får nöja mig med lätta beten till att börja med, är trots allt nybörjare på detta :p
Lätta beten används av alla fiskare vid vissa situationer.
Sedan vill jag ännu en gång slå ihjäl myten om att "om man är nybörjare, så kan man ju börja med något billigt.."
NEJ!!! Ett billigt spö saknar ofta de rätta förutsättningarna för att fungera bra.
(Detta gäller ALLA typer av spön..Jerk, spinn, haspel eller fluga eller vad som helst.) Bättre att satsa på ett begagnat BRA spö i sådana fall, även om det kanske kostar lite mer.
Dessutom har de billiga spöna ofta toksunkigt andrahandsvärde, och man får inget för dom om man försöker sälja dom.
Vissa billiga spön ges ut av oseriösa leverantörer som försöker rida på en popularitetsvåg. Men dom fiskar inte själva. Vet inte vilka krav en fiskare ställer. Och resultatet blir spön som passar bättre som blompinnar eller något annat, än fiske..Skit samma hur mycket dom glänser i butiken..
Med ett BRA spö, så blir det roligare och risken att bli avskräckt för den nya metoden, är betydligt mindre med ett bra spö.
Ett billigt spö fungerar ofta uselt, får dig missnöjd, samt gräver ett större hål i plånboken än ett nytt bra eller beggat bra spö, eftersom du vill köpa ett bättre när du kräks på det första billiga..Och det gör man oftast väldigt fort. Även en nybörjare märker ju snabbt att ett spö inte funkar som det ska mycket snart..
Det är nästan ALLTID dyrt att köpa billigt..Inte bara ekonomiskt, utan i det stora hela..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av P A"Lätta beten " har inget med nybörjeriet att göra. Lätta beten fiskar man när det är förutsättningar som säger att lätta beten är bättre än större o tyngre.
Lätta beten används av alla fiskare vid vissa situationer.
Sedan vill jag ännu en gång slå ihjäl myten om att "om man är nybörjare, så kan man ju börja med något billigt.."
NEJ!!! Ett billigt spö saknar ofta de rätta förutsättningarna för att fungera bra.
(Detta gäller ALLA typer av spön..Jerk, spinn, haspel eller fluga eller vad som helst.) Bättre att satsa på ett begagnat BRA spö i sådana fall, även om det kanske kostar lite mer.
Dessutom har de billiga spöna ofta toksunkigt andrahandsvärde, och man får inget för dom om man försöker sälja dom.
Vissa billiga spön ges ut av oseriösa leverantörer som försöker rida på en popularitetsvåg. Men dom fiskar inte själva. Vet inte vilka krav en fiskare ställer. Och resultatet blir spön som passar bättre som blompinnar eller något annat, än fiske..Skit samma hur mycket dom glänser i butiken..
Med ett BRA spö, så blir det roligare och risken att bli avskräckt för den nya metoden, är betydligt mindre med ett bra spö.
Ett billigt spö fungerar ofta uselt, får dig missnöjd, samt gräver ett större hål i plånboken än ett nytt bra eller beggat bra spö, eftersom du vill köpa ett bättre när du kräks på det första billiga..Och det gör man oftast väldigt fort. Även en nybörjare märker ju snabbt att ett spö inte funkar som det ska mycket snart..
Det är nästan ALLTID dyrt att köpa billigt..Inte bara ekonomiskt, utan i det stora hela..
amen
- Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
277 402 visningar