Downsize:ad gäddutrustning... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Downsize:ad gäddutrustning...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Curado k och tranx är väldigt lika då tranxen är en Curado k med lite annat i sig och en annan färg samt väger några gram mer.

    Kommentera


    • Jo precis! Dom två står i ena ringhörnan och vägs just nu mot en Conquest 201a, spännande match!

      /Alex

      Kommentera


      • Min lättaste är daiwa zillion 6,6 1oz ihop med daiwa millionair 103 BC lina samurai 20ibs
        favorit är ett custom CTS 6,6 1,5oz ihop med daiwa sv 103 lina j-braid 20ibs

        Kommentera


        • Jag har en 0.23 super slick på.

          Kommentera


          • Både Curado K och Tranx är små tanks och klarar nog allt och mycket till vad ett 1 1/2oz spö kan.
            Den svarta curran kommer nog så småningom hamnar i mitt arsenal med

            Kommentera


            • Kul tråd, till små jiggar, baby Buster upp till Buster tvåor m.m busar jag med ett tatula 7.1 upp till 28 gram (men det pallar upp till 42 gram max) med en chronarch c14 med sufix 0.20 på, kul och bra kombo som oxå funkar klockrent till grodfiske. Sen steget upp till typ 80 gram och pig shad jr med bly, Buster jerk, guppi jr (svinkul favoritbete) å salmo sliders, där kör jag Daiwa td bait med en Tatula HD med alla bussningar och lager utbytta till keramiska och orange seal från boca bearings inklusive en keramisk knivbult från mikes reel och rysk bromsuppgradering med knarr och s8s 0.28 på den, kanon kombo som oxå fått bekänna färg från mängder av femkilos yellow fin amberjacks, dorados å tarariras och såklart stora gäddor, gösar och torsk. Storfavoriten till alla fladderbeten mellan ca 30-50 gram, lätt blyade jiggar, vobblers och skeddrag där kör jag ett 9fots sportex absolut med en twinpower 3000 och det är en sinnessjukt trevlig kombo.
              Senast ändrad av RUSTY HOOK; 2018-11-17, 20:21.

              Kommentera


              • Fortsätter envisas med mina gamla japaner ihop med customspön.
                CTS 7 fot 15-45 gram som oftast lever ihop med en Conquest 100 av första generationen. Dessa prylar har med tiden blivit mer öronmärkta till något tyngre abborrfiske men ibland smyger det på en Millionaire Bay Casting 103 på spöt och då blir det bara gäddfiske.

                MHX Light Saltwater 7 fot 15-50 gram, ett spö med lite långsammare aktion som påminner om ungdomens gäddspön. Det här är ett renodlat lätt gäddspö som fiskas mest från 20-40 gram med allehanda betestyper.
                Som synes på bilden köpte jag hem en gammal Zillion 100 i nyskick just för detta spöt, när den känns för omodern byts den mot en SV-Series 103 och när den känns för platt byts den mot ovan nämnda Bay Casting.

                Använder USA-importerad J-Braid i dimensioner runt 0.20, Kairiki samt Daiwa Samurai Braid. Den sistnämnda är helt överlägsen de andra, hade den gula färgen funnits tillgänglig hade det varit den enda lina jag använt till mina gäddprylar.
                J-Braiden har fungerat utmärkt men tappar färg, Kairikin är också en trevligt lina förutom det faktum att den nästan omedelbart börjar fransa.

                Kommentera


                • Alltid imponerad över dina bilder du postar på rullar JontaK , man kanske ska testa sig en Daiwa lågprofil...

                  /Alex

                  Kommentera


                  • Eller kanske en Ryoga 2018 modell, någon med erfarenhet av dennas kastegenskaper och tillämplighet i det lätta gäddfisket? Kanske lite tung..

                    /Alex

                    Kommentera


                    • Ryoga känns väl inte direkt som en liten smäcker finess rulle? För ett tyngre fiske dock

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 958 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 456 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 760 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 331 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X