Downsize:ad gäddutrustning... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Downsize:ad gäddutrustning...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Tailchaser light är ett riktigt trevligt spö. Håller med Silverbågen att det pallar mer än specat, ca 60g tycker jag börjar bli max. Passar utmärkt med en curado, men skulle nog bli snyggare ned en luna 103. Tycker spöt har en klassisk look som gör att en rund rulle mer kommer till sin rätt. Men det handlar mest om estetiska preferenser. Vill du uppgradera lunan till nya drev och en SV-spole har du dessutom tekniskt en riktig mördarmaskin som sopar rent med det mesta på marknaden. Jag har grejerna, om du vill testa!
    Hmmm.... Nu börjar det likna något, får åka till lundgrens och titta och känna på Tailchasern.
    Är torsk på luna så jag hör av mig om/när jag har hittat en 103

    Kommentera


    • OK. Vi tycker väldigt olika.
      Min luna 103 + grymt spole , hamnade hos barnmorskan och jag behöll min TE 101 GT [som är till salu förövrigt]. De flesta av mina kompisar som testade bägge skönheter tyckte att TE sopade golvet med Lunan [Det tycker jag oxå]. På vilket sätt tycker ni att kaffekvarnlunan är bättre?


      Ööh memories...

      Click image for larger version

Name:	IMG_3443.jpg
Views:	2
Size:	499,5 KB
ID:	1775573


      //T
      Senast ändrad av tonyex; 2014-10-07, 18:34.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
        Hmmm.... Nu börjar det likna något, får åka till lundgrens och titta och känna på Tailchasern.
        Är torsk på luna så jag hör av mig om/när jag har hittat en 103
        Mr T har annons på en Guldrulle av annat fabrikat som även den skulle sitta som en smäck på det spöt......

        /S

        Edit....lite sen igen...
        [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
        [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
          Hmmm.... Nu börjar det likna något, får åka till lundgrens och titta och känna på Tailchasern.
          Är torsk på luna så jag hör av mig om/när jag har hittat en 103
          Esko, du vet var min brevlåda bor ... //T

          Kommentera


          • Tonyex. Jag orkar inte med ännu en tråd som spårar ur. Om du kunde sluta uttrycka dig i stil med "kaffekvarnsluna" och tog mig för mitt ord istället för att ifrågasätta mitt uttalande på ett drygt sätt så blir det lättare att gå vidare i tråden. Om du inte visste det så är SV-spolen Daiwas senaste innovation på spolfronten och vi som har testat dem kan intyga att dom är jävligt kick-ass. Syftet med mitt inlägg var att uttala mig om hur jag skulle göra utifrån den erfarenhet jag har av de prylar Cosmos 08 beskriver att han vill använda. Vill du diskutera SV-spolar och Luna VS. Calcutta föreslår jag öppning av en annan tråd.
            Senast ändrad av barnmorskan; 2014-10-07, 19:03.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
              Tonyex. Jag orkar inte med ännu en tråd som spårar ur. Om du kunde sluta uttrycka dig i stil med "kaffekvarnsluna" och tog mig för mitt ord istället för att ifrågasätta mitt uttalande på ett drygt sätt så blir det lättare att gå vidare i tråden. Om du inte visste det så är SV-spolen Daiwas senaste innovation på spolfronten och vi som har testat dem kan intyga att dom är jävligt kick-ass. Syftet med mitt ilägg var att uttala mig om hur jag skulle göra utifrån den erfarenhet jag har v de prylar Cosmos 08 beskriver att han vill använda. Vill du diskutera SV-spolar och Luna VS. Calcutta föreslår jag öppning av en annan tråd.
              Du ska inte ta det så illa, utan jag vill verkligen veta lite mer om saker du har förmodligen samlat all fakta på, med tanke på att du uttryckte dig på ett sätt som kändes ganska övertygande och jag tror dig, men du måste utveckla det lite mer.

              Jag tycker att är tråkigt av dig att inte ge mig några "hintar" [ingen Daiwa Shimano krig här, vi har passerat sandlådestadium för länge sen], så jag kanske lär mig något till slut. Så istället för att skriva tre rader eller kanske 300 rader , för att utveckla dina egna kommentarer , vill du att jag ska öppna en ny tråd? Du skojar förmodligen, inte sant.

              Det jag vill är ganska elementärt , bara lite fakta. Det är ju ingen match för dig!


              //T

              PS: Förlåt , glömde en liten detalj, jag vet vad SV spole är, om du har glömt det.
              Senast ändrad av tonyex; 2014-10-07, 19:29.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                Du ska inte ta det så illa, utan jag vill verkligen veta lite mer om saker du har förmodligen samlat all fakta på, med tanke på att du uttryckte dig på ett sätt som kändes ganska övertygande och jag tror dig, men du måste utveckla det lite mer.

                Jag tycker att är tråkigt av dig att inte ge mig några "hintar" [ingen Daiwa Shimano krig här, vi har passerat sandlådestadium för länge sen], så jag kanske lär mig något till slut. Så istället för att skriva tre rader eller kanske 300 rader , för att utveckla dina egna kommentarer , vill du att jag ska öppna en ny tråd? Du skojar förmodligen, inte sant.

                Det jag vill är ganska elementärt , bara lite fakta. Det är ju ingen match för dig!


                //T

                PS: Förlåt , glömde en liten detalj, jag vet vad är SV spole är, om du har glömt det.
                Nej, jag menar allvar med att jag inte tycker tråden "Downsizead Gäddutrustning" skall börja handla om SV-spolar eller tekniska rulljämförelser. Jag uttryckte mina erfarenheter av utrustningen som föreslogs och gav förslag på hur jag tycker den skulle kunna förbättras inom ramen för det föreslagna. Jag har testat CQ 101 och jag har testat Luna 103 med SV-spole och tycker att Lunan med SV-spole fungerade bättre. Filmerna här borde förklara varför: http://www.fiskesnack.com/forum/show...prylar!/page77
                Lika lite som du redovisar om varför du och dina kompisar föredrar Calcutta TE redovisar jag om mitt val. Dessutom undviker jag att kalla calcuttan för kaffekvarnsrulle eller andra onödiga tillmälen med enda syftet att provocera. Försök att hålla lite god ton nu och håll dig till ämnet.

                Kommentera


                • För att återgå till kärnfrågan:

                  Det jag egentligen vill är långt ifrån flytta fokus från ämnet, utan det jag vill är att du utvecklar det du sa tidigare i tråden. Det verkar som att du undviker svara på min fråga eller du kanske har redan glömt den. Svarar du på den utförligt, då blir det säkert många FS läsare glada Det ska inte vara mer komplicerat än så. Du skrev så här:

                  Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                  ...Vill du uppgradera lunan till nya drev och en SV-spole har du dessutom tekniskt en riktig mördarmaskin som sopar rent med det mesta på marknaden.
                  Så du började med massa spännande information och sen byter du ämnet. DU byter ämnet, inte jag. Att undvika svara på en rak fråga kan tolkas på många olika sätt av oss läsare, som tycker att det du skriver är mkt intressant. Eller är jag ute och cyklar?

                  Faktum är att jag kan rätt så bra några rullmodeller i den prisklassen och har inga problem med att importera dom, det har jag gjort tidigare och det kommer jag att fortsätta med, men du måste hjälpa mig för att komma vidare. Utan fakta har jag svårt att slå till. Det fattar du väl hoppas jag!

                  Så hur svårt ska det vara, det du behöver göra nu är argumentera mera ["en riktig mördarmaskin som sopar rent med det mesta på marknaden" är stora ord], dra kanske några exempel [att ge sig på en gamlal CQ är orättvis] ...jag vill gärna tro att när du skriver så som du skrev, du måste ha utfört ett enormt arbete... Kan tu tänka dig , hur många läsare gör du besvikna nu, inkl mig själv? Att släppa en sådan bomb och sen inte utveckla detaljerna!? .... Det är klart att jag vill veta mer ...

                  //T

                  Edit: vi-> jag
                  Senast ändrad av tonyex; 2014-10-07, 22:14.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                    Det är klart att vi vill veta mer ...
                    //T
                    Jag kan bara tala för mig själv: Nej tack, helst inte i den här tråden.

                    Kommentera


                    • Instämmer..

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 887 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 376 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 082 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X